Pagina 2 van 3

Re: gereviseerde veercilinders

Geplaatst: 06 mar 2018 20:42
door UserZero
Ik volg dit topic ook met belangstelling. Ik heb ook een HA3+ onderstel en de achterste veerpoten lijken langzaam druk te verliezen. Ik wil de auto graag op de weg houden maar dat moet wel een beetje kosten-logisch blijven.

Ik heb al op het forum zitten zoeken maar nog geen uitleg gevonden met foto's van het vervangen van de ringen.

Re: gereviseerde veercilinders

Geplaatst: 06 mar 2018 22:15
door c5maarten
Ik ga morgen de ringen bestellen en zeer binnenkort vervangen bij mijn eigen auto. Ik zal dan een how 2 in elkaar draaien voor de FAQ.

Re: gereviseerde veercilinders

Geplaatst: 06 mar 2018 22:57
door UserZero
Ik heb wel wat fotos ontdekt in andere topics hier en daar.

http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 5&start=90" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=8&t=18168" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 4&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=86&t=12334" onclick="window.open(this.href);return false;

Echt een duidelijke how-to zou zeer welkom zijn.

Re: gereviseerde veercilinders

Geplaatst: 22 mar 2018 12:26
door c5maarten
Eindelijk tijd gehad om de onderdelen te bestellen. Een deel was op voorraad en de o-ringen werden besteld. Deze waren de dag erna al binnen. Dus voor iedereen die de veercilinder revisie wilt doen, onderdelen zijn makkelijk aan te komen! Nu nog even tijd maken om de boel te reviseren. Keep you updated! :cit4

gereviseerde veercilinders

Geplaatst: 01 apr 2018 15:24
door frenkvandemill
Heb jij meer geluk gehad dan ik verleden jaar, heeft de PH2 andere ringen? Die blauwe ringen die ik uit 2500 km verderop heb laten overvliegen zouden toen compleet uit het assortiment zijn volgens Janssen-Kerres.

(het doosje ringen ligt nog steeds achterin de auto overigens haha)

Re: gereviseerde veercilinders

Geplaatst: 02 apr 2018 19:57
door c5maarten
Hier heb je wel een punt Frenk!Er zit verschil tussen PH1 en PH2 en of je break of berline hebt. Het beste is natuurlijk wel om het via je VIN op te zoeken om problemen achteraf te voorkomen. Wat wel opvalt is dat geen van de genoemde uitvoeringen de ringen als back-order heeft staan, alles is dus gewoon leverbaar.........volgens service.citroen voor wat het waard is

Re: gereviseerde veercilinders

Geplaatst: 02 apr 2018 21:05
door goudfrank
Verschil tussen PH1 of PH2 ringen is mij niet bekend Maarten, wel tussen Berline en Break en voor de cilinders tevens, of het HA3 of HA3+ is. Ik leer het graag. :smt185

Re: gereviseerde veercilinders

Geplaatst: 02 apr 2018 22:01
door Zeevijver
Veercilinders van de ha zijn ook verschillend dan van de niet ha versie.
De ha versie zijn progresief. Aan het eind van de veerweg wordt de doorstroom van de olie belemmerd zodat ze niet tegen de aanslagen komen.

Of de keerringen ook verschillen zou je moeten kijken of de onderdeel nummers hetzelfde zijn.

Re: gereviseerde veercilinders

Geplaatst: 02 apr 2018 22:41
door goudfrank
De veercilinders van HA3 en HA3+ verschillen inderdaad, maar uitsluitend in de diameter van de gebruikte leidingen en daardoor hun aansluiting in de cilinder. Als je kan verklaren wat de één progressiever dan de ander maakt, dan leer ik dat graag van je, Zeevijver. :smt185

Re: gereviseerde veercilinders

Geplaatst: 02 apr 2018 22:46
door JW-C5
Zó is het precies, niet anders.

Die diameters van de leidingen verschillen aanzienlijk, dat is om bij de HA3+ de snelle stroom van de olie mogelijk te maken naar het middenblok waar de extra bol op zit alsmede de "vergrendeling" tussen links en rechts bij het uitschakelen van de middenbol.

Groet,
JW

Re: gereviseerde veercilinders

Geplaatst: 02 apr 2018 22:58
door Zeevijver
Ik spreek over de ph1 cilinders.

Re: gereviseerde veercilinders

Geplaatst: 02 apr 2018 22:59
door JW-C5
Dat maakt op dit punt niet uit.
De werking is bij de PH1 en PH2 hetzelfde.

Groet,
JW

Re: gereviseerde veercilinders

Geplaatst: 02 apr 2018 22:59
door boes
Goudfrank ook.

Edit: JW was sneller

Re: gereviseerde veercilinders

Geplaatst: 03 apr 2018 09:22
door Zeevijver
JW-C5 schreef:Zó is het precies, niet anders.

Die diameters van de leidingen verschillen aanzienlijk, dat is om bij de HA3+ de snelle stroom van de olie mogelijk te maken naar het middenblok waar de extra bol op zit alsmede de "vergrendeling" tussen links en rechts bij het uitschakelen van de middenbol.

Groet,
JW

Met dit gegeven geef je toch aan dat de 3 plus progresiever kan reageren door het snelle schakelen?

Als je je cilinders gaat reviseren is het altijd wel zaak om te kijken of er verschillen zijn in de toegepaste onderdelen. Aan de buitenkant is dat niet altijd zichtbaar.

Re: gereviseerde veercilinders

Geplaatst: 03 apr 2018 09:27
door willy4
waar de leiding in past kun je het ook al zien.dat is groter of kleiner.