Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 13975
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
moet je hoge snelheden halen?
Berichten: 214
Lid geworden op: 26 feb 2007 12:22
Auto: Citroen DS5
Opties: So Chic
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 77459
Voor ik het geluid hoor? Nee dat niet, je hoort het ook op een rotonde. Vooral bij een golvende weg is het heel goed hoorbaar (als de het gas los laat is het weg of zodra de weg weer mooi vlak is) en als je bv onder een aquadukt door rijd en dan weer omhoog gaat (dus naar benden niet maar omhoog wel) Ik denk dat wanneer ik met de auto de bergen intrek en dan steeds omhoog moet dat het dan ook continue hoorbaar is.
Wat Duits, Japans en Italiaans daarna
Citroën Ax 1.1
Citroën Zx 1.4i
Citroën Xsara 1.4i
Citroën Xsara break TD
Citroën C5 break 2.0 hdi ph I
Citroën C5 tourer 2.0 hdif ph III
Citroën DS5 1.6 Thp
Citroën Ax 1.1
Citroën Zx 1.4i
Citroën Xsara 1.4i
Citroën Xsara break TD
Citroën C5 break 2.0 hdi ph I
Citroën C5 tourer 2.0 hdif ph III
Citroën DS5 1.6 Thp
Berichten: 13975
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
wat ik al gedaan heb voor een geluid waar te nemen is , met de motorkap open en op het spatbord gaan hangen.
natuurlijk geen grote snelheden.
natuurlijk geen grote snelheden.
Berichten: 1254
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
En dan is er nog de hele oude methode: Doorrijden tot je wel weet wat het is.
Als het iets ergs is, is het dat toch al.....
Wel handig om een Wegenwacht abonnement te hebben.
Zo heb ik eens een hele tijd met een XM V6 gereden met een geluid of er knikkertjes door het dasboard gingen. Zeker 15.000 km.
Later bekeken dat luchtbelletjes in de kachel te zijn. Bleek het begin van een lekke koppakking.
Aanvankelijk geen enkele andere indicatie.
Uiteindelijk uiteraard wel: water in de olie en olie in het water.
Als het iets ergs is, is het dat toch al.....
Wel handig om een Wegenwacht abonnement te hebben.
Zo heb ik eens een hele tijd met een XM V6 gereden met een geluid of er knikkertjes door het dasboard gingen. Zeker 15.000 km.
Later bekeken dat luchtbelletjes in de kachel te zijn. Bleek het begin van een lekke koppakking.
Aanvankelijk geen enkele andere indicatie.
Uiteindelijk uiteraard wel: water in de olie en olie in het water.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 214
Lid geworden op: 26 feb 2007 12:22
Auto: Citroen DS5
Opties: So Chic
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 77459
Zeker niet de meest charmante methode idd maar het is wel een methode die ik nu ook overweeg.
Het geluid is er nu ook al een tijd (denk inmiddels wel 20.000km)en lijkt niet erger te worden (tenminste dat idee hebben mij vrouw en ik). De auto auto schakelt ook prima daarin merken wij ook niks en de auto heeft een week Luxemburg ook doorstaan in de heuvels) We zullen zien hoelang de auto het vol gaat houden met die probleem wij gaan deze zomer richting Annecy in Frankrijk dus hoop niet dat hij het daar gaat begeven ik beheers de Franse taal niet echt dus daar iets aan een garage uitleggen word dan een probleem. (gelukkig hebben we ANWB Europa Standaard)
Het geluid is er nu ook al een tijd (denk inmiddels wel 20.000km)en lijkt niet erger te worden (tenminste dat idee hebben mij vrouw en ik). De auto auto schakelt ook prima daarin merken wij ook niks en de auto heeft een week Luxemburg ook doorstaan in de heuvels) We zullen zien hoelang de auto het vol gaat houden met die probleem wij gaan deze zomer richting Annecy in Frankrijk dus hoop niet dat hij het daar gaat begeven ik beheers de Franse taal niet echt dus daar iets aan een garage uitleggen word dan een probleem. (gelukkig hebben we ANWB Europa Standaard)
Wat Duits, Japans en Italiaans daarna
Citroën Ax 1.1
Citroën Zx 1.4i
Citroën Xsara 1.4i
Citroën Xsara break TD
Citroën C5 break 2.0 hdi ph I
Citroën C5 tourer 2.0 hdif ph III
Citroën DS5 1.6 Thp
Citroën Ax 1.1
Citroën Zx 1.4i
Citroën Xsara 1.4i
Citroën Xsara break TD
Citroën C5 break 2.0 hdi ph I
Citroën C5 tourer 2.0 hdif ph III
Citroën DS5 1.6 Thp


