Pagina 2 van 3

Re: MOTORTEMPERATUUR TE HOOG, MAX 30 KM/PH

Geplaatst: 29 okt 2018 20:17
door c5jan
De kachel zal het prima doen als deze blijft steken in de "dicht" positie.
Andersom is zeker niet het geval, ervaar ik momenteel...

Re: MOTORTEMPERATUUR TE HOOG, MAX 30 KM/PH

Geplaatst: 29 okt 2018 20:24
door c5jan
Je kunt nb die hypothese onderzoeken door na te gaan waar / welke leidingen warm worden. Radiateur koud betekent geen doorstroming.

Re: MOTORTEMPERATUUR TE HOOG, MAX 30 KM/PH

Geplaatst: 29 okt 2018 20:55
door willy4
als de verwarming niet goed werkt kan het zijn dat er onvoldoende KVS in zit.
als de thermostaat volledig dicht staat , gaat hij waarschijnlijk een deel KVS eruit gooien.

Re: MOTORTEMPERATUUR TE HOOG, MAX 30 KM/PH

Geplaatst: 29 okt 2018 21:09
door c5jan
Bij laag kvs niveau kreeg ik met de 2.0 16v binnen de kortste keren een melding motortemperatuur te hoog, met alle stop signalen van dien. Metertje van kvs // motortemperatuur stond helemaal bovenin de hoek.

Re: MOTORTEMPERATUUR TE HOOG, MAX 30 KM/PH

Geplaatst: 29 okt 2018 21:15
door JW-C5
…..vandaar mijn vragen en opmerkingen, op de vorige pagina....

Groet,
JW

Re: MOTORTEMPERATUUR TE HOOG, MAX 30 KM/PH

Geplaatst: 29 okt 2018 21:24
door c5jan
Ja, ik zie nu dat ik de titel verwarde met de melding. Staat er idd niet.

Kvs zal zo te lezen leeg zijn, niet meer mee rijden in dat geval. Bijvullen is niet lastig maar het ontluchten wel, en dat moet echt godd gedaan worden, nadat het eventuele lek is gedicht...

Re: MOTORTEMPERATUUR TE HOOG, MAX 30 KM/PH

Geplaatst: 30 okt 2018 08:58
door Genem
Een hoop discussie, maar controleren kvs niveau is 1 minuut werk. Ik snap werkelijk niet waarom dat niet even gedaan wordt.

Re: MOTORTEMPERATUUR TE HOOG, MAX 30 KM/PH

Geplaatst: 30 okt 2018 09:32
door HarmII
Update;
heb idd niveau KVS gecontroleerd; expansievaatje helemaal leeg. Bij pompstation KVS weten te scoren om bij te vullen. Na bijvullen gestart en direct weer melding motor te warm en koelvinnen die direct beginnen te draaien.
Auto laten weg slepen en staat nu bij de garage, vandaag laten ze nog weten wat er aan het handje is en of het snel te repareren is, desnoods een noodreparatie, zodat we tenminste naar NL terug kunnen rijden.

Re: MOTORTEMPERATUUR TE HOOG, MAX 30 KM/PH

Geplaatst: 30 okt 2018 16:38
door c5jan
Laat ze goed ontluchten volgens de procedure. Dat komt echt heel precies bij de 2.0 16v (die je hebt?).
Je zult niet de eerste zijn die te horen krijgt dat de koppakking lek is.

Re: Motortemperatuur te hoog, MAX 30 KM/PH

Geplaatst: 31 okt 2018 07:43
door HarmII
C5jan; Het is inderdaad een 2.0. Je noemt een lekkende koppakking; kan dat het resultaat zijn van slechte ontluchting of "lijkt"het dat de koppakking lekt omdat er lucht in het systeem zit?
:smt017

Re: Motortemperatuur te hoog, MAX 30 KM/PH

Geplaatst: 31 okt 2018 07:53
door c5jan
Dat laatste. Goed ontluchten lukt echt alleen maar als je het volgens het boekje doet, en dan nog is het lastig.
Zolang er wat lucht in zit, en die gaat er echt niet vanzelf uit, zal hij kvs blijven braken.

Re: MOTORTEMPERATUUR TE HOOG, MAX 30 KM/PH

Geplaatst: 31 okt 2018 08:12
door willy4
willy4 schreef:als de verwarming nog goed werkt is er waarschijnlijk nog voldoende KVS in.
dan heb je toch geen goede verwarming gehad.

Re: Motortemperatuur te hoog, MAX 30 KM/PH

Geplaatst: 31 okt 2018 09:13
door HarmII
C5jan; ik ga ervan uit dat als de auto bij een erkende citroendealer staat ze weten wat ze moeten doen, dus daar moet ik dan maar op "vertrouwen".
Willy; idd, echter in de stress heb ik er denk ik ook niet echt goed op gelet. :smt088

Re: Motortemperatuur te hoog, MAX 30 KM/PH

Geplaatst: 31 okt 2018 09:31
door c5jan
Ok, ja dat zou je wel verwachten. Dat het een dealer was vermeldde het verhaal niet.

Re: Motortemperatuur te hoog, MAX 30 KM/PH

Geplaatst: 31 okt 2018 09:46
door HarmII
bij deze! :smt193