Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 169
Lid geworden op: 26 sep 2009 22:54
Auto: C5 Berline 2.0 16V Exclusive
Opties: Pack Parking, Lederen bekleding (electrisch verstelb. ), Cituning spoiler en koplampmaskers.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 8877
Productienummer: 0359
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 195000
Kleur: BLEU LEMAN
Locatie: Yerseke
Contacteer:
Menno schreef: PS : als je een beetje gas geeft gaat het "oppompen" wat sneller ...
Alleen een Citroën rijdt als een Citroën!
-----------------------------------------------------------
Huidige voitures:
Citroën BX 1.9 GTi 16V 1989
Citroën BX 16Valve 1991
Citroën C5 2.0 16V Exclusive 2001
Citroën C2 1.4 VTR 2004
Historie:
Citroën BX 1.4 1989
Citroën BX 1.4 Cannes 1991
Citroën BX GTi 16V 1989
Citroën Saxo 1.4 VTS 2001
Citroën C5 V6 Exclusive 2001
-----------------------------------------------------------
Huidige voitures:
Citroën BX 1.9 GTi 16V 1989
Citroën BX 16Valve 1991
Citroën C5 2.0 16V Exclusive 2001
Citroën C2 1.4 VTR 2004
Historie:
Citroën BX 1.4 1989
Citroën BX 1.4 Cannes 1991
Citroën BX GTi 16V 1989
Citroën Saxo 1.4 VTS 2001
Citroën C5 V6 Exclusive 2001
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Dat zal , toch gaat het sneller ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Nee Menno, hij is niet roze. Hij is zwart, cuir noir, daar komt het slotje en het ritsje zo snoezig op uit, beeldig gewoon. Maar dan dat akelige hoogteregelaartje, dat tasje ligt er zomaar op en dan gaat ze heel raar doen, heel vervelend allemaalMenno schreef:
Berichten: 6204
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Tja, het is een mooi knoppensetje om te zien en zeer fotogeniek, kijk maar bij Bossinkje's foto's, maar het had een plekje op het dashboard mogen krijgen in verticale zin, als het ware. Of een iets andere constructie. Wat was er mis met de oude handle? 
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Rookie


Berichten: 37
Lid geworden op: 21 jul 2012 17:09
Auto: C5 break exclusive automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 143300
Kleur: grijs
Hoi allemaal,
Heel leerzaam weer, wat jullie schrijven.
Even voor de duidelijkheid: als we hadden geweten dat ie in de laagste stand stond, waren we ook zeker niet weggereden. We vertrouwden er alleen op dat alles goed stond om te vertrekken. Ook geen piepjes gehoord ofzo van 'pas op, de auto staat in de laagste stand'.
Dus een leer voor ons, dat er de volgende keer zeer zeker controleren of de auto in een normale stand staat.
@Menno: als ie al zou lekken, waar zie je dat dan onder de auto? En dat LDS niveau, is dat waar de gebruikshandleiding het op blz. 122 over heeft: 'olie stuurbekrachtiging en vering'? Daar moet de dealer naar kijken staat daar. Hier op het forum een fotootje gevonden van een soort van korfje, met inkepingen, maar waar moet ik bij dat ding dan op letten? Dat is me niet helemaal duidelijk geworden uit de posts daaromtrent.
Maar als je normaliter de auto uitzet en op slot doet, staat ie dan in een normale stand en moet die dan ook de dingen doen die jullie beschrijven (pompen bij AB gebruik, hoger pompen bij starten enzo)?
Is op lage stand zetten een soort van reset ofzo? Of een 'uitknop', omdat de hoog/laag bediening in de kofferbak het ook niet meer deed.....
Heel leerzaam weer, wat jullie schrijven.
Even voor de duidelijkheid: als we hadden geweten dat ie in de laagste stand stond, waren we ook zeker niet weggereden. We vertrouwden er alleen op dat alles goed stond om te vertrekken. Ook geen piepjes gehoord ofzo van 'pas op, de auto staat in de laagste stand'.
Dus een leer voor ons, dat er de volgende keer zeer zeker controleren of de auto in een normale stand staat.
@Menno: als ie al zou lekken, waar zie je dat dan onder de auto? En dat LDS niveau, is dat waar de gebruikshandleiding het op blz. 122 over heeft: 'olie stuurbekrachtiging en vering'? Daar moet de dealer naar kijken staat daar. Hier op het forum een fotootje gevonden van een soort van korfje, met inkepingen, maar waar moet ik bij dat ding dan op letten? Dat is me niet helemaal duidelijk geworden uit de posts daaromtrent.
Maar als je normaliter de auto uitzet en op slot doet, staat ie dan in een normale stand en moet die dan ook de dingen doen die jullie beschrijven (pompen bij AB gebruik, hoger pompen bij starten enzo)?
Is op lage stand zetten een soort van reset ofzo? Of een 'uitknop', omdat de hoog/laag bediening in de kofferbak het ook niet meer deed.....
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
Ff voor de duidelijkheid; je hoeft nooit iets te doen met die vering, de auto doet alles zelf. Als hij op de grond hangt terwijl jij niet aan die knoppen hebt gezeten is er iets mis. En als je wel aan die knoppen hebt gezeten kom je daar echt wel achter, want dan staat er zeer duidelijk op de display in welke stand de auto staat, compleet met pijlen. Zo moeilijk kan het niet zijn om uit te vinden of er iets mis is met de vering.
En voor alle zekerheid; die bediening in de kofferbak doet het alleen als de motor niet loopt, en ik denk zelfs alleen als de sleutel niet in het contact zit.
En voor alle zekerheid; die bediening in de kofferbak doet het alleen als de motor niet loopt, en ik denk zelfs alleen als de sleutel niet in het contact zit.
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
C5club Rookie


Berichten: 37
Lid geworden op: 21 jul 2012 17:09
Auto: C5 break exclusive automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 143300
Kleur: grijs
@Maartenr: je zegt dat je nooit iets aan de vering hoeft te doen, omdat de auto alles zelf doet. Blijkbaar dus niet, want ik begrijp uit de opmerkingen hier dat wanneer de auto in de laagste stand staat, dat ze dan helemaal niks zelf meer doet. En dat was dus ook ons probleem: wij vertrouwden erop dat de dame zichzelf hoog genoeg op de wielen zou zetten en dat heeft ze niet gedaan. Toen we vervolgens de auto in zijn achteruit zetten, was er ook niets wat aangaf dat we niet moesten gaan rijden, geen piepjes, geen dingen in het display, niets. Want geloof me: met een nieuwe auto hou ik ieder scherm, piepje enz. met argusogen in de gaten. Dus als het display had gezegd dat we niet moesten gaan rijden, had ik dat echt wel gezien.
Ik bedoel: ze piept als je je gordel niet om hebt of een portier open hebt staan, dan verwacht je toch op zijn minst dat ze ons op enigerlei wijze op de hoogte had gebracht van ons foutieve voornemen om te gaan rijden in deze lage stand.
Toen we dus van de week gingen kijken aan de hand van de tips van jullie, en de auto in de hoogste en laagste stand zetten, begon het display wel te knipperen 'lage stand, stop' of zoiets.. Toen hebben we buiten de auto gekeken om eens te zien hoe laag die lage stand was en toen dus geconstateerd dat de stand waarmee we waren gaan rijden blijkbaar de lage stand was....
Ik vind alleen je reactie een beetje tegenstrijdig aan wat ik hier eerder gelezen heb: jij zegt dat de auto alles uit zichzelf doet (en dat dachten wij dus ook, dus vertrouwden we daar op), terwijl ik hier lees dat de auto zichzelf niet corrigeert als ie in de lage stand staat... Mijn laatste vraag net was dan ook waarom ze dat niet doet.. Is het 'in lage stand zetten' iets speciaals?
Maar goed, we zien geen natte plekken onder de auto, ze staat nu flink hoog op de wielen op de oprit (vind ik overigens ook raar, want ik dacht dat ze altijd wat inzakten als je ze uitzet, maar ok), en als we gaan rijden zullen we controleren wat de hoogtestand is, desnoods handmatig even spelen met de hoogte, zodat we het zeker weten dat we in 'normale positie' wegrijden. En dus een nieuw afdekdopje kopen voor de electra-plug van de trekhaak onder de auto. Iemand van jullie tips waar je zoiets aan kunt komen? De dealer zal ze wel met gouden randje verkopen.. Net als het pinnetje om de hoofdsteun vast te kunnen zetten...
Ik bedoel: ze piept als je je gordel niet om hebt of een portier open hebt staan, dan verwacht je toch op zijn minst dat ze ons op enigerlei wijze op de hoogte had gebracht van ons foutieve voornemen om te gaan rijden in deze lage stand.
Toen we dus van de week gingen kijken aan de hand van de tips van jullie, en de auto in de hoogste en laagste stand zetten, begon het display wel te knipperen 'lage stand, stop' of zoiets.. Toen hebben we buiten de auto gekeken om eens te zien hoe laag die lage stand was en toen dus geconstateerd dat de stand waarmee we waren gaan rijden blijkbaar de lage stand was....
Ik vind alleen je reactie een beetje tegenstrijdig aan wat ik hier eerder gelezen heb: jij zegt dat de auto alles uit zichzelf doet (en dat dachten wij dus ook, dus vertrouwden we daar op), terwijl ik hier lees dat de auto zichzelf niet corrigeert als ie in de lage stand staat... Mijn laatste vraag net was dan ook waarom ze dat niet doet.. Is het 'in lage stand zetten' iets speciaals?
Maar goed, we zien geen natte plekken onder de auto, ze staat nu flink hoog op de wielen op de oprit (vind ik overigens ook raar, want ik dacht dat ze altijd wat inzakten als je ze uitzet, maar ok), en als we gaan rijden zullen we controleren wat de hoogtestand is, desnoods handmatig even spelen met de hoogte, zodat we het zeker weten dat we in 'normale positie' wegrijden. En dus een nieuw afdekdopje kopen voor de electra-plug van de trekhaak onder de auto. Iemand van jullie tips waar je zoiets aan kunt komen? De dealer zal ze wel met gouden randje verkopen.. Net als het pinnetje om de hoofdsteun vast te kunnen zetten...
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Je haalt van alles door elkaar Petuut.
Maarten zegt dat je nooit aan de knoppen hoeft te zitten, dat klopt, dat hoeft ook niet, behalve als je hem zelf in de laagste stand hebt gezet, tja, dat is jouw keuze geweest en daar blijft hij dan ook als je de motor weer start, logisch, want waarom zou hij in de rijstand gaan staan als jij je auto start terwijl hij laag staat.
Als je dan gaat rijden, wat ik al een beetje vreemd vind, want als hier de boel laag staat merk ik wel dat ik in een soort verlaagd golfje stap...
Er komen dan geen piepjes oid, ga je dan direct over een drempel, dan merk je dat.
Op een vlakke weg kun je in de laagste stand wegrijden, als je dat leuk vindt, hij gaat dan wel bij 10 km/uur vanzelf omhoog, als het goed is.
Die lage stand moet je nooit gebruiken, alleen zoals hier humoristisch wordt bedoeld, om foto's te maken van je 'verlaagde' scheurijzer, of om het peil van je LDS af te lezen of voor garagezaken of omdat je niet bij je dak kunt komen voor de grote schoonmaak.
Dus, normaal doet de auto alles zelf, als je maar met je fikken van die knoppen afblijft.
En, inzakken doen de troenen met LHM uit de vorige eeuw, dit mag nu niet meer gebeuren.
Gebeurt dit wel --> lekkage.
Maarten zegt dat je nooit aan de knoppen hoeft te zitten, dat klopt, dat hoeft ook niet, behalve als je hem zelf in de laagste stand hebt gezet, tja, dat is jouw keuze geweest en daar blijft hij dan ook als je de motor weer start, logisch, want waarom zou hij in de rijstand gaan staan als jij je auto start terwijl hij laag staat.
Als je dan gaat rijden, wat ik al een beetje vreemd vind, want als hier de boel laag staat merk ik wel dat ik in een soort verlaagd golfje stap...
Er komen dan geen piepjes oid, ga je dan direct over een drempel, dan merk je dat.
Op een vlakke weg kun je in de laagste stand wegrijden, als je dat leuk vindt, hij gaat dan wel bij 10 km/uur vanzelf omhoog, als het goed is.
Die lage stand moet je nooit gebruiken, alleen zoals hier humoristisch wordt bedoeld, om foto's te maken van je 'verlaagde' scheurijzer, of om het peil van je LDS af te lezen of voor garagezaken of omdat je niet bij je dak kunt komen voor de grote schoonmaak.
Dus, normaal doet de auto alles zelf, als je maar met je fikken van die knoppen afblijft.
En, inzakken doen de troenen met LHM uit de vorige eeuw, dit mag nu niet meer gebeuren.
Gebeurt dit wel --> lekkage.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
wat hiemee bedoeld wordt,als men de wagen in de hoogste of de laagste stand zet
en je gaat ermee rijden wordt de wagen automatisch bij een bepaalde snelheid,naar zijn normale rijstand gebracht
terwijl ik aan intikken was ploffie me voor
en je gaat ermee rijden wordt de wagen automatisch bij een bepaalde snelheid,naar zijn normale rijstand gebracht
terwijl ik aan intikken was ploffie me voor
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Je blijft er maar in volharden, dat je zelf niks fout gedaan kan hebben en dat de auto wel fout is. Dat helpt niks. Ik vind het ook wel typisch om "de elektronica" maar overal de schuld van te geven.
Het feit is gewoon dat mensen het wel eens per ongeluk bedienen en zeker als je de auto niet kent is het gemakkelijk per ongeluk te doen, bijv door er iets op te leggen. De C5 zit vol met vakjes en lades, dus een reden om spul te laten slingeren is er nauwelijks.
De auto geeft overigens wél een waarschuwing, in de vorm van een groot kruis op het display, door de auto, die dan duidelijk weergegeven wordt in de laagste stand! De lage stand is bovendien bij het bedienen al zichtbaar voorzien van het label *STOP*.
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 35#p331135" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarnaast snap ik de verkoper niet zo. Het Hydractive is intergraal onderdeel van de C5, geeft haar weergaloos comfort en wegligging, plus wat praktische kunstjes: omlaag voor het aanhangen van een aanhanger, tevens werkplaatsstand, omhoog voor slecht wegdek, omlaag voor stabiliteit en aerodynamica op de snelweg etc.
Van de zeven standen zijn er drie niet voorzien van een signaal, maar die kun je ook niet zelf selecteren. Twee daarvan doet de auto automatisch afhankelijk van omstandigheden, eentje kan alleen de garage selecteren (drukloos mbv Lexia)
3 Max; hoogste stand = ref+40mm?
2 Intermediair; verhoogde rijstand = ref+25mm?
1 [slecht wegdek = ref+13mm]
0 Normale; rijstand = referentie
-1 [snelweg = ref-10mm]
-2 Minimale; garage = vrijwel op de grond
-3 [drukloos = op de aanslagen]
Rijden kun je in principe in -1,0,1, maar -1 en 1 zijn niet door de bestuurder te kiezen. In +2 kun je beperkt rijden, tot 40km/h is toegestaan, daarboven gaat de auto automatisch terug naar 1 of 0.
+3 is alleen stapvoets toegestaan, boven de 10km/h zakt de auto naar 2...en verder.
-2 is dus voor beladen ed, maar mag nog niet eens stapvoets gebruikt worden.
Bij de automatische overgangen ter bescherming van de auto en bewaking van het weggedrag moet je het systeem wel de tijd geven te corrigeren. Dus wegrijden in de laagste stand en dan maar hopen dat de auto snel genoeg automatisch naar de rijstand gaat, zal altijd gepaard gaan met het schuren en aanlopen wat je al gemerkt hebt. Gewoon niet meer doen.
De bediening en de signalering in het display zijn hier na te kijken:
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 47#p331047" onclick="window.open(this.href);return false;
evenals in de handleiding
Het feit is gewoon dat mensen het wel eens per ongeluk bedienen en zeker als je de auto niet kent is het gemakkelijk per ongeluk te doen, bijv door er iets op te leggen. De C5 zit vol met vakjes en lades, dus een reden om spul te laten slingeren is er nauwelijks.
De auto geeft overigens wél een waarschuwing, in de vorm van een groot kruis op het display, door de auto, die dan duidelijk weergegeven wordt in de laagste stand! De lage stand is bovendien bij het bedienen al zichtbaar voorzien van het label *STOP*.
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 35#p331135" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarnaast snap ik de verkoper niet zo. Het Hydractive is intergraal onderdeel van de C5, geeft haar weergaloos comfort en wegligging, plus wat praktische kunstjes: omlaag voor het aanhangen van een aanhanger, tevens werkplaatsstand, omhoog voor slecht wegdek, omlaag voor stabiliteit en aerodynamica op de snelweg etc.
Van de zeven standen zijn er drie niet voorzien van een signaal, maar die kun je ook niet zelf selecteren. Twee daarvan doet de auto automatisch afhankelijk van omstandigheden, eentje kan alleen de garage selecteren (drukloos mbv Lexia)
3 Max; hoogste stand = ref+40mm?
2 Intermediair; verhoogde rijstand = ref+25mm?
1 [slecht wegdek = ref+13mm]
0 Normale; rijstand = referentie
-1 [snelweg = ref-10mm]
-2 Minimale; garage = vrijwel op de grond
-3 [drukloos = op de aanslagen]
Rijden kun je in principe in -1,0,1, maar -1 en 1 zijn niet door de bestuurder te kiezen. In +2 kun je beperkt rijden, tot 40km/h is toegestaan, daarboven gaat de auto automatisch terug naar 1 of 0.
+3 is alleen stapvoets toegestaan, boven de 10km/h zakt de auto naar 2...en verder.
-2 is dus voor beladen ed, maar mag nog niet eens stapvoets gebruikt worden.
Bij de automatische overgangen ter bescherming van de auto en bewaking van het weggedrag moet je het systeem wel de tijd geven te corrigeren. Dus wegrijden in de laagste stand en dan maar hopen dat de auto snel genoeg automatisch naar de rijstand gaat, zal altijd gepaard gaan met het schuren en aanlopen wat je al gemerkt hebt. Gewoon niet meer doen.
De bediening en de signalering in het display zijn hier na te kijken:
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 47#p331047" onclick="window.open(this.href);return false;
evenals in de handleiding
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
C5club Rookie


Berichten: 37
Lid geworden op: 21 jul 2012 17:09
Auto: C5 break exclusive automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 143300
Kleur: grijs
Ik wist niet dat jullie kwaad werden 
Nogmaals, en dan hou ik er echt over op hoor, als we ook maar een klein vermoeden hadden gehad dat er iets niet goed stond, waren we natuurlijk niet weggereden. Het 'verlaagde-golfje-gevoel' hadden we dus ook niet, mede doordat we welgeteld 2x gereden hadden in de dame.
We vroegen ons gewoon iets af, OF het de electronica kan zijn, vooral omdat de spiegels ook de ene keer wel en de andere keer niet inklappen. Wij zijn geen monteurs....
Hoe het gebeurd is, snap ik nog steeds niet, want je moet nogal vaak de knop per ongeluk aangeraakt hebben voordat je m in de laagste stand parkeert (als je gewoon gereden hebt, zal ie in 0 staan, hij moet dus naar -3 getikt zijn). De keer voordat dit gebeurde, zat mijn wederhelft alleen in de auto, die heeft geen tasjes of iets dergelijks. Dus als het handmatig aangepast is, moet ie wel echt op de knop zijn blijven hangen...
Om het echt te voorkomen, kunnen we de auto natuurlijk ook nog op de straat parkeren.. dan kunnen we ongestraft in de lage stand wegrijden. GRAPJE!!!!
WIj gaan gewoon goed opletten voor we weggaan, en het verlaagde golf-gevoel in de gaten houden.
(en doe maar een slotje op het topic
)
Nogmaals, en dan hou ik er echt over op hoor, als we ook maar een klein vermoeden hadden gehad dat er iets niet goed stond, waren we natuurlijk niet weggereden. Het 'verlaagde-golfje-gevoel' hadden we dus ook niet, mede doordat we welgeteld 2x gereden hadden in de dame.
We vroegen ons gewoon iets af, OF het de electronica kan zijn, vooral omdat de spiegels ook de ene keer wel en de andere keer niet inklappen. Wij zijn geen monteurs....
Hoe het gebeurd is, snap ik nog steeds niet, want je moet nogal vaak de knop per ongeluk aangeraakt hebben voordat je m in de laagste stand parkeert (als je gewoon gereden hebt, zal ie in 0 staan, hij moet dus naar -3 getikt zijn). De keer voordat dit gebeurde, zat mijn wederhelft alleen in de auto, die heeft geen tasjes of iets dergelijks. Dus als het handmatig aangepast is, moet ie wel echt op de knop zijn blijven hangen...
Om het echt te voorkomen, kunnen we de auto natuurlijk ook nog op de straat parkeren.. dan kunnen we ongestraft in de lage stand wegrijden. GRAPJE!!!!
WIj gaan gewoon goed opletten voor we weggaan, en het verlaagde golf-gevoel in de gaten houden.
(en doe maar een slotje op het topic
Berichten: 169
Lid geworden op: 26 sep 2009 22:54
Auto: C5 Berline 2.0 16V Exclusive
Opties: Pack Parking, Lederen bekleding (electrisch verstelb. ), Cituning spoiler en koplampmaskers.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 8877
Productienummer: 0359
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 195000
Kleur: BLEU LEMAN
Locatie: Yerseke
Contacteer:
Hou wel in de gaten dat je de auto met de afstandsbediening op slot doet, anders klappen de spiegels ook niet in.
Een reset wil ook wel eens helpen (accupool een tijd los laten), zorg ook dat de accu goed en volledig geladen is (laat hem evt nazien).
Scheelt een hoop spookstoringen.
Een reset wil ook wel eens helpen (accupool een tijd los laten), zorg ook dat de accu goed en volledig geladen is (laat hem evt nazien).
Scheelt een hoop spookstoringen.
Alleen een Citroën rijdt als een Citroën!
-----------------------------------------------------------
Huidige voitures:
Citroën BX 1.9 GTi 16V 1989
Citroën BX 16Valve 1991
Citroën C5 2.0 16V Exclusive 2001
Citroën C2 1.4 VTR 2004
Historie:
Citroën BX 1.4 1989
Citroën BX 1.4 Cannes 1991
Citroën BX GTi 16V 1989
Citroën Saxo 1.4 VTS 2001
Citroën C5 V6 Exclusive 2001
-----------------------------------------------------------
Huidige voitures:
Citroën BX 1.9 GTi 16V 1989
Citroën BX 16Valve 1991
Citroën C5 2.0 16V Exclusive 2001
Citroën C2 1.4 VTR 2004
Historie:
Citroën BX 1.4 1989
Citroën BX 1.4 Cannes 1991
Citroën BX GTi 16V 1989
Citroën Saxo 1.4 VTS 2001
Citroën C5 V6 Exclusive 2001
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dat is een misvatting.Petuut schreef:....Hoe het gebeurd is, snap ik nog steeds niet, want je moet nogal vaak de knop per ongeluk aangeraakt hebben voordat je m in de laagste stand parkeert (als je gewoon gereden hebt, zal ie in 0 staan, hij moet dus naar -3 getikt zijn). De keer voordat dit gebeurde, zat mijn wederhelft alleen in de auto, die heeft geen tasjes of iets dergelijks. Dus als het handmatig aangepast is, moet ie wel echt op de knop zijn blijven hangen...
....
De auto staat normaal op de "0-stand". Zelf kun je 'm niet naar -1 brengen, dat gebeurt automatisch tijdens het rijden bij een bepaalde snelheid. En hij gaat automatisch weer naar de 0-stand als je onder een bepaalde snelheid komt.
Als je één keer op de knop drukt/tikt gaat 'ie naar -2, dat is de laagste stand die je zelf kunt instellen. En bij die stand mag je beslist niet wegrijden.
De -3 stand kan alleen bereikt worden via een Lexia, dat kan de bestuurder zelf niet.
Wat er nog gebeurd zou kunnen zijn is dat er per ongeluk op de knop getikt is en dat, voordat de auto naar de -2 stand gezakt is, het contact uitgezet is.
Als je dan de auto later start zou er iets geks kunnen gebeuren, ik weet niet hoe het systeem daar op reageert.
Groet,
JW
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
zet de auto s'avond's gewoon op de parkeer plaats, staat ie de volgende ochtend nog zo, dan is er niets aan de hand, als je met de AB de deuren ontgrendeld, dan hoor je de hydroliek pomp 9 van de 10 keer even lopen, ongeveer 5 seconden, dit is volkomen normaal.
ligt ie met de kont aan de grond, dan even naar een specialist of dealer, waarschijnlijk heb je dan last van een lekke veer cyllinder, hier zie je geen lekkage van onder je auto, dit vangen de lekzakken op.
hopelijk kun je hier wat mee.
ligt ie met de kont aan de grond, dan even naar een specialist of dealer, waarschijnlijk heb je dan last van een lekke veer cyllinder, hier zie je geen lekkage van onder je auto, dit vangen de lekzakken op.
hopelijk kun je hier wat mee.







