Pagina 2 van 12

Re: caravan trekken

Geplaatst: 31 jul 2007 23:03
door Witbrik
Jvanderp zei:

Het probleem met loskoppelen herken ik wel; als je er voor zorgt dat de oplooprem nog gedeeltelijk is ingedrukt gaat het loskoppelen goed, bij een volledig gestrekte combinatie gaat het loskoppelen heel lastig.
Nog nooit geprobeerd maar kan het ook zo? Eerst het neuswiel van de caravan op de grond zetten alle kabels losmaken. Dan de borg van de dissel openzetten door het handvat omhoog te trekken daarna laat je de auto zakken. Of niet soms? :smt017 Ik heb dit met mijn auto nooit geprobeerd (geen trekhaak).

Re: caravan trekken

Geplaatst: 31 jul 2007 23:05
door Citrofreak2007
Witbrik schreef:Nog nooit geprobeerd maar kan het ook zo? Eerst het neuswiel van de caravan op de grond zetten alle kabels losmaken. Dan de borg van de dissel openzetten door het handvat omhoog te trekken daarna laat je de auto zakken. Of niet soms? :smt017 Ik heb dit met mijn auto nooit geprobeerd (geen trekhaak).
heb dat zaterdag ook zo gedaan, maar toen viel de auto met een klap op de klinkers! :oops:

Re: caravan trekken

Geplaatst: 31 jul 2007 23:10
door Witbrik
Dat doet pijn! geen goed idee dus. Jammer het zou nl een voordeel van ons veersysteem kunnen zijn.

Re: caravan trekken

Geplaatst: 01 aug 2007 11:05
door sonnema
zorgen dat er geen spanning op de koppeling staat,
dat naar beneden vallen hoort opgevangen te worden door rubbers in je draagarm achter,maar
die willen nog wel eens stuk zijn, zie ander topic.
als je je auto laat zakken probeer je je trekhaak uit je koppeling te trekken, lijkt me een slecht idee :smt017

Re: caravan trekken

Geplaatst: 01 aug 2007 16:06
door Witbrik
Inderdaad bedoel ik dat je de trekhaak uit de koppeling laat zakken, maar eerst zet je de koppeling open met de hendel bovenop de koppeling. Zo kost het je geen kracht en ik dacht te begrijpen dat het in sommige gevallen lastig is om de auto los van de koppeling te krijgen doordat de auto stijgt bij het loskoppelen. Als je de auto zomaar een keer laat zakken stort ie toch ook niet naar beneden? In het verleden heb ik vaak gereden met een vrachtwagen met aanhangertje (een verhuislift) deze had ook een personenwagenkoppeling. Als ik wilde ontkoppelen draaide ik het neuswiel op de straat, trok de koppeling open en liet ik de (lucht)vering zakken, zo kreeg ik de aanhanger gemakkelijk los. Als ik niet beter zou weten zou ik m'n C5 ook zo gebruiken.

Re: caravan trekken

Geplaatst: 01 aug 2007 21:18
door R1200C
Citrofreak2007 schreef:weet ik dus ook niet, misschien harm wel...
Harm weet dat wel

:smt129 daar staat deze info: http://www.c5club.nl/c5forum/faq.php#f33" target="_blank

Jullie weten het nu ook :lol:

Re: caravan trekken

Geplaatst: 01 aug 2007 21:46
door Herman
In Oostenrijk zijn stukken van wegen met proef 160KM
Als het nu nog zo is weet ik niet. AfbeeldingVoor Caravans??

Re: caravan trekken

Geplaatst: 02 aug 2007 08:58
door jerolimo
Herman schreef:In Oostenrijk zijn stukken van wegen met proef 160KM
Als het nu nog zo is weet ik niet. AfbeeldingVoor Caravans??
Da's om er zo snel mogelijk doorheen te kunnen rijden...! :D Transit.

Re: caravan trekken

Geplaatst: 08 aug 2007 09:31
door Harm
Ik liet ook wel eens de auto met aanhanger/caravan omlaag gaan, en draaide dan met het neuswiel de caravan omhoog...

Re: caravan trekken

Geplaatst: 08 aug 2007 22:49
door dickster
Ben de afgelopen weken met mijn C5 2liter automaat door de ardennen getrokken en ik heb werkelijk nog nooit zo'n fijne trekauto gehad. Geen last van slingeren of "bokken".

mvg Dick

Re: caravan trekken

Geplaatst: 09 aug 2007 21:32
door Robbert
Caravan & C5 = goed huwelijk : heb onlangs met een dergelijke combinatie de Nassfeldpass mee bedwongen (grens Italie en Oosterijk, max 20% klimmen en 15% dalen :neutral: )

Re: caravan trekken

Geplaatst: 12 aug 2007 12:19
door citroendreamer
Mijne 2.0 16v op lpg3 , loopt berg op ook iets minder, maar ik hoef ook geen 100 de berg op . ik heb vakantie dus rustig aan en meeklimmen met de rest . Normaal 70/80 berg op. En het slingeren of stuiteren heb ik alleen last van op een hobbelweg(Belgie). Verder erg stabiel en de caravan weegt ong. 1200 kg. Maar als ik merk dat hij vreemd doet ga ik van het gas en gaat hij weer in het gareel(heel enkele keer). Ik ben net terug en bijna constant 110 gereden en kon ook 120. Ik heb een Burstner 430 en als deze goed geladen is erg stabiel. Maar ik zorg wel voor een hoge kogeldruk ...


Dus zeer tevreden over de C5 van mijn kant.

Re: caravan trekken

Geplaatst: 13 aug 2007 21:32
door Robbert
Afbeelding

:smt023

Re: caravan trekken

Geplaatst: 13 aug 2007 22:11
door EW
en toch moet ik me wel heel sterk vergissen als ik die combinatie niet heb gezien op terugweg vanaf Texel. Reed Hypolytushoef binnen toen er van de andere kant over de N99 een ZX-break met fietsen op het dak en een Saris Speedy erachter aan kwam rijden....

Re: caravan trekken

Geplaatst: 13 aug 2007 22:35
door Robbert
EW schreef:en toch moet ik me wel heel sterk vergissen als ik die combinatie niet heb gezien op terugweg vanaf Texel. Reed Hypolytushoef binnen toen er van de andere kant over de N99 een ZX-break met fietsen op het dak en een Saris Speedy erachter aan kwam rijden....
wanneer was dat :?: