Pagina 2 van 3
Re: Achterkant snel op de grond, zonder zichtbare lekkage
Geplaatst: 12 sep 2023 14:50
door H_H
trxke schreef:citrohanc5 schreef:Het ligt meer voor de hand om eerst de druk van de achterste middenbol te controleren voor je de veercilinders gaar reviseren denk ik. Of het complete controleblok waar de middenbol opzit achter te vervangen
Volgens mij werkt het systeem bij een C5 helemaal anders dan bij een Xantia/Xm met antisink, die hebben wel achteraan een extra voorraadbol (antisinkbol).
Op mij eigen C5 een 2.0i 16v break Ligne Business uit 2006 zit er in iedergeval geen antisinkbol op.
Deze heeft niet meer dan 4 bollen...
Ik ben wel benieuwd hoe het dan wel werkt en wat de oorzaak is van het inzakken.
Als het goed is heeft jouw 2.0 16V ook twee middenbollen hoor. In totaal dus 6 bollen
Re: Achterkant snel op de grond, zonder zichtbare lekkage
Geplaatst: 12 sep 2023 16:56
door AaronKers
Een ph2 heeft alleen hoekbollen
Re: Achterkant snel op de grond, zonder zichtbare lekkage
Geplaatst: 12 sep 2023 20:26
door trxke
H_H schreef:...
Als het goed is heeft jouw 2.0 16V ook twee middenbollen hoor. In totaal dus 6 bollen
De mijne heeft echt maar 4 bollen , 1 per wiel dus.
Het is geen + , want die hebben meer bollen als ik het goed begreep.
Re: Achterkant snel op de grond, zonder zichtbare lekkage
Geplaatst: 12 sep 2023 21:10
door H_H
Ah ja, ik wist niet dat de ha3 in een ph2 maar 4 bollen heeft. Dat betekent dus dat ze electronisch aangestuurd worden. Wellicht zit ‘m daar de kneep bij het probleem van I Clausius?
Re: Achterkant snel op de grond, zonder zichtbare lekkage
Geplaatst: 12 sep 2023 21:17
door I Claudius
Onze C heeft ook vier bollen, de achteras heeft wat hoogte meet dingen, en een stabilisator stang, maar nogmaals, de afspraak is gepland op 25 september bij GJO. U hoort er beslag van!
Re: Achterkant snel op de grond, zonder zichtbare lekkage
Geplaatst: 12 sep 2023 22:06
door H_H
Dan ben je in goede handen! En je auto nog beter

Re: Achterkant snel op de grond, zonder zichtbare lekkage
Geplaatst: 12 sep 2023 22:31
door I Claudius
Dat hoop ik vurig, en ben erg benieuwd (jammer dat het niet naast de deur is voor mij)hoop dat ons vliegend tapijt nog effe mee gaat
Re: Achterkant snel op de grond, zonder zichtbare lekkage
Geplaatst: 15 sep 2023 14:25
door citrohanc5
Hydractief 3 heeft ook een accubol, deze zit in de de BSI.
Het lljkt me dat de antizink kleppen ook in de bsi zitten
Re: Achterkant snel op de grond, zonder zichtbare lekkage
Geplaatst: 15 sep 2023 22:59
door C5HDI110
De BSI zit in de auto, achter het dashboard, dat is alleen maar elektronica, het onderdeel waar je naar verwijst heet volgens mij bloc hydraulic?
Re: Achterkant snel op de grond, zonder zichtbare lekkage
Geplaatst: 16 sep 2023 00:56
door H_H
Klopt! Dat bloque hydraulique vervangt in feite de beide tussenbollen zoals ik het begrepen heb na wat
Leeswerk
Re: Achterkant snel op de grond, zonder zichtbare lekkage
Geplaatst: 16 sep 2023 08:23
door WilC5
BHI, toch?
Re: Achterkant snel op de grond, zonder zichtbare lekkage
Geplaatst: 16 sep 2023 19:46
door C5HDI110
Ja BHI is de juiste afkorting, het onderdeel wat aan de pomp gekoppeld zit en waar de ECU bovenop aangebouwd zit.
Re: Achterkant snel op de grond, zonder zichtbare lekkage
Geplaatst: 16 sep 2023 20:12
door citrohanc5
Ohja, goed dat je me corrigeert,
BHI moet het zijn.
Ben benieuwd waar GJO op uitkomt.
In het document staan, het is wat slecht leesbaar, vraagtekens bij de anti sink valves ter hoogte van de BHI.
Re: Achterkant snel op de grond, zonder zichtbare lekkage
Geplaatst: 16 sep 2023 20:30
door citrohanc5
H_H schreef:Klopt! Dat bloque hydraulique vervangt in feite de beide tussenbollen zoals ik het begrepen heb na wat
Leeswerk
Is dat zo?
De BHI is drukregelaar, pomp en accumulator-bol samengebouwd (en ws de antisink valves) heb ik gelezen.
Bij hydractief 3+ zijn er voor en achter extra bollen met een hydraulisch blok die afhankelijk van een paar condities worden bij- of afgeschakeld.
Re: Achterkant snel op de grond, zonder zichtbare lekkage
Geplaatst: 30 sep 2023 16:07
door I Claudius
Vorige week bij GJO geweest (voor een probleem met de Al4)
Ook gevraagd over het inzak probleem, daar vertelde men mij dat het aan de veercilinders ligt, deze moeten dan open gemaakt worden op controle van krassen (die deze lekkage veroorzaken) krassen moeten weg gepolijst worden, en dan liefst een revisie set plaatsen. Polijsten lijkt me een moeilijk werk! Het liefst zou ik gewoon nieuwe cilinders plaatsen, maar zijn eigenlijk zomaar niet te vinden. Revisiesetjes (40mm) ook erg moeilijk. ga volgende week de Citroën dealer maar eens vragen.
