Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.

C5club Bikkel


Berichten: 368
Lid geworden op: 01 jan 2013 22:40
Auto: Citroën C5 1.6 THP Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 236000
Kleur: Blanc Nacré
De 1.2 E-THP zou voor de C5 maar ook voor de 508 een fantastische motor zijn. Dat is mijn mening. Ik las net in de nieuwste uitgave van de Autobild een test met allerlei 3 cilindermotoren.
Ze waren erg lovend over de 1.2 E-THP die hun hebben getest in de C4. En dat wil wel wat zeggen als een Duitser lovend is over een Franse auto en/of motor!
Zeer trillingsvrij, zeer toerenwillig maar ook veel koppel onderin, uiterst stil en zuinig bovendien.
Da's even wat anders dan die slappe en dorstige 1.6 VTI die nu nog ergens in de prijslijsten staat.
Ik heb mensen gehoord die een proefrit in een Peugeot 208 hadden gemaakt met zowel de ongeblazen 3 cilinder 1.2 VTI met 82 PK alsook met de 1.6 VTI met 120 PK. Qua prestaties zou de 1.2 VTI gevoelsmatig nog sterker zijn dan die 1.6 VTI die erg hoge toerentallen nodig heeft om echt prestaties te leveren. Kan me dus voorstellen dat die geblazen 1.2 E-THP met 130 pk de C5 veel betere prestaties zal geven dan de 1.6 VTI.
Tja, de tijd staat niet stil en een moderne 3 cilinder doet qua eigenschappen niets meer onder voor een 4 cilinder. Sterker nog, in veel gevallen zoals met de 1.2 E-THP van PSA of de 3 cilinder Ecoboosts van Ford, zijn ze zelfs veel beter dan een "ouderwetse" 4 cilinder.
De Autobild schrijft zelfs dat de 1.2 E-THP van PSA zo stil is dat men de typische 3 cilinderroffel mist en ze de motor gerust iets minder hadden mogen isoleren.
Van mij part mag het daarom, een 3 cilinder turbo in een auto zoals de C5 of 508.
Trouwens, Ford doet het straks al gewoon in de nieuwe Mondeo!
Ze waren erg lovend over de 1.2 E-THP die hun hebben getest in de C4. En dat wil wel wat zeggen als een Duitser lovend is over een Franse auto en/of motor!
Zeer trillingsvrij, zeer toerenwillig maar ook veel koppel onderin, uiterst stil en zuinig bovendien.
Da's even wat anders dan die slappe en dorstige 1.6 VTI die nu nog ergens in de prijslijsten staat.
Ik heb mensen gehoord die een proefrit in een Peugeot 208 hadden gemaakt met zowel de ongeblazen 3 cilinder 1.2 VTI met 82 PK alsook met de 1.6 VTI met 120 PK. Qua prestaties zou de 1.2 VTI gevoelsmatig nog sterker zijn dan die 1.6 VTI die erg hoge toerentallen nodig heeft om echt prestaties te leveren. Kan me dus voorstellen dat die geblazen 1.2 E-THP met 130 pk de C5 veel betere prestaties zal geven dan de 1.6 VTI.
Tja, de tijd staat niet stil en een moderne 3 cilinder doet qua eigenschappen niets meer onder voor een 4 cilinder. Sterker nog, in veel gevallen zoals met de 1.2 E-THP van PSA of de 3 cilinder Ecoboosts van Ford, zijn ze zelfs veel beter dan een "ouderwetse" 4 cilinder.
De Autobild schrijft zelfs dat de 1.2 E-THP van PSA zo stil is dat men de typische 3 cilinderroffel mist en ze de motor gerust iets minder hadden mogen isoleren.
Van mij part mag het daarom, een 3 cilinder turbo in een auto zoals de C5 of 508.
Trouwens, Ford doet het straks al gewoon in de nieuwe Mondeo!
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
In citroen service staat al wel de HDI 180 in de motorlijst zag ik gister. De 508 krijgt ook een THP met 165PK. In de C5 database staat al een hele tijd een THP 163 en een THP200 (maar die komen maar niet) .
Er is dus hoop.
Als een 1.2 met turbo het beter doet als een 1.6 zonder, waarom niet zou ik zeggen. Voordeel van een 3cyl is dat die een stuk lichter kan zijn. En naar verluid klinkt een 3cyl eigenlijk meer als 6cyl dan als 4cyl (mits goed geengineerd).
Er is dus hoop.
Als een 1.2 met turbo het beter doet als een 1.6 zonder, waarom niet zou ik zeggen. Voordeel van een 3cyl is dat die een stuk lichter kan zijn. En naar verluid klinkt een 3cyl eigenlijk meer als 6cyl dan als 4cyl (mits goed geengineerd).
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik



V.I.P.


Berichten: 861
Lid geworden op: 15 jun 2014 21:42
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Locatie: Soest
Al dat gedowntune word ik persoonlijk doodziek van
Daarnaast worden de auto's van de VAG vaak (te vaak mi) als voorbeeld gebuikt...
Kijk eens naar Peugeot en Citroen (sorry voor degene die een ph3 rijden) alles word zo Duits gebouwd... Hard plastic, zwart of donker grijs.... MI moet een auto voelen als een huiskamer. Hetgeen Peugeot met de 406 en de 607 top in orde had.... Hetzelfde geldt natuurlijk voor onze Dames m'n de ph1
En dan nog maar te zwijgen over de motorblokken van tegenwoordig... De fiat500 heeft meer weg van een brommobiel dan een auto
Neehoor, doe mij maar een wat oudere auto met een flink blok en een huiskamer
En wat betreft mijn dame in kwestie....

Daarnaast worden de auto's van de VAG vaak (te vaak mi) als voorbeeld gebuikt...
Kijk eens naar Peugeot en Citroen (sorry voor degene die een ph3 rijden) alles word zo Duits gebouwd... Hard plastic, zwart of donker grijs.... MI moet een auto voelen als een huiskamer. Hetgeen Peugeot met de 406 en de 607 top in orde had.... Hetzelfde geldt natuurlijk voor onze Dames m'n de ph1

En dan nog maar te zwijgen over de motorblokken van tegenwoordig... De fiat500 heeft meer weg van een brommobiel dan een auto


En wat betreft mijn dame in kwestie....

Berichten: 1553
Lid geworden op: 16 okt 2006 21:15
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Locatie: Duivendrecht
Genoeg zacht materiaal in de ph3 dacht ik zo....
VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Ccinq schreef:Wat mij betreft hoeft er helemaal niets aan veranderd te worden, hooguit weg met die elektrische kooferbakklep.
Ik had vorige week een P508 huurauto zonder en ik heb hem de hele week gemist. Vooral omdat de A/B het knopje wel had.....
Ik vond het eerst ook grote onzin, maar wil nu niet meer zonder..... En na een paar updates van het MM heb ik van die eco mode ook nauwelijks meer last.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik



V.I.P.


Berichten: 861
Lid geworden op: 15 jun 2014 21:42
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Locatie: Soest
Michiel, dat misschien wel
Maar een stukje nephout? Of een ander kleurtje dan zwart of grijs? Ja een beige interieur.
En toch is de ph3 wel een plaatje... Beetje tegenstrijdig ik weet het

Maar een stukje nephout? Of een ander kleurtje dan zwart of grijs? Ja een beige interieur.
En toch is de ph3 wel een plaatje... Beetje tegenstrijdig ik weet het

Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
ik heb ze allebei..Citroenfan39 schreef:Ik heb mensen gehoord die een proefrit in een Peugeot 208 hadden gemaakt met zowel de ongeblazen 3 cilinder 1.2 VTI met 82 PK alsook met de 1.6 VTI met 120 PK. Qua prestaties zou de 1.2 VTI gevoelsmatig nog sterker zijn dan die 1.6 VTI die erg hoge toerentallen nodig heeft om echt prestaties te leveren. !
de C3 met 1.2 vti 82pk en de C4 met 1.6 vti
gevoelsmatig lijkt de C3 idd sneller, maar dat is omdat de auto nerveus is in het begin..
bij de C4 moet je idd hoger in de toeren gaan, maar dan gaat ie ook als een speer..
iig ik hou de C3 goed bij, als dat een vergelijking kan zijn...
en dorstig..6.8/100 hier in het dagelijkse verkeer, vorige week met de caravan erachter (1000 kg mtm) verbruikte de C4 een 8.5 /100
de 3 cyl klinkt iig leuker dan de 3 cyl die in de C1 lag die wij hebben gehad..
maar je hoort het wel hoor..
maar idd niet zo'n belachelijk geluid wat ik onlangs in de fiat panda hoorde..
maar wat doet zo'n ethp over 150000 km als de auto zwaar belast is geworden, met een caravan erachter half europa heeft doorgereden..???
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Zo'n pinda met "raar" geluid heeft waarschijnlijk een 2 cilinder , en die slurpt als een tierelier ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 767
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:11
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
http://www.autoweek.nl/nieuws/28964/off ... -passat/nu" onclick="window.open(this.href);return false;
Is voor velen de benchmark.... Weet Citroen waar op te richten.
Is voor velen de benchmark.... Weet Citroen waar op te richten.
Berichten: 822
Lid geworden op: 08 dec 2006 20:22
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Locatie: Goirle
Hoeven ze aan de buitenkant in ieder geval niks te doen 

Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
Berichten: 767
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:11
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
Nee, Passat is niet de mooiste, eigenlijk steeds lelijker door de jaren. Maar op functionaliteit/kwaliteit dus wel benchmark.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ik wacht eerst wel een test af tegen b.v. de vernieuwde 508 voordat ik roep dat dit een benchmark is want dat zie ik namelijk niet ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 767
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:11
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
Benchmark is iets dat de markt in zijn totaal bepaalt, niet een individu. Citroën blijkt sinds de jaren 90 meer een volger dan een leider. Ook met de C5, zeker de Ph3... Al is de C5-3 wel heel erg mooi en de enige met een HP met bijbehorend comfort. Die laatse 2 zaken waren de reden dat ik de huidige C5 kocht, anders was het echt een andere geworden.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Persoonlijk snap ik dan de "markt" niet ..
Afgelopen week een gloednieuwe jetta hybrid meegekregen ( peug stond bij schadehersteller ) , ook een zogenaamde " benchmark " , volgens mij krijgt men goed betaald om zoiets tot " benchmark " uit te roepen ...
Maar goed ik heb dan ook helemaal niets met duitse meuk
Ik zie absoluut dat premium er niet vanaf ...
Afgelopen week een gloednieuwe jetta hybrid meegekregen ( peug stond bij schadehersteller ) , ook een zogenaamde " benchmark " , volgens mij krijgt men goed betaald om zoiets tot " benchmark " uit te roepen ...
Maar goed ik heb dan ook helemaal niets met duitse meuk

Ik zie absoluut dat premium er niet vanaf ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 767
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:11
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
Persoonlijk ben ik het volledig met je eens. Maar ja, ik bepaal de markt en de benchmarks ook niet.
Legendarisch is het verhaal dat Ford een jaar of 10 geleden de ontwikkeling van de toenmalige Mondeo volledig om gooide, toen ze zagen hoe de nieuwe Passat van dat moment er uit ging zien. Fabrikanten volgen elkaar, maar sommige leiden.
Legendarisch is het verhaal dat Ford een jaar of 10 geleden de ontwikkeling van de toenmalige Mondeo volledig om gooide, toen ze zagen hoe de nieuwe Passat van dat moment er uit ging zien. Fabrikanten volgen elkaar, maar sommige leiden.