Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Bedankt voor alle reakties, al lijkt het een beetje op een welles nietes verhaal.
Feit is dat drukloos maken niet heeft gewerkt, en ik dus nu voor de oplossing van GW-tje ga.
Ik had gisteren alles al weer teruggezet zodat ik deze week vooruit kan.
Deze week ga ik ook pogen een van de sleutels van GW of Willy na te maken, en volgend weekend
gaan we GW's advies proberen.
Misschien dat ik dan ook even een brug moet regelen, liggend onder de auto is het ook niet
gemakkelijk om een fatsoenlijk klap uit te delen.
Dat is inderdaad de enige wijziging die het systeem heeft ondergaan, Willy4. Maar toch, je hebt het hier over 2 M6 boutjes en een klein plat kantje van de flensplaat die om de cilinder valt. Een flinke tik en of de flensplaat draait over de cilinder heen of je hebt een afgebroken bout (of 2). Zo'n M6-je kan aan afschuiving/torsie niet heel veel dragen, natuurlijk.
Ik blijf erbij: systeem onder druk, bollen lossen en daarna pas drukloos maken.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Ja, het is bij de C5 zoals Willy4 het al aangeeft. De veercilinders achter zitten met een flensplaat die om de cilinder sluit tegen de carosserie aangeschroefd met 2 M8 boutjes. (geen M6, wat ik eerder zei). Op grond daarvan is de methode van lossen nu anders, zoals Willy4 aangeeft.
Hij begrijpt tenminste hoe het systeem werkt en ik begrijp er geen ruk van.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km