Pagina 2 van 4
									
						Re: Snelle slijtage achter remblokken !!
						Geplaatst: 19 okt 2016 13:32
						door Kukelu
						
 Ik zal de volgende goed kijken!!
 
					 
					
									
						Re: Snelle slijtage achter remblokken !!
						Geplaatst: 19 okt 2016 15:38
						door JW-C5
						Dat kun je nú al zien, op dit plaatje  
E-rem PH3.jpg
De E-unit is #5, daarvandaan lopen kabels #3 en #7 naar de klauwen.
En er is nog een kabel #2, voor de handmatige ontgrendeling.
Die eerste twee moeten wél goed afgesteld zijn, anders kun je problemen verwachten.
Net als dat het geval is bij de kabels op de PH1 en 2 op de voorwielklauwen  
 
Groet,
JW
 
					 
					
									
						Re: Snelle slijtage achter remblokken !!
						Geplaatst: 19 okt 2016 19:48
						door Kukelu
						thnx jw
					 
					
									
						Re: Snelle slijtage achter remblokken !!
						Geplaatst: 11 jul 2018 13:56
						door Paljas
						@ Ccing (of anderen) Hoe schakel je de automatische handrem uit ?
					 
					
									
						Re: Snelle slijtage achter remblokken !!
						Geplaatst: 11 jul 2018 17:28
						door Ccinq
						Staat ergens op het forum uitvoerig beschreven. Moet je wel een diagbox hebben..Enige nadeel: er brandt voor eeuwig een lampje voor je snufferd.
					 
					
									
						Re: Snelle slijtage achter remblokken !!
						Geplaatst: 11 jul 2018 21:33
						door BJG
						Vaak is ook het vergeten van het inleren van de achterremmen na het vervangen van de achterremblokken een oorzaak van snel slijten.
					 
					
									
						Re: Snelle slijtage achter remblokken !!
						Geplaatst: 11 jul 2018 23:02
						door Bart-Peugeot
						Inleren van de achterremmen?
Vertel.
					 
					
									
						Re: Snelle slijtage achter remblokken !!
						Geplaatst: 11 jul 2018 23:20
						door JW-C5
						Dat geldt voor deze PH3 remmen, niet voor die van jouw PH2.
In het PH3 document 
B3FG012TP0 Verwijderen - Aanbrengen : Remblokken achter (montage TEVES) HANDREM ELEKTRISCH staat onder andere:
..................….
Sluit de accu aan.
LET OP : Voordat met de auto wordt gereden, moet bij draaiende motor het rempedaal enkele keren zacht en geleidelijk worden ingetrapt. 
Controleer het remvloeistofniveau: vul zonodig remvloeistof bij.
Activeer de bediening van de elektrisch bediende handrem.
Controleer of de wielen zijn geblokkeerd.
Zet de wagen weer op zijn wielen.
Groet,
JW
 
					 
					
									
						Re: Snelle slijtage achter remblokken !!
						Geplaatst: 11 jul 2018 23:54
						door BJG
						Er moet behalve wat in het document staat ook een initialisatieprocedure worden gedaan met de tester,.
					 
					
									
						Re: Snelle slijtage achter remblokken !!
						Geplaatst: 12 jul 2018 00:45
						door JW-C5
						Daarover wordt gesproken in het document 
B3FG012WP0 Verwijderen - Aanbrengen : Elektrisch bediende handrem HANDREM ELEKTRISCHVoer de procedure voor het kalibreren van de elektrisch bediende handrem uit ; M.b.v. een diagnosegereedschap.
Activeer de bediening van de elektrisch bediende handrem.
Controleer of de wielen zijn geblokkeerd.
Doel je daar op?
En moet dat dan ook uitgevoerd worden na het vervangen van de remblokken?
In het document 
D4EA01JNP0 Functies diagnoseapparaat : Elektrisch bediende handrem is dat beschreven:
6. Inleren/Initialiseren
Voor aanvang van de werkzaamheden aan de elektrisch bediende handrem of aan een onderdeel van de achterrem moet de monteur de elektrisch bediende handremgroep in de demontagestand zetten met behulp van het diagnosegereedschap via het menu "vervangingsonderdelen".
Een initialisatieprocedure van de elektrisch bediende handrem is noodzakelijk in de volgende gevallen : 
-- Bewerking aan de remklauwen achter met losmaken van de handremkabels 
-- Vervanging van de elektrisch bediende handremgroep 
De initialisatieprocedure van de elektrisch bediende handremgroep is bereikbaar via het submenu "Kalibrering van de elektrisch bediende handrem" van het diagnosegereedschap.
Maar daarin wordt niet het alleen maar vervangen van de blokken vermeld. Een omissie  
 
Groet,
JW
 
					 
					
									
						Re: Snelle slijtage achter remblokken !!
						Geplaatst: 12 jul 2018 18:08
						door Bart-Peugeot
						Ah. Elektrische handrem. Vandaar.
					 
					
									
						Re: Snelle slijtage achter remblokken !!
						Geplaatst: 12 jul 2018 20:02
						door Zwever
						Remblokken achter zijn bij mij ook sneller op. Daar waar ik met de remblokken voor 130.000 km reed, waren de achterremblokken na 40.000 tot op het ijzer versleten.......
Overigens ontgrendel ik de handrem altijd eerst bij het wegrijden en laat ik dat niet automatisch gebeuren. Maar of dat scheelt of bijgeloof is..........?
					 
					
									
						Re: Snelle slijtage achter remblokken !!
						Geplaatst: 12 jul 2018 23:10
						door BJG
						JW-C5 schreef:
Doel je daar op?
En moet dat dan ook uitgevoerd worden na het vervangen van de remblokken?
Ja inderdaad
Een kleine aanwijzing vind je hier:
Een initialisatieprocedure van de elektrisch bediende handrem is noodzakelijk in de volgende gevallen : 
-- Bewerking aan de remklauwen achter met losmaken van de handremkabels 
Bij het vervangen van de remblokken en reinigen van de klauw worden de handremkabels los gehaald
 
					 
					
									
						Re: Snelle slijtage achter remblokken !!
						Geplaatst: 12 jul 2018 23:58
						door JW-C5
						Aha, zit het daarin.
In dat eerder aangehaalde document 
C5 (X7) - B3FG012TP0 - Verwijderen - Aanbrengen : Remblokken achter wordt dat niet vermeld. Daar blijft als ik het goed zie de handremkabel zitten, maar er wordt wel op gewezen bij het losmaken van de klauw:
LET OP : Let op dat de handremkabelgeleider (4) niet beschadigd raakt.
 
en vervolgens bij het weer monteren:
LET OP : Controleer of de handremkabelgeleiders (4) correct in de uitsparingen zijn geplaatst en of de ringen voor de handremkabels correct in de hefbomen van de remklauwen vallen.
Zo te lezen gaat men er dan van uit dat ze niet losgemaakt worden. 
Maar uit jouw reactie maak ik op dat jij dat wél altijd deed. En dan moet die initialisatie plaatsvinden.
Groet,
JW
 
					 
					
									
						Re: Snelle slijtage achter remblokken !!
						Geplaatst: 13 jul 2018 10:07
						door Paljas
						Zo als ik het op de wagen zie, moeten de kabels los omdat die voor de onderste bevestigingsbout van de klauw zitten. Kun je die niet gewoon uithaken en terug in. Dan verandert er toch niets aan de afstelling. Inleren / initialiseren : wat gebeurd er dan precies en waarom ?