Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
C5club Rookie


Berichten: 48
Lid geworden op: 24 okt 2017 15:39
Auto: C5 break exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 186613
Kleur: grijs
Locatie: Spijkenisse
Bij mij kon er 1,5 ltr bij heb gewoon het idee dat er bij onderhoud bij de vorige eigenaar nooit naar gekeken is. Ik had wat lds liggen in mijn onder plaat vd motor liggen dit schoon gemaakt en niks meer kunnen vinden tot nu toe. Tijdens het wisselen van mijn Multiriem binnen scherm uitgenomen en gelijk de slang van de stuurbekrachtiging na gekeken. Hier de slangenklemmen van aan getrokken en sinds dien onder plaat droog.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Da's best veel, anderhalve liter er bij
Mij overkwam het dat aan beide zijden de retourslangen van de voorveer poten kapot waren.
Aan een kant al wat langer, zo te zien. Het voorwiel was nogal vettig, zo kwam ik daar op.
Toen moest er zo'n ¾ liter bij, en dat vond ik al veel........
Jammer, en eigenlijk ook onbegrijpelijk dat er geen niveau-sensor meer zit op het vat.
Dat hadden de LHM systemen wel, en dat was best handig. Op die manier werden we gewaarschuwd als er ergens wat lekte, daar heb ik een paar keer duidelijk plezier van gehad.
Groet,
JW
Mij overkwam het dat aan beide zijden de retourslangen van de voorveer poten kapot waren.
Aan een kant al wat langer, zo te zien. Het voorwiel was nogal vettig, zo kwam ik daar op.
Toen moest er zo'n ¾ liter bij, en dat vond ik al veel........
Jammer, en eigenlijk ook onbegrijpelijk dat er geen niveau-sensor meer zit op het vat.
Dat hadden de LHM systemen wel, en dat was best handig. Op die manier werden we gewaarschuwd als er ergens wat lekte, daar heb ik een paar keer duidelijk plezier van gehad.
Groet,
JW
C5club Rookie


Berichten: 48
Lid geworden op: 24 okt 2017 15:39
Auto: C5 break exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 186613
Kleur: grijs
Locatie: Spijkenisse
Tot nu bij mij nog steeds alles droog en lds op niveau ik heb het idee dat bij de universeel waar mijn dame bij de vorige eigenaar is onderhouden en afgestempeld er absoluut niet naar het lds niveau is gekeken. Er is gewoon standaard beurtje uitgevoerd olie filters en bougies. Moet wel heel eerlijk zeggen dat ik de multiriem voor jan lul heb vervangen want die zag er nog goed uit met spanner en roller.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Ook al zou er toen niet naar gekeken zijn, die 1,5 liter is ergens weggelekt.
Als dat nu nergens meer zichtbaar is, zou dat betekenen dat er bij/door de vorige eigenaar een reparatie uitgevoerd zou zijn, maar dat er dan niet naar het LDS niveau gekeken zou zijn.
Verbazingwekkend......
Groet,
JW
Als dat nu nergens meer zichtbaar is, zou dat betekenen dat er bij/door de vorige eigenaar een reparatie uitgevoerd zou zijn, maar dat er dan niet naar het LDS niveau gekeken zou zijn.
Verbazingwekkend......
Groet,
JW

