C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 693
Lid geworden op: 09 jun 2010 05:24
Auto: Kia Ceed Break 1,6GDi PHEV DynamicPlusLine
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
kilometerstand: 71 200
Kleur: Blauwachtig grijs
Locatie: Nw. Lekkerland
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Re: Cruis control

Bericht door Breeze »

Ja die koppelingsschakelaar, daar zijn de meningen over verdeeld, op z'n minst.
Hier: http://forum.xantiaclub.net/viewtopic.p ... 45#p260648" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; hebben we daar uitgebreid over gediscussieerd.

Adri
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 370
Lid geworden op: 15 apr 2014 18:53
Auto: C5 Break 2.0 HDiF Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 395.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Locatie: Regio Gouda
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Re: Cruis control

Bericht door KarelE »

Ook zonder koppelingsschakelaar valt de JG af bij intrappen van de koppeling. Op dat moment neemt het toerental te snel toe, dat wordt geregistreerd en hij valt af. Wel pas nadat de motor is begonnen met gieren. In mijn CXen heb ik dat nooit een probleem gevonden, 'ik wist het' en mijn vrouw gebruikt geen CC. Bij mijn zoon hebben we met een beetje epoxy zo'n raamschakelaar met magneet die we nog hadden liggen van een speelgoed alarminstallatie aan/bij het koppelingspedaal gemonteerd. Magneet aan het pedaal, schakelaar aan een beugel in de buurt ervan. Zo kon zijn vrouw er ook probleemloos mee overweg.
BX16RS (LPG)-BX19D-BX19TRI Break (LPG) - nog een paar BX'en -
CX25TRI Break (Ph1)-CX25D Break (Ph2) (2x)-CX25TRD Break Turbo II-CX25TRI Prestige (Ph2) (automaat)
CX25TRI Prestige Turbo II
ID19FA (ambulance, 1960)
CX25TRD Brk Turbo II
XM3.024V Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM2.0 Brk
C3 1.4 Exclusive (LPG) C5 1.6 HDIF Brk
Nu nog:
Berlingo Multispace 1.6 (LPG)
Plaats reactie