Re: Hydraulische pomp trekt te veel stroom
Geplaatst: 21 nov 2019 19:52
ge moet de zuigers en de pistons goed nazien op krassen.
Dat vermoed ik nu niet meteen. Zelf heb ik steeds LDS van Total gebruikt. En de LDS die er oorspronkelijk in zat bij aankoop, leek me van kleur en geur zeer normaal.Ccinq schreef:Zou er misschien ooit verkeerde LDS in gegooid zijn? Vind al deze problemen wel opmerkelijk.
Dat was een van de punten die me tot aankoop van deze auto hebben bewogen..JanSr schreef:Het belangrijkste verschil tussen het oude LHM systeem en het nieuwe systeem met LHS is de storingsvrijheid van het nieuwe systeem.
Ik kan niet zeggen dat ik "deskundig" ben. Maar als er geen problemen waren geweest, had ik er ook niet aan moeten werken natuurlijkJanSr schreef:Dat is anders, wanneer er ondeskundig aan geklungeld is.
Bij mijn weten zijn er zo geen in België. Elke Dealer/garage was hier tot enkele jaren geleden officieel verbonden met een vast merk. Dat is dan enkele jaren geleden wel veranderd waardoor de dealers nu meerdere, van elkaar onafhankelijke merken kunnen/mogen aanbieden en herstellen. Maar nog is het dan steeds "officieel" met de betroffen merken verbonden. En daarnaast heb je wel enkele algemene garage-ketens zoals Midas, Auto5 en Speedy, die zogenaamd alles doen.. maar daar verwacht ik ook niet meteen de vereiste hydraulische expertise.JanSr schreef:Het is sterk aan te raden om NIET naar een officiële Citroen dealer te gaan, maar naar een Citroenspecialist, zoals bijvoorbeeld Oldenhage. In NL zijn er een hand vol, in België ken ik ze niet.
Momenteel kan ik geen kant op .. De wagen staat hier op mijn oprit op blokken, in laagste stand met zijn wielen van de grond, en zonder werkende pomp om dat terug ongedaan te maken.. Ik hoop dus op een gunstige prijs voor de afbraak-HD-pomp en hoop er daarna geen last meer mee te hebben natuurlijk..JanSr schreef:Vanuit Antwerpen is Oldenhage een rit waard. Je ziet daar bijvoorbeeld altijd een handvol C6'en staan uit allerlei landen.
Zoals in mijn originele post vermeld, heb ik dat van die tarieven al mogen ondervinden. Prijs voor vervanging pomp (pomp+uren) zou me bij de dealer een 1500 eur kosten. En hoewel hij zelf bezig is met enkele Citroën old-timers, bleek hij niet bereid om een alternatief aan te bieden (niet-originele pomp, of revisie pomp, of... eender wat)JanSr schreef:De officiële dealer mag alleen nieuwe originele onderdelen plaatsen tegen zeer hoge tarieven en standaard montagetijden. Dat kan erg oplopen. Van auto's van meer dan ca vier jaar oud hebben ze hoegenaamd geen verstand meer.
En ik zie mezelf nu niet meteen uit het niets een T stuk aan hydraulische leiding fabriceren..Dit is een pomp met extra retour leiding dus u zult een T stuk moeten maken die naar de andere kant ook loopt