Pagina 2 van 2

Re: Motor of turbo storing C5 HDI 2.0 automaat break 2004

Geplaatst: 12 feb 2020 10:22
door JanSr
Benieuwd

Re: Motor of turbo storing C5 HDI 2.0 automaat break 2004

Geplaatst: 12 feb 2020 17:18
door Schippers
Beste C5 leden,
Hierbij nog even een terugkoppeling van mijn storing vraag in de clubleden groep. Zoals aangegeven heb ik de C5 in onderzoek gegeven bij Citroen garage Ebben te Malden i.v.m. de verstoring van het motorvermogen en geen kickstart. De monteur(s) hebben het volgende gevonden en gerepareerd:
• De vacuüm slang (14)
• Slang lucht inlaat turbo (poreus)
• Luchthoeveelheidsmeter was kapot (hoofdoorzaak) en is vervangen.
Het is onvoorstelbaar wat dit het verschil maakt, de kickstart functioneert weer volledig en de C5 accelereert weer als een beest (zoals een 2.0 is ontworpen vanuit Citroen)!!!!.
Mijn dank voor jullie tips.
Ronald Schippers.

Re: Motor of turbo storing C5 HDI 2.0 automaat break 2004

Geplaatst: 12 feb 2020 17:38
door H_H
:smt023

Dus de twee tips hier in het draadje waren de juiste; vacuum en LMM.

Ik neem aan dat je met kickstart trouwens kickdown bedoelt?

Re: Motor of turbo storing C5 HDI 2.0 automaat break 2004

Geplaatst: 12 feb 2020 19:02
door JanSr
Waarmee de waarde van zo’n forum maar weer eens is aangetoond

Re: Motor of turbo storing C5 HDI 2.0 automaat break 2004

Geplaatst: 12 feb 2020 19:25
door boes
H_H schreef::smt023

Dus de twee tips hier in het draadje waren de juiste; vacuum en LMM.

Ik neem aan dat je met kickstart trouwens kickdown bedoelt?
Correctie: 3. Niet om op de borst te kloppen maar ook de slang tussen de turbo en inlaat was geopperd.
Overigens vind ik het nogal wiedes dat de garage het heeft opgelost. Ze hebben gewoon alle mogelijke oorzaken opgelost door ze te vervangen :)

Re: Motor of turbo storing C5 HDI 2.0 automaat break 2004

Geplaatst: 12 feb 2020 20:32
door JanSr
Toch best interessant.
  • Het vervangen van zo'n vacuumslangetje kost vrijwel niets
    Een lek in de intercoolerslang geeft enig vermogensverlies, maar laat de turbo niet uitvallen.
    De LMM vervangen verbaast mij, maar ook dat gaat niet over geld,
Belangrijk is, lijkt mij dat TS er af is gekomen zonder nieuwe turbo, want dan heb je het zomaar over 800+ €

Re: Motor of turbo storing C5 HDI 2.0 automaat break 2004

Geplaatst: 12 feb 2020 20:49
door c5jan
Wat kost een nieuwe lmm?

Re: Motor of turbo storing C5 HDI 2.0 automaat break 2004

Geplaatst: 12 feb 2020 23:11
door H_H
40€

Re: Motor of turbo storing C5 HDI 2.0 automaat break 2004

Geplaatst: 12 feb 2020 23:14
door H_H
boes schreef:
H_H schreef::smt023

Dus de twee tips hier in het draadje waren de juiste; vacuum en LMM.

Ik neem aan dat je met kickstart trouwens kickdown bedoelt?
Correctie: 3. Niet om op de borst te kloppen maar ook de slang tussen de turbo en inlaat was geopperd.
Overigens vind ik het nogal wiedes dat de garage het heeft opgelost. Ze hebben gewoon alle mogelijke oorzaken opgelost door ze te vervangen :)
Sorry Boes! Die had ik inderdaad over het hoofd gezien. Wel grappig trouwens dat die drie opties exact de drie problemen waren.