Pagina 2 van 2
Re: c5 hydractive 3 laten verlagen bij musketier
Geplaatst: 12 apr 2016 20:08
door BJG
BJG schreef:
Door de verplaatsing van de rolas naar beneden kan het gebeuren dat de rol juist toeneemt in plaats van afneemt, omdat het zwaarte punt van de carosserie niet lager komt te liggen door verlagen van de vering. Dit moet dan gecompenseerd worden door dikkere stabilisator stangen, en ook dit wordt vaak vergeten.
EDIT:
JW wees mij er terecht op:
Wat ongelukkig geformuleerd, in feite zakt het zwaartepunt van de carrosserie door verlaging, maar door de gewijzigde stand van de onderste draagarm zakt het rolcentrum, en dus de rolas meer dan het zwaartepunt van de carroserie waardoor het rolmoment toeneemt .
Re: c5 hydractive 3 laten verlagen bij musketier
Geplaatst: 13 apr 2016 09:24
door NTwoO
Idd! Nog nooit so erover nagedacht...
Re: c5 hydractive 3 laten verlagen bij musketier
Geplaatst: 22 apr 2016 21:01
door SaXoKe
hoe zit het dan met het dieper zakken vanaf een bepaalde snelheid.
Mij is altijd verteld dat een C5 met Hydractive3+ vanaf een bepaalde snelheid ietsje naar beneden gaat om een beter weggedrag te krijgen.
Dat ie geen 3cm zakt dat geloof ik ook, maar als ie zakt veranderen alle punten die hierboven genoemd worden ook, dus dan zou ie ook een groter rolmoment krijgen of vergis ik me nu helemaal?
Re: c5 hydractive 3 laten verlagen bij musketier
Geplaatst: 23 apr 2016 21:59
door BJG
De auto zakt op snelheid zo rond de 1,5 cm. Ik denk dat daar rekening mee is gehouden in het ontwerp. Het verschil in rolmoment zal er zijn maar niet bijster groot naar ik vermoed.
We zouden het eens op schaal kunnen uittekenen. Dan hebben we wel een C5 en een brug nodig om te meten zodat we het in de juiste verhouding doen.
Re: c5 hydractive 3 laten verlagen bij musketier
Geplaatst: 24 apr 2016 09:24
door SaXoKe
die 1.5cm zal het grote verschil niet maken denk ik.
de 3.5 die bij Musketier gedaan is is al iets meer, maar nog steeds niet overdreven veel lijkt me.
Daarbij vind ik het echt raar dat de ene wel slechter gaat rijden en de andere merkt er helemaal niets van (Lodie zijn Tourer)
Re: c5 hydractive 3 laten verlagen bij musketier
Geplaatst: 24 apr 2016 10:09
door Menno
Dat zal ook persoonlijk zijn, de één is kritischer dan de ander of kijkt er anders tegenaan

Re: c5 hydractive 3 laten verlagen bij musketier
Geplaatst: 24 apr 2016 10:19
door JanSr
Of rotte ADALS. Nu eenmaal een zeer zwak punt van een C5 I en II.
Een ADAl die niet meer helemaal fris is voel je direct in wazig stuurgedrag. Aan be luitenant is dan nog weinig te zien.
Re: c5 hydractive 3 laten verlagen bij musketier
Geplaatst: 24 apr 2016 10:40
door JW-C5
Die heeft de PH3 waar het hier over gaat gelukkig (?) niet.
Daar kan het dan niet aan liggen
Groet,
JW