Pagina 2 van 4
Re: Hij komt niet meer omhoog !!
Geplaatst: 09 jan 2019 22:01
door C5itroentje
Re: Hij komt niet meer omhoog !!
Geplaatst: 09 jan 2019 23:37
door JW-C5
Is onderweg
Groet,
JW
Re: Hij komt niet meer omhoog !!
Geplaatst: 10 jan 2019 22:08
door C5itroentje
Re: Hij komt niet meer omhoog !!
Geplaatst: 10 jan 2019 22:17
door JW-C5
Die schakelaar die "de hoogte voor regelt" is wat anders dan de hoogte regelaar.
De schakelaar zit bij de middenbol-unit, die regelt het al-dan-niet inschakelen van de middenbol, en voorts het blokkeren van de LDS-stroom links <> rechts als de middenbol uitgeschakeld is.
Hij heeft geen invloed op het al-dan-niet omhoog komen van je C5.
Al met al, komt je C5 nu weer omhoog, nu dat relais weer werkt?
Groet,
JW
Re: Hij komt niet meer omhoog !!
Geplaatst: 11 jan 2019 00:29
door C5itroentje
Geen idee nog omdat het inbouwen van het reservoir en dergelijke wat tijd vergt en ik bij buitentemperatuur aan het klussen ben en de temperatuur is ook nog eens laag Dus na 2 uur klussen ff naar binnen voor een bakkie wordt wel vervolgd !!
Inmiddels ook weer mijn Lexia van stal gehaald Het blijkt de Lexia-3 /PP2000 te zijn
Dus geen diagbox zit erin. Op Aliexpres kan een CD gekocht worden met Diagbox uitvoering voor 4 tot 6 euro.
https://nl.aliexpress.com/item/Alleen-C ... 02b15c1b-1" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien is het wat maar wel weer fff een paar weken wachten !!

En draait op windows XP. Laat ik die nog wel op een Laptoppie te staan hebben.

Komt niet meer voor volgens mij !!
Re: Hij komt niet meer omhoog !!
Geplaatst: 11 jan 2019 11:32
door JW-C5
Een losse CD met Diagbox heeft geen zin als de hardware voor Diagbox niet aanwezig is.
Nog even terugkomen op die stugheidsregelaars van de middenbollen.
De elektrokleppen daarvan staan in onbekrachtigde toestand in de stand soepel, alle bollen zijn dan ingeschakeld. Alleen in díe toestand werkt de hoogteregeling, als de elektrokleppen bekrachtigd zijn wordt er geen hoogte geregeld.
Nou is het theoretisch mogelijk dat een van de kleppen vastzit in de bekrachtigde toestand, dan zou de hoogteregeling ook niet meer werken. Maar dan moet de plunjer die daarmee bekrachtigd wordt vastzitten, en dat gaat dan tegen een veerdruk in die 'm normaliter terugdrukt in de soepele stand.
Of zoiets ooit voorkomt weet ik niet, het lijkt me nogal onwaarschijnlijk...….
Groet,
JW
Re: Hij komt niet meer omhoog !!
Geplaatst: 11 jan 2019 22:40
door C5itroentje
Thanks JW-C5 ,
vandaag fff niets gedaan ( Had oppasdag ) Morgen ga ik weer verder !!
Ben bijna zover dat ik weer uit kan proberen of de vering werkt. !!
Het relaistje dat ik weer gangbaar heb gemaakt kon wel eens de boosdoener zijn !! Althans dat hoop ik
Anders moet ik toch met behulp van jouw schema verder zoeken!!
Morgen is er ook weer een meeting zag ik al bij Oldenhage Als je er heen gaat veel plezier daar Ik had ook graag willen komen maar tja met een halve bak

Re: Hij komt niet meer omhoog !!
Geplaatst: 12 jan 2019 23:26
door C5itroentje
Re: Hij komt niet meer omhoog !!
Geplaatst: 12 jan 2019 23:43
door JW-C5
Welke codes kwamen tevoorschijn van dit lijstje
Diagnose vering PH3.jpg
En wat heb je nou precies allemaal los gehad, ook het reservoir, of een LDS leiding?
Groet,
JW
Re: Hij komt niet meer omhoog !!
Geplaatst: 13 jan 2019 22:16
door C5itroentje
zo wat een hele lijst van foutcodes Ik heb toch niet de goede versie. Er zou Diagbox in moeten zitten in mijn Lexia/pp2000 maar dat zit er nog niet in
Ik heb de ........ verstand van computers laat staan de software die erin moet. Jij hebt enige tijd geleden de software op gestuurd via de email. waarvoor nog dank JW-C5
Zelfs mijn schoonzoon die aardig hier in bedreven is krijgt het niet voor elkaar dus dat wordt niks.
Wat ik los gehad heb :
-zekeringen in het interieur en onder de kap in het motorruim allemaal nagekeken geen problemen ontdekt
-reservoir LDS olie gedemonteerd
-HD pomp gedemonteerd en koolborstel van elektromotor geïnspecteerd (waren goed nog) en ik heb de hele boel weer schoon geblazen. Even laten lopen op een spanning van 12 volt. De hydraulische pomp niet gedemonteerd !!
-Het relais van de pomp geïnspecteerd en lopend gemaakt ( was waarschijnlijk toch goed)
-Alles weer gemonteerd
-Volgens jouw schema JW-C5 zou er nog een zekeringenkast zijn het relais van de pomp achter de accu. Ik heb geprobeerd deze te vinden maar krijg het niet in beeld Het gaat om de BFDB. Morgen de accu er maar eens uit !!
Tot zover mijn relaas.

Re: Hij komt niet meer omhoog !!
Geplaatst: 13 jan 2019 22:42
door boes
BSM
Haal die eruit en je zal zien dat er nog meer maxi zekeringen in zitten. Niet zichtbaar vanaf bovenaf
Re: Hij komt niet meer omhoog !!
Geplaatst: 13 jan 2019 23:53
door JW-C5
Je hebt zo te lezen de LDS losgekoppeld gehad, daarmee heeft de pomp even drooggestaan.
Die is niet zelfaanzuigend, je moet het reservoir dan onder druk zetten om 'm weer aan de praat te krijgen.
Op dit forum is dat al een paar keer beschreven, je kunt dat met een fietspomp doen, op het deksel van het LDS vat.
Daarbij ga ik er vanuit dat je jet LDS niveau op orde hebt. Dat moet net zichtbaar zijn in het trechtertje, met de auto in de laagste stand.
Groet,
JW
Re: Hij komt niet meer omhoog !!
Geplaatst: 14 jan 2019 12:59
door C5itroentje
Maar de motor draait niet ! Of draait dit ding pas als er geen lucht meer inzit in het LDS compressiegedeelte Zou daar ook een sensor inzitten dan ??
Re: Hij komt niet meer omhoog !!
Geplaatst: 14 jan 2019 13:07
door boes
Nee. Motor staat hier los van en hoort gewoon te lopen.
Als er echter lucht in de pomp is gekomen, zal ze niet omhoog komen zonder hulp. De pomp is niet zelfsaanzuigend.
Wil ze nou niet meer starten dan?
Re: Hij komt niet meer omhoog !!
Geplaatst: 14 jan 2019 15:43
door JW-C5
C5itroentje schreef:….
JW-C5 heb je toevallig ook nog andere aanduidingen van het schema ?? Je hebt er al een 12 stuks gestuurd maar ik zoek ook die van de andere componenten. Misschien dat jij die ook hebt !!

Dit had ik je gestuurd:
Een paar aanduidingen:
BCMO >> Multifunctioneel schakelaarblok
BFDB >> Zekeringhouder bij accu
BFHI >> Zekeringkast interieur met 5 zekeringen
C001 >> Diagnosestekker
7749 >> Schakelaar hoogtebediening bagageruimte
7769 >> Zoemer vering
7715 >> Elektronische eenheid vering
7739 >> Motor gecentraliseerd elektronisch blok
7702 en 7703 >> Hoogteregelaar voor en achter
7747 en 7748 >> Elektroklep vering voor en achter
1524 >> Relais onderbreking voeding
Dik getekende lijnen zijn CAN-Bus leidingen
Meer aanduidingen staan er niet op het schema, dus wat bedoel je hiermee?
Groet,
JW