Gebruikersavatar
kos
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 735
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Ik vermoed het wel, C5-er. Die laatste paragraaf heb ik alleszins elders op dit forum toch al geciteerd: http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 84#p533084" onclick="window.open(this.href);return false;
C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
In artikel 3 van dat document staat:
Artikel 3.jpg
Dat zou in elk geval van toepassing moeten zijn op een PH3 met HP-vering :idea:

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Gebruikersavatar
kos
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 735
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Dat hebben ze bij mijn auto ook geprobeerd, maar maakte nauwelijks verschil uit...
C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
paragraaf 4.4 interesseert me als C5-3 rijder eigenlijk meer van het volgende document:
link
het systeem herkent toch het soort oppervlak waar die op rijdt? Als ik het dan naar een normale leesbare taal vertaal, dan lijkt er mij te staan dat de C5-3 die test niet moet doen?
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 jan 2010 11:00
Auto: break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 365000
Kleur: licht blauw
Dries, inderdaad heb ik altijd geleerd om beide schokbrekers of veerbollen te vervangen dus nooit eentje. Zo duur zijn die bollen niet. Verder vraag ik me af of er geen gebruikte bol gemonteerd is, anders ga je zo'n bol niet spuiten. Of hij is lomp gemonteerd en beschadigd.


Groeten Andre
C5 break diesel 2004
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Bij montage ben je een knappe vent als je een bol beschadigt. Die draai je enkel en alleen met de hand vast, net als een oliefilter. Er is iets vreemds gebeurd.......
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 dec 2015 20:08
Auto: c5 2.0 HDI 135pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 82000
Kleur: antraciet
C5club Rookie
C5club Rookie
De bol lijkt schade te hebben. Hoe dat gekomen is weet ik niet, zal dat eens vragen. Lijkt me wel niet erg.
Als het echt zo erg is dat er slechts één bol werd vervangen, dan zal ik toch moeten kijken of de andere er niet beter ook uit gaat.
Maar zou één bol echt een voelbaar effect hebben?

Wat ik nu lees is dat de stuurbekrachtiging op hetzelfde systeem zit. Ik heb al jaren 'last' van dipjes in de bekrachtiging. Bij momenten voelt het stuur ineens zwaarder aan.
Nu ik dat weet, kan ik me ook niet van de indruk ontdoen dat het nu frequenter voorkomt.

Verder lijkt me de wagen instabieler en toch stugger.

Nogmaals de vraag: kan de veercomputer uitgelezen worden, of gaat dat gewoon weg niet?
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
die kan het systeem uitlezen , maar hij gaat niet zeggen als er een bol stuk is
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 dec 2015 20:08
Auto: c5 2.0 HDI 135pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 82000
Kleur: antraciet
C5club Rookie
C5club Rookie
Nee, wellicht niet. Maar dan zou ik wel weten of er iets mis is of niet met het systeem.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Die "dipjes" ervaar ik ook met de elektrohydraulische stuurbekrachtiging. Met de oude Ph1 pomp had je daar geen last van. Ik ben bang dat het een producteigenschap is.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
dries schreef:.....

Wat ik nu lees is dat de stuurbekrachtiging op hetzelfde systeem zit. Ik heb al jaren 'last' van dipjes in de bekrachtiging. Bij momenten voelt het stuur ineens zwaarder aan.
Nu ik dat weet, kan ik me ook niet van de indruk ontdoen dat het nu frequenter voorkomt.

.....
Met als voorbeeld een HDi 135PK waarvan ik de VIN heb, even gekeken hoe het daar bij zit.
Bij die auto zit de Stb niet op hetzelfde systeem als de vering.
Er zit een aparte elektropomp in voor de Stb, met een eigen LDS reservoirtje.
Dat is helemaal gescheiden van de vering.

Als je me de laatste 8 cijfers van je VIN geeft kan ik dat bevestigen voor jouw auto.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 dec 2015 20:08
Auto: c5 2.0 HDI 135pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 82000
Kleur: antraciet
C5club Rookie
C5club Rookie
Dit is de vin code: VF...BL521937
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 dec 2015 20:08
Auto: c5 2.0 HDI 135pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 82000
Kleur: antraciet
C5club Rookie
C5club Rookie
Dit is trouwens een foto van de vervangen bol. Bemerk de beschadiging van het staal op de rand van de bol...
Afbeelding
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Ter bevestiging, zó ziet het er bij jouw C5 uit:

De pomp:
Stb pomp.jpg
Het reservoir:
Stb reservoir.jpg
Zoals ik hierboven al schreef, helemaal los van je veersysteem.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 dec 2015 20:08
Auto: c5 2.0 HDI 135pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 82000
Kleur: antraciet
C5club Rookie
C5club Rookie
Ach zo, dus de dipjes zijn een losstaand probleem. Goed om weten.
Dank u

De foto lijkt wat klein te zijn:
Afbeelding
Plaats reactie