Pagina 2 van 2

Re: Olieverbruik

Geplaatst: 22 jun 2012 00:18
door JW-C5
Zoals een goede bekende van me dat met zijn Alfa 166 2.0 TS doet: elke 500 km er een litertje olie van de Action bijgooien.
Dat blijft aanzienlijk goedkoper dan de motor opengooien en de olieschraapveren vervangen.....

Groet,
JW

Re: Olieverbruik

Geplaatst: 22 jun 2012 07:12
door EW
Alle moderne motoren verbruiken meer olie dan vroeger gebruikelijk was.

De meeste olie die ze kwijt raken verbranden ze gewoon.

Re: Olieverbruik

Geplaatst: 22 jun 2012 07:14
door GW-tje
Toch blijft dat vreemd. Wat eenmaal goed functioneert probeert men niet te behouden voor de toekomst. Zo wordt elke keer opnieuw het wiel (soms) uitgevonden....