Pagina 2 van 2
Re: Stap Stangen voor
Geplaatst: 19 aug 2021 23:41
door BJG
Klopt helemaal.
Omwille van de snelheid pakte ik vaak een goede luchtsleutel en een pijpen tang.
Eerst even borstelen en wat kruipolie dan met de lucht sleutel vol gas, er komt dan speling vervolgens de tang op de kogel en hoppa!
Omzet, helaas werkt het zo in de werkplaats.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Stap Stangen voor
Geplaatst: 20 aug 2021 01:11
door JW-C5
Is er wat op tegen om dat zelf op zo'n zelfde manier te doen, maar dan zonder luchtsleutel?
De stabi-stang moet toch vervangen worden, dus dat die kogel dan kapot gaat door de pijpen-tang/moordenaar is dan geen probleem.
Groet,
JW
Re: Stap Stangen voor
Geplaatst: 14 sep 2021 08:37
door Jokke
Ik doe veel onverharde weg, en die stabistangen zijn altijd het eerste wat eraan gaat hier. Mijn tactiek is: de dag op voorhand eerst goed proper maken, dan inspuiten met wd40 (zoals Willy al zei), en de dag zelf stook ik de moer warm. Ik heb daar wel een fijne gerichte soldeervlam voor. Dan komen ze meestal vanzelf los.
Wat het leven ook gemakkelijker maakt is zo een ratel sleutel:

En uiteraard tegenhouden met een stersleutel of inbus naargelang de uitvoering.
Elke keer ik een stap oversla heb ik last en kan ik slijpen

Re: Stap Stangen voor
Geplaatst: 15 mar 2024 15:04
door Kroonrog
Wat zijn in dit kader goede merken? Ook in het algemeen. Welke OEM merken moeten we mijden in jullie ervaring?
Re: Stap Stangen voor
Geplaatst: 26 jun 2024 09:09
door I Claudius
Bij vervanging van de stabstangen, moet dan de vooras geheel opgekrikt worden? Vanwege spanningen? en om te kijken of ze écht speling hebben?