C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Wellicht een stomme opmerking,...maar komen je remmen goed vrij?
Oftewel, draaien de wielen soepel rond bij opkrikken?
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 mar 2017 22:47
Auto: C5 Break Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 255000
Kleur: zwart metallic
Locatie: Eindhoven
Gebruikersavatar
C5club Rookie
C5club Rookie
Wist niet dat er een koppelingsschakelaar was maar de cruise control werkt.

Zou je kunnen contoleren of de koppelingsplaten vochtig zijn?

De auto rolt wel goed uit maar ik zal e'm eens opkrikken om te voelen.
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Als je koppeling slipt dat heeft toch geen gevolgen voor je motorkoppel?
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 mar 2017 22:47
Auto: C5 Break Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 255000
Kleur: zwart metallic
Locatie: Eindhoven
Gebruikersavatar
C5club Rookie
C5club Rookie
Als de koppeling te veel slipt heeft dat geen gevolg voor het koppel maar je kunt dan volgens mij niet vlot wegrijden.

Het lijkt er eerder op de dat mijn koppelingsplaten te weinig slippen waardoor het wegrijden een beetje schokkerig verloopt, de motor niet gelijkmatig belast wordt en het toerental inzakt.
De vraag is nu of het toerental alleen inzakt door die schokkerige belasting of dat de auto sowieso te weinig vermogen heeft bij lage toeren.

Het onderzoek van Iceman lijkt er op te wijzen dat de motor redelijk vermogen heeft bij lage toeren.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Zoals JW aangeeft is de vergelijking met de automaat en de handbak niet een echte vergelijking. Was meer om het gevoel van hoe een “gelijkwaardige” zware auto reargeerd.

Wat ik bij joOost had verwacht was een fout in de nokkenas verstelling,uit eigen ervaring weet ik dat je dan in de lage toeren heel weinig vermogen voelt/hebt. Dit was niet het geval, er waren slechts 2 storing in de auto aanwezig en dat waren de stuurhoeksensor waardes (tijdelijk en permanent).

Ik heb gekeken naar gasklepstand, nokkenasverstelling, motorkoppel, injectietijd,inlaatdruk en toeren.
Hierbij heb ik geen afwijkingen kunnen constateren, ook in vergelijking met de break van mijn zwager (identiek aan die van joOost).
Ook gevoelsmatig voelde het optrekken qua vermogen goed, opmerking daarbij was wel dat de koppeling vrij hoog (laat) ingrijpt en daarmee een beetje er in “hakt” met het terug vallen van het toerental tot gevolg.

Greetz Iceman :smt197
Foto's

De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.


Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.

Diagbox

Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
Plaats reactie