Pagina 2 van 15

Geplaatst: 26 apr 2007 22:50
door exroosje
Ik zie als favorieten de com2000, de roestende achterklep, het achterruitje van de break en de piepende achterremmen. Ronald, je had gelijk, electronica zit er niet bij!

Geplaatst: 29 apr 2007 20:51
door dre999
De enige storing die ik af en toe meemaak is dat het linkerachterportier niet van het slot afgaat. Een keer opnieuw vergrendelen en ontgrendelen lost het probleem op. Voor de rest rijdt mijn auto storingsvrij. Hopelijk houdt hij dat nog lang vol!

Geplaatst: 30 apr 2007 09:22
door pieter melissen
EvilTwin schreef:fouten als gevolg van
  • 1 Gas (BMI)
    2 Aftermarket electro, schopt CAN/VAN in de war
    3 Te pas en te onpas accu losgooien (is geen echte reset!!!)
    4 Pilot Error (RTFM)
kan je natuurlijk niet als C5 kwaaltjes aanmerken. :x

ik denk eerder:
  • 1 BHI trekt te veel stroom (geen probleem als je Xenon hebt)
    2 ECO mode gaat om onduidelijke reden aan (ik verdenkt zelf de portier sensoren)
    3 staakjes Com2000 (meestal geen echte elektronica probleem maar slechte contacten)
    ...
    99 Com2000 reageert soms niet op AB (raakt verbinding/pairing kwijt)
    100 Com2000 raakt verbinding/pairing met bandenspanningssensoren kwijt
en aangezien die Com2000 problemen ook bij de 307 voorkomen zou ik die laatste 98 problemen niet eens als typisch C5 willen aanmerken. :wink:
ik heb geen idee wat dat allemaal is, maar ik heb het zeker niet want ik heb er ook geen klachten over :shock:

even denken.....
de achterklep komt niet helemaal omhoog (geldt voor meer dingen op oudere leeftijd)
1 keer bleef het service lampje branden (ging vanzelf weer over)
de sensor is een keer uit de tankdop gevallen
het stuur kraakt wat bij draaien
de xenon lampen knipperen (al 45000 km)

Geplaatst: 23 mei 2007 14:38
door Euroka
EvilTwin schreef:fouten als gevolg van
  • 1 Gas (BMI)
    2 Aftermarket electro, schopt CAN/VAN in de war
    3 Te pas en te onpas accu losgooien (is geen echte reset!!!)
    4 Pilot Error (RTFM)
kan je natuurlijk niet als C5 kwaaltjes aanmerken. :x

ik denk eerder:
  • 1 BHI trekt te veel stroom (geen probleem als je Xenon hebt)
    2 ECO mode gaat om onduidelijke reden aan (ik verdenkt zelf de portier sensoren)
    3 staakjes Com2000 (meestal geen echte elektronica probleem maar slechte contacten)
    ...
    99 Com2000 reageert soms niet op AB (raakt verbinding/pairing kwijt)
    100 Com2000 raakt verbinding/pairing met bandenspanningssensoren kwijt
en aangezien die Com2000 problemen ook bij de 307 voorkomen zou ik die laatste 98 problemen niet eens als typisch C5 willen aanmerken. :wink:


BMI = Body Mass Index ?
CAN/VAN = centrale automatische navigatie/ voor alle nerds ?
BH1 = eerste bustehouder ?
ECO mode = ergonomsch comfortable ondergoed mode ?


kan iemand ff ondertitelen

Geplaatst: 23 mei 2007 18:00
door EvilTwin
Euroka schreef:


BMI = Body Mass Index ?
CAN/VAN = centrale automatische navigatie/ voor alle nerds ?
BH1 = eerste bustehouder ?
ECO mode = ergonomsch comfortable ondergoed mode ?


kan iemand ff ondertitelen
BMI= Boîte Moteur Integrée, Frans voor motorbesturingsysteem.
CAN/VAN= centraal voortuig netwerk, aka multiplexage
BHI= Boîte Hydraulique Integrée, Elektro-hydaurlische regeleenheid incl. pomp
ECO mode= veilige modus van de BSI, om te voorkomen dat de accu leeg getrokken wordt.
BSI= Boîte Servitude Intelligente, centrale computer, regels alles en hangt aan alles via CAN/VAN
Com2000= het geheel van staaktjes, ontvangers en sensoren direct achter het stuur, incl radio,CC, ruitenwisser en lichtbediening.

Kwaaltjes

Geplaatst: 23 mei 2007 18:13
door Klaverblaadje
Zonder me in jullie discussie te willen mengen hier nog een aanvulling van de termen, ook i.v.m de OBD

Dit zijn de termen zoals ik ze in de loop van de jaren bij verschillende merken auto's ben tegengekomen.

CAN= car area network
CAN= controler area network
VAN= vehicle area network
BUS= busbar of zeg maar verbindingsdraadjes
USB= universal serial bus
OBD= on board diagnostics
TCR= trouble code reader = meetkast of meetapparatuur
DTC= Device trouble codes = de foutmeldingen
MIL= malfunction indicator light = service lampje op het dashboard

Wie het er niet mee eens is mag me onmiddelijk corrigeren.

Re: De meest voorkomende kwaaltjes ??

Geplaatst: 09 jan 2008 13:24
door cmhave
mijn C5-kwaaltjes
1- piepende remmen, begin 2007 wat aanlaten doen (euro660) geen garantie dat het piepen niet terug zou komen, en komt nu af en toe dus weer terug. (Soms is het piepen ook wel gezellig; eigenlijk zo Citroen herkenbaar :D )
2- bij korte/snelle ritten, melding 'storing uitlaatgas' advies garage: 'gewoon doorrijden gaat vanzelf weg'; dit gratis advies klopt :smt003 .

ruim 1e jaar wel met een gesloten achterraam gereden, dit is onder garantie vervangen, en in 2005 was dit probleem er weer toen in overleg met Citroen Amsterdam, op 50/50 basis vervangen (euro60 voor mij).
Hoop wel op een tegemoet koming bij inruil dit jaar; a) van wege dit raam 1e jaar b) omdat het mijn 20e auto gaat worden en c) mijn 15e Citroen!
Dus dealers in mijn omgeving vier dit met mij mee en U krijgt de order :smt023

Re: De meest voorkomende kwaaltjes ??

Geplaatst: 09 jan 2008 20:16
door Animalman
Roest boven de nummerplaat? Heb ik! Dacht al dat het aan de Baron lag die er voor mij mee reed... Nr-plaat wat te los gevezen of zo...
De 'anomalie antipollution' begin ik nu stilaan als een poging tot communicatie van mijn meisje te zien dus mag wat mij betreft, ware het niet dat ze er meer dorst door krijgt.
Mijn remmen, piepen? Bij mij vallen remblokjes doorgaans van ouderdom uit elkaar... Remmen is voor pussies! :twisted:


Voor de rest is mijn HPI-tje blijkbaar (nog) braaf maar begin nu toch schrik te krijgen.

Re:

Geplaatst: 09 jan 2008 21:05
door Roman
ronama schreef:Nieuwe Com 2000.
nieuwe waterpomp
emissiestoring agv een leiding van de roetfilter die gescheurd was en daarna afgebroken.
komt bij
de matige kwaliteit van het lederen stuurwiel :neutral:

Re: Re:

Geplaatst: 09 jan 2008 21:40
door Animalman
ronama schreef:
ronama schreef:Nieuwe Com 2000.
nieuwe waterpomp
emissiestoring agv een leiding van de roetfilter die gescheurd was en daarna afgebroken.
komt bij
de matige kwaliteit van het lederen stuurwiel :neutral:
idd, toen ik haar juist had dacht ik dat de vorige eigenaar nooit zijn handen waste...
Maar aangezien die zijn handen nooit had vuil gemaakt...

Re: De meest voorkomende kwaaltjes ??

Geplaatst: 15 jan 2008 21:59
door kees
alleen piepende achter remmen maar dat kwam omdat de rem blokken versleten waren
nieuwe gemonteerd en daarna geruisloos
het betreft een hdi 2.0 uit 2003
gekocht met de stand van 180.000 en zelf inmiddels 30.000 er mee gereden (210.000)
voor de rest niets, ja de banden slijten moeten in het voorjaar een paar nieuwe op aan de voorkant.
en de winter banden moeten er nog op, het mocht eens winter worden in Nederland
en ook wel handig voor de wintersport straks.

groeten kees

Re: De meest voorkomende kwaaltjes ??

Geplaatst: 15 jan 2008 22:30
door EvilTwin
sorry hoor maar stuurwielen en remmen zijn irrelevant in dit draadje:
Maar welke structurele electronica kwalen kennen we nu eigenlijk van de C5?

Re: De meest voorkomende kwaaltjes ??

Geplaatst: 15 jan 2008 22:38
door Roman
de topictitel is De meest voorkomende kwaaltjes ??


en die piepende remmen horen daarbij bij de ph1
want mijn ph 2 heeft er geen last van.

en de kwaliteit van het lederen stuurwiel is slecht :(

Re: De meest voorkomende kwaaltjes ??

Geplaatst: 15 jan 2008 23:11
door Harm
Gebroken snelheidsmeternaaldjes.... Hoewel niet erg electronisch...

Re: De meest voorkomende kwaaltjes ??

Geplaatst: 15 jan 2008 23:29
door Rob310
Hierzo de Com2000, was al versleten bij aanschaf van de auto.

Inmiddels vervangen en geen overige meldingen tot nu toe