Mijn gedachte is dat die gaatjes voor de locktite er in gekomen zijn om te proberen op die manier het piepen van de achterremmen op te lossen.
Bij het remmen konden/kunnen de klauwen zonder die locktite in de gaatjes wat meebewegen als er geremd wordt, dan bewegen ze ook weer terug. Dat zou het piepen dat door de blokken veroorzaakt wordt kunnen versterken.
Later zijn er de anti-piepplaatjes gekomen. Die maakte het vullen van de ruimte met locktite tussen de bouten en de klauwen overbodig.
Het "invetten" dat Citroën nu "voorschrijft" is niet met gewoon vet.
Dat is een soort keramisch vet van Locktite dat daarvoor "voorgeschreven" wordt.
Groet,
JW
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Tussen klauw en plaat FORMAJOINT 510 Oftewel locktite 510 is wat ik aantref in de docs.
Is geen keramisch vet.
http://tds.loctite.com/tds5/docs/510-EN.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
De voorremklauwen en meer zaken zou men Loctite Frenetanch horen te gebruiken.
Als je leest is het wel een erg sterk borgmiddel. leuk als het eens los moet.
http://www.autobacs.fr/outillage-depann ... e-271.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Is geen keramisch vet.
http://tds.loctite.com/tds5/docs/510-EN.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
De voorremklauwen en meer zaken zou men Loctite Frenetanch horen te gebruiken.
Als je leest is het wel een erg sterk borgmiddel. leuk als het eens los moet.

http://www.autobacs.fr/outillage-depann ... e-271.html" onclick="window.open(this.href);return false;

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Voor het vullen van de bouten en klauw is dit wat Citroen voorschrijft.
http://tds.loctite.com/tds5/docs/121078-EN.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor cilindrische bevestigingen om sterkte te geven.
Dat bevestigingen aan de klauw piepen veroorzaken vind ik heel vreemd in de oren klinken.
Ferodo heeft ook heel wat tips voor de remmerij.
http://www.ferodo.com/nl-be/Technische- ... eluid.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tds.loctite.com/tds5/docs/121078-EN.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor cilindrische bevestigingen om sterkte te geven.
Dat bevestigingen aan de klauw piepen veroorzaken vind ik heel vreemd in de oren klinken.
Ferodo heeft ook heel wat tips voor de remmerij.
http://www.ferodo.com/nl-be/Technische- ... eluid.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;