er zijn er bij die beter rijden dan onze HP
Bedenk wel dat het systeem wat storingsgevoeliger is vooral bij vorst
Voorheen Ph2V6: 
Ik ben er nog even ingedoken. Zonder er heel gedetailleerd op in te gaan kan ik zeggen dat de afgeveerde eigenfrequentie van HP inderdaad verandert bij belading. Dit heeft te maken met volumeverandering van de stikstof in de bol bij belading, waardoor ook de druk stijgt. Dus zoals zo vaak heeft JW weer eens de juiste info opgescharreld.JW-C5 schreef:In een Citroën Document over de Xantia, uitgegeven bij de introductie in 1993 lees ik dat de eigenfrequentie van de vering achter bij belasting toeneemt van 0,76 naar 0,96 Hz bij de HP uitvoering.
Bij de HA2 is dat van 0,68 naar 0,83 Hz in de gewone stand, en van 0,86 naar 1,10 Hz in de stand stug.

Een paar jaar geleden heb ik een lange rit als bijrijder in een Mercedes S, met luchtvering, meegemaakt.exroosje schreef:Ooit in een test een Mercedes S met luchtvering tegen een C6 gezien. De Mercedes werd nog iets beter beoordeeld.
Vooral omdat Mercedes iets beter in staat is om comfort te verenigen met scherp sturen. (relatief dan he)