Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.
V.I.P.


Berichten: 1036
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Ik had even niets te doen, dus even gekeken hoe het precies bij een 3.0 zit.
Ik kan nu wel zeggen dat het voor 97.5% gelijk is als de 2.7.
Die 2.5% is alleen om me zelf in te dekken.
Alles wat niet klopt valt in die 2.5%.
Grüß
Ik kan nu wel zeggen dat het voor 97.5% gelijk is als de 2.7.
Die 2.5% is alleen om me zelf in te dekken.
Alles wat niet klopt valt in die 2.5%.
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Ik heb de auto bij GJO neergezet. Hij redt de klus niet in een uurtje helaas.
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
V.I.P.


Berichten: 1036
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Dan gaat het niet goedkoop worden!
Grüß
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Berichten: 4954
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Bij GJO komt het helemaal goed 
Berichten: 3076
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Die heeft bij de mijne ook dat akelige PVC ding vervangen.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Het is goed gekomen, thermostaathuis en thermostaat vervangen. Wel weer 500 euro lichter, alleen dat huis met thermostaat is al 220 eurootjes. Maar de motor is nu weer na 5 minuten op temp in plaats van 20 en we hebben weer verwarming. Nu maar hopen dat geen lucht in het systeem is gekomen.
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
tuurlijk niet. Elke fatsoenlijke garage trekt het systeem vacuum zodat ze geen ontluchtingsprobleem hebben.
C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Ik ben een pessimist 
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
V.I.P.


Berichten: 1036
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Ik hoop dat door het prijs verschil de jouwe nu veel langer meegaat.
Ik betaal ongeveer 30€ voor het thermosstaathuis met thermosstaat.
Grüß
Ik betaal ongeveer 30€ voor het thermosstaathuis met thermosstaat.
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Dat hoop ik ook 
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
Berichten: 3076
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Lekker positief zeg…. 
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Hoop doet leven
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Helaas, resultaat na een week of 2: motor goed en snel op temperatuur, verwarming geeft warmte, maar niet als voorheen. Wat blijkt: als ik op een D-weg (ik zit in Frankrijk) 70 rij in D en de verwarming op Hi zet gebeurt er niets, blijft lauw; schakel ik over op handmatig schakelen en ik zet hem in zijn 2 krijg ik direct bloedhete lucht. Het enige verschil is dus het toerental (van 1200 of zo naar >3000), is dat hoog dan gaat het goed, schakel ik terug naar D wordt de kachel direct weer lauw !! Aangezien ik niet weet hoe het kachelgebeuren precies werkt kan ik e.e.a. niet verklaren. Mogelijk toch ergens lucht in het systeem? Iets anders kan ik niet bedenken 
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
C5club Bikkel


Berichten: 266
Lid geworden op: 27 sep 2015 14:39
Auto: C5 Break exlusive, 2.2 125kw
Opties: Ontelbaar, zelfs panorama.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: zwart
FF terug naar gjo..
Let op, proefrit gaat je weer 30,- kosten ?
Ik ben daar 1x geweest en moest 30,- betalen voor een proefrit van 5 minuten door de fijne man.
Ik weet niet wat jullie met deze garage hebben.
Sorry dat ik het zeg.
Ik rij er hard voorbij.
Let op, proefrit gaat je weer 30,- kosten ?
Ik ben daar 1x geweest en moest 30,- betalen voor een proefrit van 5 minuten door de fijne man.
Ik weet niet wat jullie met deze garage hebben.
Sorry dat ik het zeg.
Ik rij er hard voorbij.
Berichten: 4954
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Ccinq, heb je het kvs niveau gecontroleerd en bijgevuld nadat de thermostaat vervangen is?
Het is normaal dat er na een stukje snelweg en afkoelen van de motor, een scheutje kvs bij moet, om aan te vullen tot max., van mijn ex C5 HDI weet ik het niet beter dat de verwarming dan matig werkt. De eerste keer begreep ik er niets van nadat ik de thermostaat vervangen had, toch maar een scheutje erbij om tot max. aan te vullen, het positieve resultaat was direct merkbaar
Wat GJO betreft, hij heeft een bedrijf om te runnen, ik weet de details niet, kan dus niet oordelen, maar € 30 onderzoekskosten, diagnose of hoe je het ook wil noemen, is niet zo vreemd. In 2016 mocht ik het blok van mijn C5 bij hem vervangen, heeft het nodige gekost, mijn dank aan GJO en dat mijn vakantie was gered, is onbetaalbaar
Het is normaal dat er na een stukje snelweg en afkoelen van de motor, een scheutje kvs bij moet, om aan te vullen tot max., van mijn ex C5 HDI weet ik het niet beter dat de verwarming dan matig werkt. De eerste keer begreep ik er niets van nadat ik de thermostaat vervangen had, toch maar een scheutje erbij om tot max. aan te vullen, het positieve resultaat was direct merkbaar
Wat GJO betreft, hij heeft een bedrijf om te runnen, ik weet de details niet, kan dus niet oordelen, maar € 30 onderzoekskosten, diagnose of hoe je het ook wil noemen, is niet zo vreemd. In 2016 mocht ik het blok van mijn C5 bij hem vervangen, heeft het nodige gekost, mijn dank aan GJO en dat mijn vakantie was gered, is onbetaalbaar

