Pagina 2 van 2

Re: wagen te stug... veerbollen kapot?

Geplaatst: 26 nov 2007 22:27
door nafanja
@Oldenhage
het gekraak zit rechts achter, en dat kan ik duidelijk horen.
versleten dragarm lager zou alleen maar voor de gekrak moeten zorgen en niet voor niet-verende achterkant van de auto, als ik het goed begrijp.

Re: wagen te stug... veerbollen kapot?

Geplaatst: 26 nov 2007 22:28
door Harm
Tijd voor een second opinion?

Re: wagen te stug... veerbollen kapot?

Geplaatst: 09 dec 2007 14:27
door nafanja
EINDELIJK :!: :!: :!:
OPGELOST :!: :!: :!:
vorige week vrijdag even naar de huisdealer en ... zoals ik het al in de naam van dit draadje had voorgesteld - KAPOTTE VEERBOL #$#@%@^ :evil: En mensen beweren nog dat bij de C5 dat niet kan gebeuren (o.a. een Amsterdamse dealer)
het uitspringen van de achterkant was dus veroorzaakt door kapotte veerbol link achter, het gekraak - door de draagarm lager, ook links achter.
afgelopen woensdag alles bij de huisdealer vervangen :smt038 en het rijdt weer als een citroen.
een ding waar ik achteraf nog aan twijfel, had ik misschien 32 bar bollen in moeten zetten i.p.v. standaard 25 bar. Het nadeel van de zachtere bollen is bv het zakken van de achterkant bij snel optrekken, wat met standaard bollen, iig bij mij, niet gebeurt. Het voordeel is o.a. dat wagen nog meer zweeft ;-)

P.S. ave huisdealer, mijn dank is ... :smt038
P.P.S. dankzij een advies van een dealer heb ik de stugheidsregelaar voor HA 3+ achter vervangen, die dus, zeer waarschijnlijk, niet kapot is, en heb ik het eventueel te koop staan.