Pagina 2 van 35
Geplaatst: 20 jun 2006 14:29
door Harm
Ok, idd weer On Topic:
Ik laat mijn C5 zo origineel mogelijk. Enige extraatje zijn de KPH's, waarvan ik met smart de C5-variant afwacht.
Verder probeer ik, binnen budget (welk?

) de auto weer in zo goed mogelijke staat te brengen. Dankzij de coulante afhandeling van Citroen en Oldenhage natuurlijk, heb ik er weer een zgan navicomp in.
Wie "pimpt" zijn C5 wel?
Geplaatst: 20 jun 2006 14:38
door maeseelek
Bij ons gaan de C5's binnenkort een belettering krijgen op de zijdeuren en de kofferklep. Dit alles stijlvol en ook geen kermiswagen
Geplaatst: 20 jun 2006 14:39
door Harm
Kijk....een "nette" pimp-actie. Kun je de voorbeschouwing plaatsen, Karel?
Geplaatst: 20 jun 2006 14:40
door Rembrandt
Ik wilde er de 17" Resolfen-velgen onder gooien, maar de directrice vindt ze niet mooi....
Tipje:
http://cgi.ebay.nl/4-Original-Alufelgen ... dZViewItem
Nog minder dan een dag, en nu op nog geen €300,-.
Plaats ligt ten zuid-westen van Hannover, dus is te doen.
Geplaatst: 20 jun 2006 14:45
door Harm
Ben geen voorstander van andere dan standaardvelgen, maar deze mogen van mij. Ik hoop voor je dat je de directie kunt overtuigen. Misschien een terugverdientijdberekening op haar los laten?
Geplaatst: 20 jun 2006 15:11
door maeseelek
Harm van Beek schreef:Kijk....een "nette" pimp-actie. Kun je de voorbeschouwing plaatsen, Karel?
here it is:
klik voor foto
en voor de liefhebbers de smart (straks een nieuwe van uit de tuin)
http://www.mavari.be/C5/smart2.jpg
Geplaatst: 20 jun 2006 15:30
door Klussie
Netjes.
Geplaatst: 20 jun 2006 15:45
door R1200C
Onze break gaat begin juli weg voor stickers van de hondenschool.
Ik had je foto als voorbeeld meegestuurd en het idee van de deuren nemen we wel over (tanx btw

)
Geplaatst: 20 jun 2006 16:29
door Menno
Harm van Beek schreef:Je mag wel zijruiten en achterruiten in zekere mate verdonkeren. Hoeveel weet ik niet, maar het is gelimiteerd...
Op grond van Europese regelgeving en APK normen mag het lichtverlies in geval van getint glas of glas beplakt met raamfolie gemeten naar de uitgangswaarde met helder (ongetint) glas nooit meer bedragen dan 25 procent voor de voorruiten en 30% voor de zijruiten voorzijde.
Aangezien veel auto's al getint warmtewerend glas hebben, waarmee ze al een eind in de richting van die 25% komen, valt met het aanbrengen van extra raam folie maar weinig winst te behalen.
Bron

Geplaatst: 20 jun 2006 16:30
door Harm
Menno, ga zelf je alufolie perforeren en kijk hoe dat staat op je Break

Geplaatst: 20 jun 2006 16:32
door Menno
Zit al
folie op de achterruit 
... als ik deze overal laat plakken ziet geen hond dat tenzij je toevallig naast een zelfde C5 staat zonder

( is dezelfde tint als het origineel maar dan donkerder )
Geplaatst: 20 jun 2006 16:40
door maeseelek
in de phII zijn de ruiten al donkerder dan op de phI
En in de phI zitten er 2 verschillende ruiten. De voorruit heeft een ander kleur (minder donker) dan de rest. de reden hiervan is dat carglass een verkeerde ruit had ingestoken. (Nadat de auto 1 dag oud was een steen in de voorruit). We hebben dit te laat gemerkt om te reageren.
Geplaatst: 21 jun 2006 09:20
door exroosje
Qua pimpen lijtk het mij leuk om de C5 ph1 van de zelfde chroomstrips op de dorpel te voorzien als de ph2 (en de C6)
Daarnaast vind ik het jammer dat er in de neus geen separate mistlampen zichtbaar zijn. De zwarte stukken in de bumper lijken nu net als een goedkope variant zonder mistpitjes. Heb als een gezocht of een tuner misschein iets daar voor heeft, maar nog niets gezonden. Qua gat lijkt het erg op de mistlamp gaten van de eerste serie xsara trouwens.
Geplaatst: 21 jun 2006 09:50
door The F Mister
exroosje schreef:Daarnaast vind ik het jammer dat er in de neus geen separate mistlampen zichtbaar zijn.
Helemaal mee eens. Zo stom eigenlijk dat ze dat niet gedaan hebben. En ze hebben er wel van geleerd kijk maar naar PHII.
Geplaatst: 21 jun 2006 09:53
door Biedzjee
exroosje schreef:Daarnaast vind ik het jammer dat er in de neus geen separate mistlampen zichtbaar zijn.
Toch heeft deze meneer het wel voor elkaar (link was in ander topic gepost):
http://www.citrina.lt/modeliai/C5/tuning/