Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ge moet de zuigers en de pistons goed nazien op krassen.
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 dec 2013 00:09
Auto: C5 Exclusive 2.0 HDi 16V Sedan
Opties: Full Option
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 120000
Kleur: Thorium Grijs
Locatie: Hoboken (Antwerpen) - België
Contacteer:
Ik heb alles eens goed doorgespoten met remreiniger. Het stuk dat in het blok zit heb ik er niet meteen uitgekregen om visueel te controleren, maar al wat ik los kreeg is gereinigd en gecontroleerd. En ik vindt nergens krassen of dergelijke.
Wel vond ik achterin nog een rubber membraan (zie foto) dat er niet zo erg fris meer uit ziet, en de olie die in dat stuk van de pomp nog vast zat had zwart zaksel, wss gedesintegreerd rubber van het membraan..
Aangezien ik zo'n membraan waarschijnlijk niet makkelijk zal vinden, heb ik dat maar gewoon wat proper gemaakt, die kamer uit gekuist en het gaatje naar binnen doorgespoten met remreiniger.
Intussen is de pomp terug volledig in elkaar gestoken. Hopen dat het hiermee opgelost is..
De montage in de auto zal wss voor morgen zijn.
Wel vond ik achterin nog een rubber membraan (zie foto) dat er niet zo erg fris meer uit ziet, en de olie die in dat stuk van de pomp nog vast zat had zwart zaksel, wss gedesintegreerd rubber van het membraan..
Aangezien ik zo'n membraan waarschijnlijk niet makkelijk zal vinden, heb ik dat maar gewoon wat proper gemaakt, die kamer uit gekuist en het gaatje naar binnen doorgespoten met remreiniger.
Intussen is de pomp terug volledig in elkaar gestoken. Hopen dat het hiermee opgelost is..
De montage in de auto zal wss voor morgen zijn.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
C5 Ph3 Exclusive 2.0 HDi 16v Sedan BVA6 Diesel 2008
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Ben eens benieuwd wat de uitkomst gaat worden van je reparatie.
Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 dec 2013 00:09
Auto: C5 Exclusive 2.0 HDi 16V Sedan
Opties: Full Option
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 120000
Kleur: Thorium Grijs
Locatie: Hoboken (Antwerpen) - België
Contacteer:
Alles weer gemonteerd. Het ontluchten van de pomp bleek nog een uitdaging, maar dat is uiteindelijk ook gelukt door de voorraad bak niet meteen te monteren en de olie langzaam door de invoerslang in de pomp te laten lopen en wat te pompen door in de aanvoerslang te knijpen met draaiende pomp tot de pomp de olie zelf begon aan te zuigen en dan pas de bak te monteren. De auto komt nu vlot terug omhoog en omlaag en als ik het verbruik van de pomp meet gaat die steeds langzaam omhoog naarmate de auto omhoog komt en er meer druk op komt te staan. De gemeten waarden zijn bij elke cyclus identiek, dus alles lijkt terug normaal te werken.
Nu hopen dat het zo blijft. En dan is dat behalve de kost van enkele zekeringen en slangklemmen toch weer 1500 eur bespaart..
Nu hopen dat het zo blijft. En dan is dat behalve de kost van enkele zekeringen en slangklemmen toch weer 1500 eur bespaart..

C5 Ph3 Exclusive 2.0 HDi 16v Sedan BVA6 Diesel 2008
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.

V.I.P.


Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Zou het niet zo moeten zijn:
auto naar beneden:olie in reservoir omhoog
auto naar boven: olie in reservoir naar beneden?
Grüß
auto naar beneden:olie in reservoir omhoog
auto naar boven: olie in reservoir naar beneden?
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
I denk dat hij met verbruik van de pomp het stroomverbruik bedoelt.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 dec 2013 00:09
Auto: C5 Exclusive 2.0 HDi 16V Sedan
Opties: Full Option
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 120000
Kleur: Thorium Grijs
Locatie: Hoboken (Antwerpen) - België
Contacteer:
Ik bedoel inderdaad het aan de 40A zekering gemeten stroomverbruik van de pomp.
C5 Ph3 Exclusive 2.0 HDi 16v Sedan BVA6 Diesel 2008
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 dec 2013 00:09
Auto: C5 Exclusive 2.0 HDi 16V Sedan
Opties: Full Option
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 120000
Kleur: Thorium Grijs
Locatie: Hoboken (Antwerpen) - België
Contacteer:
Intussen een half jaar later, blijkt er plots een lek te zitten in het hydraulische olievat. Een klein gaatje achteraan het vat, net onder de 'naad' van het vat. Ik heb geen idee hoe dat is kunnen komen; Er is bij mijn weten niets gebeurd met het vat tijdens mijn hierboven beschreven werken waardoor dit veroorzaakt zou zijn. De plastic van het vat lijkt me ook vrij dik om daar nu per ongeluk ongemerkt een gaatje in te krijgen.
Wel heeft het rond de pomp en het vat altijd al "gezweet" en toen ik de wagen pas had gekocht (intussen 6+ jaar geleden), zat er ook meer dan een liter LDS te weinig in het vat. Ik dacht dat dit aan de pomp zelf of de aansluiting van de leidingen lag, maar mogelijk was dit gaatje er dus toen al en is het na verloop van tijd gewoon wat groter geworden tot nu waarbij de olie er in een straaltje uit komt gespoten.
Ik heb een poging gedaan het gaatje te dichten met secondenlijm gemengd met baking soda (een tip van youtube
).. Maar dit heeft het slechts een maand dicht gehouden waarna het vat weer is beginnen lekken.
Nu goed, via auto-afbraak kost zo'n vat slechts 35 eur. Dus gekocht, en aan de slag... dacht ik.
Echter bij de auto naar de hoogste stand te brengen, sprong de zekering weer. En ook een zekering van 50A..
Ik heb de auto uiteindelijk boven gekregen door de zekering toch te overbruggen in korte intervallen in de hoop zo niets te oververhitten.
Vervolgens pomp en vat gedemonteerd.
De pomp bleek inderdaad opnieuw vrij stroef te draaien, dus deze weer volledig uit elkaar gehaald en opgekuist.
De pomp vervolgens weer gemonteerd en aangesloten, maar bij het ontluchten van de pomp, deed de elektromotor van de pomp plots "plof" en kwam er rook uit.. Waarna ze niets meer deed.
De zekering van 50A die er op dat moment tussen zat, is niet gesprongen, en bij het opnieuw open vijzen van de pomp blijkt die toch ook nog steeds vlot te draaien. Ik weet dus niet waarom die elektromotor het dan nu plots begeeft..
Visueel zie ik ook niets mis aan de binnenkant van de elektromotor zelf, behalve een aangebrand geurtje ziet ze er nog heel gaaf uit, geen zwart geblakerde stukken of doorgebrande draden voor zo ver ik kan zien. Maar ze doet dus niets meer..
Gezien de hydraulische pomp dan blijkbaar toch na verloop van tijd terug vast begint te lopen, en nu de elektrische motor ook defect is.. heb ik alvast prijs gevraagd bij auto-afbraak voor een "nieuwe" 2e hands pomp, in de hoop dat deze wat mee valt, en die natuurlijk geen verborgen gebreken heeft..
Alternatief kan ik proberen om de elektrische motor te laten reviseren om deze terug werkende te krijgen, maar dat garandeert me natuurlijk niet dat het hydraulische stuk niet weer gaat vastlopen over enkele maanden..
Wel heeft het rond de pomp en het vat altijd al "gezweet" en toen ik de wagen pas had gekocht (intussen 6+ jaar geleden), zat er ook meer dan een liter LDS te weinig in het vat. Ik dacht dat dit aan de pomp zelf of de aansluiting van de leidingen lag, maar mogelijk was dit gaatje er dus toen al en is het na verloop van tijd gewoon wat groter geworden tot nu waarbij de olie er in een straaltje uit komt gespoten.
Ik heb een poging gedaan het gaatje te dichten met secondenlijm gemengd met baking soda (een tip van youtube

Nu goed, via auto-afbraak kost zo'n vat slechts 35 eur. Dus gekocht, en aan de slag... dacht ik.
Echter bij de auto naar de hoogste stand te brengen, sprong de zekering weer. En ook een zekering van 50A..
Ik heb de auto uiteindelijk boven gekregen door de zekering toch te overbruggen in korte intervallen in de hoop zo niets te oververhitten.
Vervolgens pomp en vat gedemonteerd.
De pomp bleek inderdaad opnieuw vrij stroef te draaien, dus deze weer volledig uit elkaar gehaald en opgekuist.
De pomp vervolgens weer gemonteerd en aangesloten, maar bij het ontluchten van de pomp, deed de elektromotor van de pomp plots "plof" en kwam er rook uit.. Waarna ze niets meer deed.
De zekering van 50A die er op dat moment tussen zat, is niet gesprongen, en bij het opnieuw open vijzen van de pomp blijkt die toch ook nog steeds vlot te draaien. Ik weet dus niet waarom die elektromotor het dan nu plots begeeft..
Visueel zie ik ook niets mis aan de binnenkant van de elektromotor zelf, behalve een aangebrand geurtje ziet ze er nog heel gaaf uit, geen zwart geblakerde stukken of doorgebrande draden voor zo ver ik kan zien. Maar ze doet dus niets meer..
Gezien de hydraulische pomp dan blijkbaar toch na verloop van tijd terug vast begint te lopen, en nu de elektrische motor ook defect is.. heb ik alvast prijs gevraagd bij auto-afbraak voor een "nieuwe" 2e hands pomp, in de hoop dat deze wat mee valt, en die natuurlijk geen verborgen gebreken heeft..
Alternatief kan ik proberen om de elektrische motor te laten reviseren om deze terug werkende te krijgen, maar dat garandeert me natuurlijk niet dat het hydraulische stuk niet weer gaat vastlopen over enkele maanden..
C5 Ph3 Exclusive 2.0 HDi 16v Sedan BVA6 Diesel 2008
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.
Berichten: 1250
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Zelf zou ik als eerste een pompunit van de sloop hebben genomen. Die HD pompen geven doorgaans erg weinig problemen.
Mijn C5 heeft er al 460.000 km meee gereden.
Mijn C5 heeft er al 460.000 km meee gereden.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 dec 2013 00:09
Auto: C5 Exclusive 2.0 HDi 16V Sedan
Opties: Full Option
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 120000
Kleur: Thorium Grijs
Locatie: Hoboken (Antwerpen) - België
Contacteer:
Daar heb ik nu dus offerte gevraagd. Jammer want mijn pomp heeft het dan blijkbaar niet langer dan een kleine 120.000km uitgehouden.. En ik hoop dat dit nu toch stilaan het laatste probleem is dat ik met de hydrauliek van de dame voorheb.. Want begin het nu toch stilaan beu te worden.
Vanuit technisch oogpunt vind ik het een fantastisch systeem en ook het comfort dat het kan geven vind ik fantastisch. Maar dit is nu mijn 2e Citroën (eerder een Xantia) waar ik zo goed als hele levensloop bij me bezig ben met dat hydraulische systeem op orde te krijgen/houden.
Bij de vorige bleek de LHM nooit vervest geweest en was het systeem erg vervuild, Dat is toen gecleaned en ververst, maar dan zijn de bollen een voor een kapot beginnen gaan en uiteindelijk is er uit een hydraulisch verdeelstuk olie beginnen spuiten vanwege een versleten dichtingsringetje, maar dat ringetje bleek niet apart verkrijgbaar bij de dealer en het verdeelstuk kostte ook meteen 500+ Eur. Een gewoon zwart rubber ringetje hield het telkens maar een maand of 2 uit.
Maar toen kwam de huidige wagen in zicht, en hoopte ik het hydraulisch comfort te hebben zonder de last die ik er eerder mee had.. Blijkt dat toch weer even anders uit te draaien..
Ik hoop dus eens ik deze pomp en voorraadvat dan vervang, eindelijk geen verdere problemen meer te hebben.. Maar ik begin dus alvast te vrezen voor andere dichtingen en de bollen..
Ik begint dus ook te vermoeden dan een eventueel volgende wagen geen citroën meer zal zijn..
Vanuit technisch oogpunt vind ik het een fantastisch systeem en ook het comfort dat het kan geven vind ik fantastisch. Maar dit is nu mijn 2e Citroën (eerder een Xantia) waar ik zo goed als hele levensloop bij me bezig ben met dat hydraulische systeem op orde te krijgen/houden.
Bij de vorige bleek de LHM nooit vervest geweest en was het systeem erg vervuild, Dat is toen gecleaned en ververst, maar dan zijn de bollen een voor een kapot beginnen gaan en uiteindelijk is er uit een hydraulisch verdeelstuk olie beginnen spuiten vanwege een versleten dichtingsringetje, maar dat ringetje bleek niet apart verkrijgbaar bij de dealer en het verdeelstuk kostte ook meteen 500+ Eur. Een gewoon zwart rubber ringetje hield het telkens maar een maand of 2 uit.
Maar toen kwam de huidige wagen in zicht, en hoopte ik het hydraulisch comfort te hebben zonder de last die ik er eerder mee had.. Blijkt dat toch weer even anders uit te draaien..

Ik hoop dus eens ik deze pomp en voorraadvat dan vervang, eindelijk geen verdere problemen meer te hebben.. Maar ik begin dus alvast te vrezen voor andere dichtingen en de bollen..
Ik begint dus ook te vermoeden dan een eventueel volgende wagen geen citroën meer zal zijn..

C5 Ph3 Exclusive 2.0 HDi 16v Sedan BVA6 Diesel 2008
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.

C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Zou er misschien ooit verkeerde LDS in gegooid zijn? Vind al deze problemen wel opmerkelijk.
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
Berichten: 1250
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Het belangrijkste verschil tussen het oude LHM systeem en het nieuwe systeem met LHS is de storingsvrijheid van het nieuwe systeem. Dat is anders, wanneer er ondeskundig aan geklungeld is.
Een enkele keer heb je een nieuwe hoogteregelaar nodig. (bij 4 auto's en ca 300.000 km tot heden 1). En het slangetje van de veerpoten dien je na ca 150k te vervangen (kost weinig).
Vrijwel nooit bollenproblemen
Vrijwel nooit pomp problemen
Bij de nieuwe C5 en bij de C6 falen de voorveercilinders dikwijls. Die dingen worden steeds duurder.
Het is sterk aan te raden om NIET naar een officiële Citroen dealer te gaan, maar naar een Citroenspecialist, zoals bijvoorbeeld Oldenhage. In NL zijn er een hand vol, in België ken ik ze niet.
Vanuit Antwerpen is Oldenhage een rit waard. Je ziet daar bijvoorbeeld altijd een handvol C6'en staan uit allerlei landen.
De officiële dealer mag alleen nieuwe originele onderdelen plaatsen tegen zeer hoge tarieven en standaard montagetijden. Dat kan erg oplopen. Van auto's van meer dan ca vier jaar oud hebben ze hoegenaamd geen verstand meer.
Een enkele keer heb je een nieuwe hoogteregelaar nodig. (bij 4 auto's en ca 300.000 km tot heden 1). En het slangetje van de veerpoten dien je na ca 150k te vervangen (kost weinig).
Vrijwel nooit bollenproblemen
Vrijwel nooit pomp problemen
Bij de nieuwe C5 en bij de C6 falen de voorveercilinders dikwijls. Die dingen worden steeds duurder.
Het is sterk aan te raden om NIET naar een officiële Citroen dealer te gaan, maar naar een Citroenspecialist, zoals bijvoorbeeld Oldenhage. In NL zijn er een hand vol, in België ken ik ze niet.
Vanuit Antwerpen is Oldenhage een rit waard. Je ziet daar bijvoorbeeld altijd een handvol C6'en staan uit allerlei landen.
De officiële dealer mag alleen nieuwe originele onderdelen plaatsen tegen zeer hoge tarieven en standaard montagetijden. Dat kan erg oplopen. Van auto's van meer dan ca vier jaar oud hebben ze hoegenaamd geen verstand meer.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 dec 2013 00:09
Auto: C5 Exclusive 2.0 HDi 16V Sedan
Opties: Full Option
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 120000
Kleur: Thorium Grijs
Locatie: Hoboken (Antwerpen) - België
Contacteer:
Dat vermoed ik nu niet meteen. Zelf heb ik steeds LDS van Total gebruikt. En de LDS die er oorspronkelijk in zat bij aankoop, leek me van kleur en geur zeer normaal.Ccinq schreef:Zou er misschien ooit verkeerde LDS in gegooid zijn? Vind al deze problemen wel opmerkelijk.
De toenmalige eigenaar heeft ook nooit vermeld dat er enige ingrijpende werkzaamheden aan het hydraulisch systeem zouden gebeurd zijn.. Anderzijds, zat er wel een gaatje in het reservoir, en vermoed ik nu dus dat dat er al in zat toen ik hem aankocht, gezien de verdachte hoeveelheid LDS die er te weinig in het vat zat toen, en het feit dat ik toch regelmatig eens wat moest bijvullen om het vereiste niveau te behouden.
Ik heb dat zelf nooit vreemd gevonden, want bij mijn Xantia verloor de pomp effectief zelf wel LHM, maar achteraf gezien, niet aan de snelheid waarmee ik hier LDS verloor..
Wat ik wel mogelijk acht is dat het reservoir in het verleden door een of andere onvoorzichtigheid van een garagist deze schade opliep, en het gaatje na verloop van tijd groter is geworden en er mogelijk plastic-schilfers in omloop geraakt zijn in het systeem. Of mss zelfs een productiefoutje aan het vat? En zo mogelijk ergens in de pomp terecht zijn geraakt waardoor de huidige problemen veroorzaakt zijn..? Of is dat wat ver gezocht ?
Dat was een van de punten die me tot aankoop van deze auto hebben bewogen..JanSr schreef:Het belangrijkste verschil tussen het oude LHM systeem en het nieuwe systeem met LHS is de storingsvrijheid van het nieuwe systeem.

Ik kan niet zeggen dat ik "deskundig" ben. Maar als er geen problemen waren geweest, had ik er ook niet aan moeten werken natuurlijkJanSr schreef:Dat is anders, wanneer er ondeskundig aan geklungeld is.


Bij mijn weten zijn er zo geen in België. Elke Dealer/garage was hier tot enkele jaren geleden officieel verbonden met een vast merk. Dat is dan enkele jaren geleden wel veranderd waardoor de dealers nu meerdere, van elkaar onafhankelijke merken kunnen/mogen aanbieden en herstellen. Maar nog is het dan steeds "officieel" met de betroffen merken verbonden. En daarnaast heb je wel enkele algemene garage-ketens zoals Midas, Auto5 en Speedy, die zogenaamd alles doen.. maar daar verwacht ik ook niet meteen de vereiste hydraulische expertise.JanSr schreef:Het is sterk aan te raden om NIET naar een officiële Citroen dealer te gaan, maar naar een Citroenspecialist, zoals bijvoorbeeld Oldenhage. In NL zijn er een hand vol, in België ken ik ze niet.
Voor mijn Xantia ben ik destijds ook uiteindelijk ook naar Chyparse en Renard in NL geweest. (bv. bijvullen van bollen was iets waar ze hier nog nooit van gehoord hadden)
Momenteel kan ik geen kant op .. De wagen staat hier op mijn oprit op blokken, in laagste stand met zijn wielen van de grond, en zonder werkende pomp om dat terug ongedaan te maken.. Ik hoop dus op een gunstige prijs voor de afbraak-HD-pomp en hoop er daarna geen last meer mee te hebben natuurlijk..JanSr schreef:Vanuit Antwerpen is Oldenhage een rit waard. Je ziet daar bijvoorbeeld altijd een handvol C6'en staan uit allerlei landen.
Zoals in mijn originele post vermeld, heb ik dat van die tarieven al mogen ondervinden. Prijs voor vervanging pomp (pomp+uren) zou me bij de dealer een 1500 eur kosten. En hoewel hij zelf bezig is met enkele Citroën old-timers, bleek hij niet bereid om een alternatief aan te bieden (niet-originele pomp, of revisie pomp, of... eender wat)JanSr schreef:De officiële dealer mag alleen nieuwe originele onderdelen plaatsen tegen zeer hoge tarieven en standaard montagetijden. Dat kan erg oplopen. Van auto's van meer dan ca vier jaar oud hebben ze hoegenaamd geen verstand meer.
C5 Ph3 Exclusive 2.0 HDi 16v Sedan BVA6 Diesel 2008
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 dec 2013 00:09
Auto: C5 Exclusive 2.0 HDi 16V Sedan
Opties: Full Option
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 120000
Kleur: Thorium Grijs
Locatie: Hoboken (Antwerpen) - België
Contacteer:
Ik krijg net bericht binnen dat de HD pomp van afbraak me 350 eur zou kosten, wat me redelijk lijkt.
Maar er staat wel volgende opmerking bij:
Iemand tips hoe dit eventueel aan te pakken of mss adressen waar ik wel nog een correct model HD pomp kan vinden aan een schappelijke prijs?
Maar er staat wel volgende opmerking bij:
En ik zie mezelf nu niet meteen uit het niets een T stuk aan hydraulische leiding fabriceren..Dit is een pomp met extra retour leiding dus u zult een T stuk moeten maken die naar de andere kant ook loopt
Iemand tips hoe dit eventueel aan te pakken of mss adressen waar ik wel nog een correct model HD pomp kan vinden aan een schappelijke prijs?
C5 Ph3 Exclusive 2.0 HDi 16v Sedan BVA6 Diesel 2008
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.
Xantia II 1.8i 16v Berline Aut-AL4 Benzine 1998 met blauw bloed en comfort bollen.
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Kan Willy je niet helpen?
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.