Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Een online spoed cursus diagnose elektronische systemen dus? ;)

Tja dit valt niet mee om via een forum uit te leggen.
In het kort controleer je de mogelijke oorzaken van het probleem.

1 probleem in voeding(en)
2 probleem in massa(s)
3 probleem in communicatie

1 zoek de voedingen van het dash (schema!!) en meet de voedingen ten opzichte van een goed massapunt, tijdens rijden en tijdens het probleem. Deze moet te allen tijde 12V of meer zijn en blijven.

2 Meet de spanning op de massa tijdens rijden (probleem) ten opzichte van een goed massapunt. Deze moet te allen tijde 0V zijn.

3a Zoek de VAN + draad en kijk of de spanning hierop 12V blijft tov massapunt (opnieuw tijdens optreden probleem)

3b Meet de spanning op de VAN en de VAN inverse om te controleren of de communicatie tot aan het dashboard in takt blijft.(tijdens probleem)

Het moge duidelijk zijn dat je dus eerst een schema nodig bent en met de multimeter om moet kunnen gaan.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
Plaats reactie