Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
all season banden lijken mij juist ook een beter compromis voor de NL winter als winterbanden. Immers, winterbanden excelleren pas bij sneeuw en vorst en blijven achter bij regen boven 0.
Als Al Gore zijn zin niet krijgt komen die extreme weer situaties niet meer voor en gaat het in NL vooral meer regenen. Ergo all season (of helemaal niets doen natuurlijk en op je zomerband verder rijden)
Als Al Gore zijn zin niet krijgt komen die extreme weer situaties niet meer voor en gaat het in NL vooral meer regenen. Ergo all season (of helemaal niets doen natuurlijk en op je zomerband verder rijden)
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik


Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Het reclame verhaal van pag.1 is grote oplichterij.
M+S = niet gelijk aan winterbanden!
M+S staat idd voor mud&snow en dat is een amerikaanse aanduiding voor all-terrain banden. Dit heeft niks te maken met all-weather winter of zomer.
Echte EU winterbanden hebben een bergje met een sneeuwvlok erin, maar ook dát logo is binnen de EU nog steeds niet beschermd of gespecificeerd, dus veel chinese rommel heeft dat logo er ook op staan (vaak mét M+S aanduiding) om het nog verwarrender te maken.
Juist omdat er geen EU certificering is voor "winterbanden" kan de politie in bijv Duitsland niks met de wetgeving die er (sinds kort) is, letterlijk:
geschikte banden voor de omstandigheden
dat is dus ruim te interpreteren.
NB.
M+S is niet geschikt voor onze winter of onze zomer:
M+S = niet gelijk aan winterbanden!
M+S staat idd voor mud&snow en dat is een amerikaanse aanduiding voor all-terrain banden. Dit heeft niks te maken met all-weather winter of zomer.
Echte EU winterbanden hebben een bergje met een sneeuwvlok erin, maar ook dát logo is binnen de EU nog steeds niet beschermd of gespecificeerd, dus veel chinese rommel heeft dat logo er ook op staan (vaak mét M+S aanduiding) om het nog verwarrender te maken.
Juist omdat er geen EU certificering is voor "winterbanden" kan de politie in bijv Duitsland niks met de wetgeving die er (sinds kort) is, letterlijk:
geschikte banden voor de omstandigheden
dat is dus ruim te interpreteren.
NB.
M+S is niet geschikt voor onze winter of onze zomer:
- Te grof profiel heeft te weinig grip.
Geen lamellen dus werkt ook niet op volle sneeuw. (wintersport)
Geen afvoergroeven dus ze werken ook niet op regen. (warme of koude regen maakt niet uit)
VS-style banden zijn per definitie niet ontworpen op snelheden boven 120km/h
slechte remweg
lawaai
hoog verbruik
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Dat geeft ineens een hele andere kijk op het verhaal.
bedankt voor je antwoord. De bestelling is al geanuleerd.
Op zoek naar iets nieuws. (gewone 'zomerbanden' denk ik)
bedankt voor je antwoord. De bestelling is al geanuleerd.
Op zoek naar iets nieuws. (gewone 'zomerbanden' denk ik)


Atijd twee sets wielen gehad op biede cirtroens C5 type 1 snowtracs van Vredenstein.
Was het zat altijd een set wielen in de garage nu c5type 2 daar heb ik nu de Qatrac 2 van Vredenstein op zitten
en ik kan zeggen fantastisch niks geen gelazer met wielen wisselen en ik was voor 600Euro klaar.
In Zwitserland werd ik overvallen door sneeuw ging helemaal perfect ik heb er alles over gelezen voor mij een prima oplossing.
Robbert
[ kijk maar op http://www.vredensteinbanden.nl" target="_blank" target="_blank]
Kregen ook een goede beoordeling van de ADAC.
Was het zat altijd een set wielen in de garage nu c5type 2 daar heb ik nu de Qatrac 2 van Vredenstein op zitten
en ik kan zeggen fantastisch niks geen gelazer met wielen wisselen en ik was voor 600Euro klaar.
In Zwitserland werd ik overvallen door sneeuw ging helemaal perfect ik heb er alles over gelezen voor mij een prima oplossing.
Robbert
[ kijk maar op http://www.vredensteinbanden.nl" target="_blank" target="_blank]
Kregen ook een goede beoordeling van de ADAC.
Berichten: 204
Lid geworden op: 17 dec 2007 15:39
Auto: Mazda CX-5 2.0 TS+Leasepack
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 193515
Kleur: Grijs
Locatie: Hilvarenbeek
en merk je verschil in weggedrag of rijcomfort t.o.v. de Michelins die standaard onder Citröen gemonteerd liggen?robbert schreef:Atijd twee sets wielen gehad op biede cirtroens C5 type 1 snowtracs van Vredenstein.
Was het zat altijd een set wielen in de garage nu c5type 2 daar heb ik nu de Qatrac 2 van Vredenstein op zitten
en ik kan zeggen fantastisch niks geen gelazer met wielen wisselen en ik was voor 600Euro klaar.
In Zwitserland werd ik overvallen door sneeuw ging helemaal perfect ik heb er alles over gelezen voor mij een prima oplossing.
Robbert
[ kijk maar op http://www.vredensteinbanden.nl" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank]
Kregen ook een goede beoordeling van de ADAC.
Ik heb zelf de ervaring dat Vredestein mij (als betaalbare merkband) het beste bevalt. Ook twee goedkopere 'huismerken' geprobeerd maar die waren minder.
De Michelins die nu onder m'n C5 liggen hebben nog 5,5 mm maar zou nu wel alvast van een 'ervaringsdeskundige' willen weten hoe de overstap naar Vredestein bevalt.
Ik zou dan trouwens ook weer kiezen voor de Qautrac 2 die ik ook onder mijn Mazda 626 had liggen.
( de link is trouwens http://www.vredestein.nl )

Nou ik had het zelfde probleem mijn Michelins voor waren 4mm en achter 5mm voor de sneeuw is dat wel wat weinig nieuwe michelins waren 650 euro een set winterbanden met velgen 785 euro dus tel maar op.
Na alle adviezen voor en tegen mooi de Qatracs erop gezet en voordelen zijn was 600 euro kwijt zijn mooi stil en in de sneeuw perfect men zegt dat het sneller slijt nou dat zie ik dan wel, ik wil niet meer anders.
Nee echt een aanrader en hoe hard mag je nog nederland dus dat maakt ook niet uit.
Op de autobahn even 180km gereden ging perfect maar voor mij veel te snel ik ben zeer tevreden.
Veel succes met je keuze.
Robbert
[ C5II Elegance 2.0 nu 30000 gereden heb er alles op en aanzitten super auto en met deze banden perfect.]
Na alle adviezen voor en tegen mooi de Qatracs erop gezet en voordelen zijn was 600 euro kwijt zijn mooi stil en in de sneeuw perfect men zegt dat het sneller slijt nou dat zie ik dan wel, ik wil niet meer anders.
Nee echt een aanrader en hoe hard mag je nog nederland dus dat maakt ook niet uit.
Op de autobahn even 180km gereden ging perfect maar voor mij veel te snel ik ben zeer tevreden.
Veel succes met je keuze.
Robbert
[ C5II Elegance 2.0 nu 30000 gereden heb er alles op en aanzitten super auto en met deze banden perfect.]

Ik heb in de lente vredestein quatraq 2 laten monteren, en qua rijgedrag merk ik heel wat verschil. Alle kleine oneffenheden worden weggefilterd, zelfs iets te veel, de zijwand van de band is te soepel waardoor ik met mijn break verder overhel in de bochten, je voelt het contact met de weg zeer slecht. Ik ben ook een sportieve rijder, waardoor ik dus ook merk dat deze banden toch wel redelijk snel slijten. Volgende keer steek ik voor de zomer michelin primacy, en voor te gaan skien michelin alpine.

Ja ok in de sneeuw zullen echte winterbanden ongetwijfeld beter zijn maar waarom ik dit gedaan heb, wat moet je nu met winterbanden in Nederland.
In 4jaar tijd slechts eenmaal echt nodig verleden jaar november 2006 maar ik baal van al die wielen.
Je kan ze ook opslaan bij de dealer maar heb ook al een keer de verkeerde wielen er op gekregen dus dan maar in de garage dus met twee auto,s 8wielen vandaar mijn keuze en in de sneeuw ging het perfect dus afwachten maar.
Ja en sportief rijden laat je hier wel uit je hoofd met 4 bekeuringen in twee maanden omdat ik iets te hard ging.
Je voelt je zo langzamerhand crimineel in dit land als je auto rijdt
Maar laat even je ervaringen weten als je straks wat anders monteerd.
Succes
Robbert
In 4jaar tijd slechts eenmaal echt nodig verleden jaar november 2006 maar ik baal van al die wielen.
Je kan ze ook opslaan bij de dealer maar heb ook al een keer de verkeerde wielen er op gekregen dus dan maar in de garage dus met twee auto,s 8wielen vandaar mijn keuze en in de sneeuw ging het perfect dus afwachten maar.
Ja en sportief rijden laat je hier wel uit je hoofd met 4 bekeuringen in twee maanden omdat ik iets te hard ging.
Je voelt je zo langzamerhand crimineel in dit land als je auto rijdt
Maar laat even je ervaringen weten als je straks wat anders monteerd.
Succes
Robbert