C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Normaal heb je shortterm en long term fueltrim?
De stft is de lopende mengselaanpassing en het ltft wordt ingeleerd als resultaat een langere tijd van het stft
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Ongeveer.

Sft is de lambda integrator en dus de actuele mengsel aanpassing op basis van lambdasonde.
Dus doet tegenovergestelde van lambdasonde.

Op basis daarvan wordt de Lft inderdaad bijgesteld.

Maar het is dus normaal dat de sft pendelt.

Lastig zo via een forum uit te leggen.
Maar bij beoordeling van mengselregeling bekijk je lambdasondespanning, lft en sft, samen met de 4 gaswaarden. Dat biedt 100% diagnose. Tenmiste als je dit begrijpt.

En dat is vaak het probleem. Technici zijn door de APK gewend om CO en berekende lambda te bekijken. Dat zegt dus op zichzelf niets.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 632
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:37
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Locatie: Rossum
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Betreft de shortterm dan die in scantool vermelde snelle brandstofcorrectie in %?

Ik heb:

Snelle brandstofcorrectie 1
Langzame brandstofcorrectie 1
Snelle brandstofcorrectie 2
Langzame brandstofcorrectie 2

Is het snelle en langzame wellicht een slechte vertaling van long en short door lexia?

Alleen bij de eerste word bij mij een waarde weergegeven, bij de laatste 3 staat geen informatie beschikbaar.
CX GTI Turbo serie 1,1985


Thank you for flying Citroën Airways
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Da's toch een goede vertaling?
En natuurlijk heb je geen andere waarden. Jouw auto heeft maar 1 kop en geen 2 zoals bv de V6.
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Da's toch een goede vertaling?
En natuurlijk heb je geen andere waarden. Jouw auto heeft maar 1 kop en geen 2 zoals bv de V6.
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Da's toch een goede vertaling?
En natuurlijk heb je geen andere waarden. Jouw auto heeft maar 1 kop en geen 2 zoals bv de V6.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Wordt er niet per injector een lft bijgehouden?
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Nee.

Dan zou je 4 lambasondes moeten hebben.
Er zijn wel motoren met 4 cilinders en twee banken (twee lambasondes), die doen het per twee.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Ah, dus geen oorzaak=inspuiting in cylinder x, gevolg=lambda waarde y achtige verbandscontrole.
Een overenthousiaste of lekkende injector kan je dan dus maar heel indirect betrappen.
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Klopt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 632
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:37
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Locatie: Rossum
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Sinds gisteren weer emissuestoring met de 420 kat melding en de mengselregeling samenhang.

Had in augustus een nieuwe bobine geplaatst, die maakt dus geen verschil.

Defect aan een injector kan dit ook zoiets veroorzaken, rond een vd injectoren is het namelijk een beetje vettig/nattig?

Denk dat ik als eerst toch maar eens ga uitkijken naar een andere kat.

Wel in oktober weer zonder problemen door Apk, kan dit ondanks een defecte kat en daarmee wellicht te hoge uitstoot?
CX GTI Turbo serie 1,1985


Thank you for flying Citroën Airways
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 632
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:37
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Locatie: Rossum
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Foutje
CX GTI Turbo serie 1,1985


Thank you for flying Citroën Airways
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 632
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:37
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Locatie: Rossum
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Excuus, post aanpassen ging niet helemaal goed
CX GTI Turbo serie 1,1985


Thank you for flying Citroën Airways
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
phoskam schreef:
Wel in oktober weer zonder problemen door Apk, kan dit ondanks een defecte kat en daarmee wellicht te hoge uitstoot?

Waarschijnlijk op het moment van keuren binnen de grenzen van het regelbereik van de ECU en daardoor dus ook voor de APK geen probleem.
Citroen 2cv6 spécial 1986
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 632
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:37
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Locatie: Rossum
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Ik blijf momenteel een terugkerende p0170 krijgen, is nu een maand weggeweest.

Bijzonder mijns inziens is wel dat hij deze permanente storing bijna altijd geeft bij een snelheid van +-80, 32 graden watertemp en +- 2700a2800rpm.

Kan dit ergens op duiden?

Ik wil het graag verhelpen maar ben benieuwd welke stappen ik daar best voor onderneem.

Betreft een Ew10a zonder lpg.

Bobine en bougies zijn vernieuwd.
CX GTI Turbo serie 1,1985


Thank you for flying Citroën Airways
Plaats reactie