C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
6 barrels misschien. Of 1 heel erg goede.
Laat TS het nou maar bespreken met de garagist; die zal voor dit bedrag best een oplossing kunnen bieden.
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1259
Lid geworden op: 08 nov 2015 11:50
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: 0181
Wat maakt het nou uit wat hij ervoor betaalt heeft, de TS starter is er blij mee en dat is het belangrijkste.
Citroën C4 Picasso Exclusive.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Precies. En wat ik eerder al schreef.
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1259
Lid geworden op: 08 nov 2015 11:50
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: 0181
Inderdaad.
Citroën C4 Picasso Exclusive.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
soesjacitroen schreef: Nog een technisch vraagje, In het geval dat de kachelradiateur het probleem is en het dashboard eruit zal moeten. Is dan het aanpakken van dat mengmotortje meteen een peulenschil omdat die ook ergens 'long the way' zit?
Ja, als de dash eruit is ligt dat ook helemaal open.
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4950
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Soesja heeft de auto nu éénmaal gekocht en is er happy mee en daar gaat het om :)
Wellicht een les voor de volgende keer, neem iemand mee als je een auto gaat bekijken, om te voorkomen dat je verliefd word en blind de auto koopt.
Degene die je meeneemt hoeft niet technisch te zijn, ik nam een maatje mee die nog geen schroevendraaier kan vasthouden :D

Soesja, we lezen graag hoe het zich ontwikkelt of als je advies nodig heb ;)
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 mei 2018 12:51
Auto: break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 195650
Kleur: zwart
Ik had ook een koelvloeistof geur in de auto bleek gewoon mijn radiateur lek te zijn en deze geur kwam in mijn auto omdat hij verbranden op de hete koelvloeistof slangen. Probleem opgelost door voor 50 euro andere radiateur te kopen (nieuw). Kijk voor de zekerheid even je radiateur slangen na en je andere koelwaterslangen of hier geen lekkage op zit voor dat je gelijk denk aan je kachelradiateur denk. Eerst makkelijk denken zie je hier niks dan even afpersen en verder zoeken.
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 feb 2019 14:02
Auto: C5 Exclusive 2.0 16V
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
kilometerstand: 90000
Kleur: Rood
Hallo allemaal,

Bij deze een update nav de aanschaf C5 en de geur van koelvloeistof.

Ik heb in de weken alvorens het bezoek aan de garage mijn koelvloeistof peil gechecked. Ik kon geen verandering aantreffen in het peil. Wat ik wel opvallend vond was het hoge peil. Zelfs koud stond het peil tot aan max gevuld. Ik kreeg het vermoeden dat het misschien ondanks het overloopventiel tegen de dop van het reservoir kon klotsen. Of dat het daar wellicht wat wasemde. Ik heb er toen vloeistof uitgehaald (mooi tussen min en max) en ik moet zeggen dat de lucht nu zeker de helft minder is. Ik ga nog een nieuwe afsluitdop kopen, voor die 5 euro wil ik de gok wel wagen. Het kan zijn dat die door ouderdom niet 100% sluit.

Maar goed, het peil blijft dus hetzelfde. Mijn garagehouder zegt dat het met deze wetenschap geen zin heeft om moeilijke operaties uit te voeren en dat het ook niet nodig is om de boel op druk te brengen. Ik kan daar wel mee leven. Ik heb geen echte last (meer) van de lucht en de boel beslaat ook niet, noch natte matten etc.

De mengmotor gaat ie aanpakken.

De auto rijdt echt geweldig en ziet er schitterend uit. Ik ben er nu heel blij mee en ik zal er even wat mooie foto's van maken en hier delen. Dank voor jullie meedenken nogmaals en zweefse!
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1259
Lid geworden op: 08 nov 2015 11:50
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: 0181
Goed om te lezen :smt023
Citroën C4 Picasso Exclusive.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Plaats reactie