Pagina 2 van 11

Re: JW is om: C5AC-Hybride besteld

Geplaatst: 23 dec 2020 19:45
door JW-C5
Nog een aanvullinkje op "mijn uitvoering".

Standaard is deze auto uitgerust met 19" wielen waaromheen 205/55-19 zomerbanden liggen.
Voor de winter kun je, tegen meerprijs, er extra stalen winterwielen bij leasen.

Daar had ik geen zin in, om drie redenen:
1) ik vind die bandenmaat erg smal voor een auto van dit formaat, met een gewicht van ruim 1700 kg.
Ik merkte dat ook bij de testrit 14 dagen geleden, in krappe natte bochten heeft 'ie moeite met de grip aan de voorzijde.
2) enige stoterigheid is te merken bij deze relatief smalle banden.
3) als je al de nodige kilometers afgelegd hebt met CrossClimates, ook in de winter, weet je dat je daarmee het hele jaar door prima uit de voeten kunt.

Gegeven het feit dat er voor de 19" (vooralsnog?) geen CC's beschikbaar zijn, heb ik geregeld dat er 18" LM's onder komen.
Met 225/55-18 CC+ er omheen :D

Groet,
JW

Re: JW is om: C5AC-Hybride besteld

Geplaatst: 23 dec 2020 19:55
door H_H
Ik denk dat je meer plezier gaat beleven aan die extra opties e. het zonnedak dan aan de kleur ;)

Mooie kar hoor! gefeliciteerd dus.

Nog maar even een van je vroegste berichten hier opgedoken, eentje uit oktober 2009:
JW schreef: [knip]
....En dus zul je bij de C5 de keuze moeten maken tussen een Hydractief systeem met heeeel veel voordelen en één nadeel: een minder afrolcomfort op korte oneffenheden. Dat is míjn keuze, zeer beslist. Sinds 1971 rij ik bollenkarren, en ik heb dat zeeer leren waarderen, onder alle omstandigheden :smt023
Of een wokkelvering nemen met gewone dempers, met als (enig?) voordeel: een beter afrolcomfort, naar ik verwacht. Dat laatste weet ik niet uit eigen ervaring, nog niet in elk geval ;)

Groet,
JW
;)
Benieuwd naar het veercomfort van deze nieuwe generatie veringstechnologie van Citroën. :smt023

Re: JW is om: C5AC-Hybride besteld

Geplaatst: 23 dec 2020 19:59
door Biedzjee
Mooi hoor JW, gefeliciteerd.... sterkte met aftellen ;-)

Re: JW is om: C5AC-Hybride besteld

Geplaatst: 23 dec 2020 20:18
door Roman
Ik vraag mij af of die grip aan de voorzijde aan de banden maat ligt of zoals ik al geschreven heb,
Nadeel van een 2wd SUV.
Gspallas en jan gavan dit ook aan.
Uit hun ervaring.

Re: JW is om: C5AC-Hybride besteld

Geplaatst: 23 dec 2020 20:20
door Ccinq
Leuk! Maar 4 maanden duren lang hoor. En het blijft een THP ;) Maar goed, net voor de problemen komen zal ie er uit gaan schat ik.

Re: JW is om: C5AC-Hybride besteld

Geplaatst: 23 dec 2020 21:00
door JW-C5
Als er die problemen komen, is dat niet mijn probleem...... ;)

@H_H,
Met die nieuwe dempers, is de demping op de lange veerwegen zeker beter geworden.
Een HP blijft op dit gebied het beste, maar hier is goed mee te leven.

Grtz,
JW

Re: JW is om: C5AC-Hybride besteld

Geplaatst: 23 dec 2020 22:05
door JW-C5
Roman schreef:Ik vraag mij af of die grip aan de voorzijde aan de banden maat ligt of zoals ik al geschreven heb,
Nadeel van een 2wd SUV.
Gspallas en jan gavan dit ook aan.
Uit hun ervaring.
Als dat gebeurd zou zijn terwijl ik (veel) gas gaf in die bocht(en), ga ik mee in die gedachte.
Maar bij mij gebeurde het zonder dat ik aan de voorwielen liet trekken, gewoon de bocht om laten gaan dus.
Zoiets herinner ik me ook van de eerste Smarts, met die smalle voorbandjes, die erop gekomen waren na een hopeloos verlopen elandproef. Bewust werd daarmee onderstuur gecreëerd.

Ik verwacht dus dat dit met die bredere banden verdwenen, of op z'n minst verminderd is.
We zullen het zien ;)

Groet,
JW

Re: JW is om: C5AC-Hybride besteld

Geplaatst: 23 dec 2020 22:07
door Bart-Peugeot
Gefeliciteerd en veel voorpret gewenst.

Re: JW is om: C5AC-Hybride besteld

Geplaatst: 24 dec 2020 00:11
door Breeze
Toch wel leuk zo'n modern stuk techniek met eindeloos veel gadgets. Je zou er hebberig van worden.

Vraag 1
Wat betekent die boordlader?
C5AC SUF uitrusting.jpg
Moet je voor het laden via een externe energiebron € 300 extra betalen? En er zitten bij de standaarduitrusting al 2 (identieke) laadkabels bij.

Vraag 2
JW-C5 schreef:en nog wat meer van dat soort leuke dingen ;)
Neem aan dat hier ook de Pack Drive Assist met CC onder valt. Zonder CC zie ik jou niet zo gauw rijden.

Vraag 3
Dat zonnedak zie ik nergens gespecificeerd, of kijk ik er overheen?

Adri

Re: JW is om: C5AC-Hybride besteld

Geplaatst: 24 dec 2020 00:20
door C5HDI110
Gefeliciteerd, mooie auto en kleur 8-)

Re: JW is om: C5AC-Hybride besteld

Geplaatst: 24 dec 2020 00:34
door JW-C5
Dank je :smt023

@Breeze,
Leuk dat je je er zó in verdiept hebt :)
Je vragen:

1) Standaard is er de 3,7 kW boordlader. Als je die gebruikt via een 16A stopcontact is de accu in iets van 4 uur weer bijgeladen
Als extra kun je een 7,4 kW boordlader kopen, aangesloten op een 32A Wallbox zit 'ie dan in zo'n 2 uur weer vol.
Dat zijn dus systemen in de auto, da's niet de laadkabel.
Standaard zit er maar één laadkabel bij de auto, om 'm aan te sluiten op een openbare laadpaal. Daarmee laad je dan met 16A, als je de standaard boordlader hebt.
Ik koop er een andere kabel bij, waarmee ik 'm aansluit op een "gewoon" stopcontact.

2) Zekers, die Park Drive Assist, met (extra) camera's zit er ook bij.
Uiteraard :lol:

3) Dat dak heb je dan gemist, dat ziet er zó uit:
dak.jpg
Tijdens die 2 dagen proef heb ik dat als erg prettig ervaren, het geeft een luchtig gevoel.
En in de kantelstand is het ook prima te gebruiken, en bij snelheden die in NL gereden mogen worden geeft het in die stand nauwelijks geruis.
Voorts is er dat elektrisch bediend binnenscherm, voor als het erg heet is en de zon vol op het dak staat.

En pratend over techniek, ik heb op SC het document C5 AIRCROSS (C84) - E1AB01Q3P0 - 0 - 05/06/2020 - Organisatiewijzer : Commerciële introductie - C5 AIRCROSS Hybrid (C84)gevonden en opgeslagen, 34 pagina's PDF.
Dan zie je pas hoe slim die aandrijving in elkaar zit. Ik zal het je sturen.

Groet,
JW

Re: JW is om: C5AC-Hybride besteld

Geplaatst: 24 dec 2020 01:19
door morjos
Op zijn Bels : nen dikke proficiat :smt023 :smt023

Beeldmooie wagen, ook mijn droom voor na de Tourer (die inmiddels ook al 11 jaar is en 200.000Km). Maar voor een arme oude gepensioneerde mens zal het een droom blijven :oops: :oops:

Kan me wel optrekken aan mijn CX Break, een droom die wél is uitgekomen.

Veel veilige, probleemloze kilometers gewenst.

Ben wel zéér nieuwsgierig naar dat nieuwe veersysteem.....hou je ons op de hoogte ?????

Re: JW is om: C5AC-Hybride besteld

Geplaatst: 24 dec 2020 07:31
door Breeze
JW-C5 schreef:3) Dat dak heb je dan gemist, dat ziet er zó uit:
Aha, je moet daarvoor wel de juiste uitvoering kiezen. Wat een keuze!
JW-C5 schreef:ik heb op SC het document C5 AIRCROSS (C84) - E1AB01Q3P0 - 0 - 05/06/2020 - Organisatiewijzer : Commerciële introductie - C5 AIRCROSS Hybrid (C84), Ik zal het je sturen.
Much obliged.

Om een beetje gevoel te krijgen voor verhoudingen en afmetingen, heb ik 3 citroenen met elkaar vergeleken (bron Autoweek).

Adri

Re: JW is om: C5AC-Hybride besteld

Geplaatst: 24 dec 2020 08:37
door Roman
Dat dak is fijn, heeft onze jeep ook.
In tegenstelling tot de glasplaat op mijn auto.

Re: JW is om: C5AC-Hybride besteld

Geplaatst: 24 dec 2020 13:58
door Biedzjee
Inderdaad grappig om verschillende uitvoeringen van C5 met elkaar te vergelijken. Heb voor m'n eigen referentie ook even m'n vorige auto (XC90 2008) erbij gezet.
vergelijk.jpg
Toch wel bijzondere getallen zo, de ervaring van veel berijders qua afmetingen is volgens mij anders dan de harde cijfers (ik ga er even van uit dat deze cijfers van Autoweek correct zijn). Zo heb ik nooit het gevoel gehad dat de XC90 korter dan de Tourer is, en dat de XC90 maar 5 cm breder dan de Tourer is...