Pagina 2 van 10

Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden

Geplaatst: 07 apr 2013 13:54
door Ploffie
Zou misschien kunnen, de storing doet zich zowel rijdend op benzine als lpg voor.
Overigens loopt hij nimmer op 3 cilinders, maar heel mooi op zowel benzine als gas.

Die noodloop is geen noodloop op een manier waarop je nog kunt doorrijden, al is het beroerd, nee, het gaspedaal reageert nergens meer op.

Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden

Geplaatst: 07 apr 2013 21:41
door mausab
Bij het spruitstuk en motorblok hebben we met remreiniger gezocht naar een lek. Helaas geen lek gevonden. Aan de andere kant ook wel fijn natuurlijk ;)

Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden

Geplaatst: 09 apr 2013 21:39
door mausab
Ga toch kijken of de oplossing van Dirck soelaas biedt. Dus onderzoeken of de injectoren de lek veroorzaken bij het spruitstuk. Wordt vervolgd!

Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden

Geplaatst: 13 apr 2013 10:48
door mausab
De pakkingen tussen spruitstuk en motor zijn vervangen. De pakkingen zagen er echter goed uit en dus is het probleem hiermee niet opgelost.
Het hele spruitstuk inclusief injectoren zijn gecontroleerd op lekken. Conclusie geen lekken waar valse lucht wordt aangezogen. Op zich ook fijn om te weten ;)

Na de computer te hebben gereset verschijnen nu de volgende 2 foutcodes

P0597 karakteristiek veldgeregelde open circuit (permanente storing)
P1160 signaal boostdruk buiten bereik

De uitlaatgassen zijn gemeten en hieruit kwamen de volgende waardes
Co 0,005
Hc 12
Co2 6
02 11,75

Zou het een electronisch probleem zijn en moet ik richting ECU gaan zoeken? Of iemand andere ideeën??

Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden

Geplaatst: 13 apr 2013 13:19
door Ploffie
Die monteur die de lekkage van de koelvloeistofsensor constateerde gaf ook aan dat ze er normaliter een verse kabel aan soldeerden, naar de BSI toe, omdat het vocht zich via de kabel een weg had gebaand naar boven.

Dat was ook te zien omdat er roest aan de pinnen van de sensor zat.

Dat ding kun je niet openmaken, dus daarom leggen ze er kabel naast. Maar dit is dus niet gebeurd.

Hij gaf aan de desbetreffende unit naar de fabriek op te sturen om hem laten testen, maar zover waren nog niet gekomen..

Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden

Geplaatst: 13 apr 2013 21:41
door mausab
Bdankt voor de info Ploffie :smt190 ik had hierover wel al wat gelezen.

Wellicht is dit een goede richting om te zoeken.
Even voor mijn info: is een BSI hetzelfde als de ECU??

Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden

Geplaatst: 13 apr 2013 21:59
door Ploffie
Niet helemaal volgens mij, maar dat weten anderen beter hier.
Lees dit maar eens: http://www.c5club.nl/Citroen-C5.php#voorsprong" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

De BSI is het hoofdkwartier waar de andere spulletjes aanhangen...

http://www.autodiagnos.com/sites/defaul ... mplete.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

In ieder geval, als je die plastic doos open trekt, ligt bovenop de module voor de LPG, die zit met 2 boutjes vast.
Dan liggen daaronder drie aluminium doosjes waarvan je de linkse moet hebben als je voor de auto staat.

Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden

Geplaatst: 13 apr 2013 22:15
door GW-tje
BSI = Boîte Servitude Intelligente, toch?

Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden

Geplaatst: 13 apr 2013 22:58
door Ploffie
Ja, dat staat er wel: Boitier de Servitude Intelligente.
Maar die termen worden vaak door elkaar gehaald.

Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden

Geplaatst: 14 apr 2013 00:00
door Maartenr
mausab schreef:de gemotoriseerde gasklep is omgewisseld met een nieuwe maar blijkt niet de oorzaak te zijn
Betekent dit dat je een electronisch gasklephuis over hebt? In dat geval heb ik daar wel interesse in.. Mits het een 2.0 16v betreft, EW10j4 motor..

Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden

Geplaatst: 14 apr 2013 12:13
door mausab
Nog een paar vragen.

Is die koelvloeistofsensor nu eigenlijk vervangen? Waar zit die sensor ergens?

Zat aan de BSI ook roestende pinnetjes of alleen aan die koelvloeistofsensor?

Ik zag een met blauwe tape afgeplakte stekker? Wat is hier het verhaal van??? :smt017

Ik heb de auto overigens redelijk onder controle. Bij filerijden in handmatige schakelmodus zetten en in zijn 1e versnelling stapvoets rijden. Niet ideaal natuurlijk (zeker niet voor de vrouw) ;) maar acceptabel.

Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden

Geplaatst: 14 apr 2013 12:44
door Ploffie
De kvs is vervangen en zit hier: http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 87#p409287" onclick="window.open(this.href);return false;
Op dat huis waar de muispijl naar wijst, hij heeft een groen kunststof stekkertje.

De thermostaat is ook vervangen, de originele had een kabeltje die volgens de geleerden hier zonder meer kon worden weggelaten bij het plaatsen van een nieuwe, vandaar die afgeplakte kabel, die was daar van.

De roestige pinnetjes zitten aan de BSI.

Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden

Geplaatst: 14 apr 2013 14:21
door Ploffie
Sensor ziet er zo uit..
koel.jpeg

Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden

Geplaatst: 14 apr 2013 20:22
door mausab
Dank voor de duidlijke toelichting :smt023
Ga er mee aan de slag de komende weken :cit4

Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden

Geplaatst: 14 apr 2013 20:45
door mausab
Nog een bericht voor Maarten

Was nog vergeten te zeggen dat ik de gemotoriseerde gasklep niet dubbel heb. Ik kreeg een vrijwel nieuwe om uit te testen. Deze kon ik weer inleveren.