Re: Motor loopt (soms) op twee poten.
Geplaatst: 19 jul 2021 11:33
Zie die documenten, dáár wordt dat vermeld.
Groet,
JW
Groet,
JW
Een goede vriend heeft een identiek probleem zoals ik eerder gemeld heb, ik dacht dat het opgelost was, helaas was dat tijdelijk heb ik afgelopen weekend begrepen.JW-C5 schreef:Die bewoording zou dan ook kunnen betekenen dat het niet in de verstuiver zelf zit, maar in de bekabeling er naartoe, of zelfs in de ECU.
En zo kan het gebeuren dat je niets hebt aan een Lexia.C5HDI110 schreef:Dit zijn mijn bevindingen van vandaag met een vergelijkbaar probleem met de C5 van een vriend, P0202 + P0341 en soms op 3 poten draaien.
Ik probeer dit te rijmen met de wet van ohm. Als de weerstand niet klopt maar de gemeten spanning wél, dan is er iets met de spanningsbron aan de hand.C5HDI110 schreef:Dat is niet vast te stellen met de Lexia, want die krijgt de waarden door via de OBD2 poort, de bsi leest de sensor op voltage uit en geeft de temperatuur door aan het tellerpaneel en OBD2 poort.
De ECU leest de weerstand uit om de temperatuur te bepalen voor het motormanagement en koeling.
Het kan gebeuren dat het voltage klopt met de temperatuur, maar de weerstand niet, dan gaat de ECU de mist in.
Ik lees in C5 - B1HA7NP0 - 3 - 05_07_2013 - Onderhoud _ Injectie-_inspuitsysteem MAGNETI MARELLI 6LP.JW-C5 schreef:Ik hintte op testen van de verstuiver, de juiste werking ervan dus.
Is dat uitgevoerd?
Groet,
JW
Ik weet hier niet waar je op doelt. Ik kan dit niet vinden in de 16 documenten die ik van je ontving.JW-C5 schreef:In de codes die ik je gestuurd had zie je voor P0202: aansturing verstuiver nr. 2, waarbij het diagnoselampje moet gaan branden.
Die bewoording zou dan ook kunnen betekenen dat het niet in de verstuiver zelf zit, maar in de bekabeling er naartoe, of zelfs in de ECU.
Bij de code hoort diagnoseschema D1004190
Groet,
JW