C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4940
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Is de slag van de cilinder voldoende, een BE bak heeft dezelfde cilinder en koppelingset als een ML6C, daar is het tussen de 18 en 22mm. Mogelijk lucht in het systeem, doordat het rempotje niet (meer) op max. zit? (omhoog trekken van het pedaal wil soms tijdelijk helpen)
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
c5hdi110 dat hebt ik reeds geprobeerd.

wat vindt jij van het blanke gedeelte op de foto die hier onder staat
Zal dat er wat mee te maken kunnen hebben?
koppeling 1.jpg
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4940
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Dat vind ik niet bijzonder, heb ik wel vaker gezien dat blanke stukje bij een BE bak, daar zit een keerring.
Heb je de slag echt opgemeten of alleen gekeken dat de cilinder beweegt, 16 i.pv. minimaal 20mm zie je echt niet op het blote oog en dat is net het beetje om de koppeling vrij te krijgen. Ik heb deze fout al eens gemaakt bij mijn eigen auto, vandaar dat ik er nog eens op hamer ;)
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
ga nog een keer meten en dan zal ik het hier posten
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
ik hebt een uitslag gemeten van 15 mm. is dit voldoende
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4940
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Lijkt mij (veel) te weinig, ik denk dat voor een BE3 bak dezelfde waarden gelden als voor de ML6C met 2.2i-16V motor in mijn 407C.
Zijn verschillende auto's en bakken, maar de koppeling cilinder op de bak en de koppelingset zijn hetzelfde, ik had 17mm omdat mijn assistent het pedaal niet goed omhoog trok met verversen. Wilde toen moeilijk in zijn 1, nogmaals goed ontlucht, toen was het ruim 20mm en ging het schakelen prima. De plastic koppeling cilinders kosten c.a. 2 tientjes, maar de kwaliteit op lange termijn is bedenkelijk, ik heb ze steeds rond de 200K vervangen, de kosten zijn het niet. Merk maakt overigens niet uit, of je nu TRW, Valeo, etc besteld, er zit steeds FTE in het doosje :D

Let op dat je ontlucht/ververst met een druk apparaat zoals Eezibleed, max. 1,5 bar druk.
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
nou dan hebt ik hem maar besteld en nu dus ff kijken of dit het is als hij overmorgen binnen komt.

wordt dus vervolgt :smt190
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4940
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Hopelijk is dat het, dan is het een snelle en goedkope oplossing :)
Ik bedenk mij net, er zit een plastic harmonica stuk om de cilinder, als er een kleine lekkage is, waardoor er een beetje remvloeistof uitgelopen is, dan zie je dat niet. Verlies het rubber dingetje op de leiding niet, zit niet bij de nieuwe cilinder en is niet los leverbaar, complete leiding ook niet overigens :?
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
dank voor de tips. zal erg goed op letten dat ik niks verlies of kapot maak dat ik nodig hebt
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4940
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Ik vergeet nog 1 tip, bij het doorspoelen/ontluchten, in het begin zul je het pedaal zelf omhoog moeten trekken, na een aantal keer komt het pedaal vanzelf omhoog. Echter niet volledig, dus het laatste stukje zelf omhoog trekken, na een paar keer komt het wel volledig omhoog, doe je dit niet, dan ontlucht je het systeem niet goed en zal de slag geen 20mm zijn. De ontluchtnippel moet vrij ver open, een kwartslag is niet voldoende, ik dacht minimaal een halve tot een hele slag.
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
ik ging er al een beetje vanuit dat dit het geval zal zijn. ik zal er zeker op letten
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
update zondag 28 01 2024

na vervangen en opnieuw op druk brengen van de koppeling cilinder nog steeds geen verbetering.
versnelling blijft in zijn 2 staan en de hendel kan volledig heen en weer. ben bang dat het toch de versnellingsbak is :smt089 :smt089 :smt089
Wie oh wie heeft nog enig idee.
of heeft een versnellingsbak voormijn type motor?
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4940
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Vervelend zeg, dat het mogelijk toch in de bak zit :(

Dit lijkt mij een nette bak met weinig kilometers: Versnellingsbak van een Citroen C5
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
thx voor de link C5110Hdi.

we gaan weer verder met vervangen
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Je weet zeker dat de selectievork wel goed bedient wordt door de kabels?
Oftewel lukt schakelen direct op de bak ook niet?
Want hoewel het natuurlijk wel kan dat de bak stuk is,....is dat toch best opmerkelijk. Want zo vaak gaan ze niet echt stuk. Kabels daarintegen....

Maar ja gezien jouw "geluk" met je vorige C5 met motor problemen ;)
Plaats reactie