Pagina 2 van 7

Re: Kabel ruitmechanisme roestig en gebroken

Geplaatst: 08 mei 2012 16:26
door heho
Ah, dat scheelt dan weer ...

Re: Kabel ruitmechanisme roestig en gebroken

Geplaatst: 08 mei 2012 18:38
door stephan
Zou het zinvol zijn om de kabel op voorhand te vervangen, dus voordat
die kapot gaat?
En dan vervangen door eentje die niet meer kan roesten.

Of in ieder geval te reinigen en opnieuw in te vetten?

Zo'n kabel gaat natuurlijk op het meest ongelukkige moment kapot. :lol: :lol:

Re: Kabel ruitmechanisme roestig en gebroken

Geplaatst: 03 jun 2012 13:51
door pta
Bij mij hetzelfde euvel, viel me knap tegen van de C5 (bij m'n 2CV nooit last van gehad ;) )
Mechanisme laten vervangen bij JO, snel gedaan, goede service!

Re: Kabel ruitmechanisme roestig en gebroken

Geplaatst: 19 jul 2012 20:01
door fransb
Heb na 3 jaar zelfde gehad. Compleet nieuw mechanisme ingebouwd, geen garantie. Volgens Citroen is de auto al lang buiten garantie. Kosten van deze grap 370 euro incl btw en montage.
Mijn niet Citroen garage heeft 50% van de kosten voor z'n rekening genomen. Weliswaar na wat aandringen, maar toch.

Re: Kabel ruitmechanisme roestig en gebroken

Geplaatst: 13 aug 2012 21:59
door XantiaC5Ph1Ph3
vandaag ook last gehad van het bekende gebroken kabeltje. Nu heb ik dat eens gedemonteerd en kwam er toevallig achter dat je een kabelsetje op Ebay kunt aanschaffen voor 25 euries. ik heb de gok maar genomen. Wie heeft hier ervaring mee?

Re: Kabel ruitmechanisme roestig en gebroken

Geplaatst: 13 aug 2012 22:18
door Willyb
Hallo, heb je een link waar op eBay je het kunt kopen?.
Ik heb al zitten zoeken, maar niet kunnen vinden.

Re: Kabel ruitmechanisme roestig en gebroken

Geplaatst: 15 aug 2012 13:47
door XantiaC5Ph1Ph3
kijk hier eens, dit is het verzamelscherm in ebay. http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid= ... w&_sacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;

onder zoekterm citroen C5 window.

Re: Kabel ruitmechanisme roestig en gebroken

Geplaatst: 24 aug 2012 21:23
door XantiaC5Ph1Ph3
afgelopen week gemonteerd, past super. erg content. zelfs het inleren ging vlotjes. geheel kraakvrij. ben blij dat de setjes supergoed werken. een aanrader voor iedereen om het te proberen. montage van de kabeltjes is ongeveer 10 minuten.

Re: Kabel ruitmechanisme roestig en gebroken

Geplaatst: 28 aug 2012 22:13
door This Game
Kabeltjes is 10min, maar hoe lang ben je bezig met de deurpanelen? Mag je voor de hele klus toch wel een middagje uittrekken (en genoeg plugjes op voorraad).

Re: Kabel ruitmechanisme roestig en gebroken

Geplaatst: 28 aug 2012 22:37
door XantiaC5Ph1Ph3
dat deurpaneel was er ook in 10 minuten vanaf. geen gebroken plugjes. het meeste werk was de witte kunststof waterkering weer goed vast te zetten. al met al, inclusief een kop koffie een uur werk. :-)

Re: Kabel ruitmechanisme roestig en gebroken

Geplaatst: 28 aug 2012 22:57
door BJG
:smt023

Re: Kabel ruitmechanisme roestig en gebroken

Geplaatst: 13 okt 2012 10:43
door aerowings
Tof dat jullie zo vlot die kabel kunnen vervangen, zelfs in tien minuten...
Mij lukt het voor geen meter...

Heeft er iemand een tekening hoe de draden precies lopen?
Vooral hoe de twee kabels rond het wieletje van de motor gedraaid zijn...

Alvast bedankt!

Re: Kabel ruitmechanisme roestig en gebroken

Geplaatst: 13 okt 2012 10:50
door Herman
Afbeelding

@aerowings
Oja, mijn C5: ph3 2008 1.6hdi business


Handig om dat in het gebruikerspaneel te zetten.

Re: Kabel ruitmechanisme roestig en gebroken

Geplaatst: 13 okt 2012 11:05
door aerowings
4t is dus precies zo'n setje dat ik heb liggen.
Maar ik zou niet weten hoe ik die kabels juist moet monteren...

Heeft er dus iemand een tekening of foto van een gemonteerd mechanisme?

Re: Kabel ruitmechanisme roestig en gebroken

Geplaatst: 14 okt 2012 21:28
door XantiaC5Ph1Ph3
Ik heb er helaas geen foto van gemaakt omdat het erg vlot ging. Maar je moet even opletten wat de draairichting is als je op het knopje drukt zodat je ziet welke kant het wieltje draait als de ruit dicht gaat. Dan zie je in het mechniek zo aan welke kant het gewikkeld moet worden. Het wieltje kan ook maar op 1 manier op het motortje gezet worden. Je ziet dat meteen. Er zit een uitsparing in. De kabeltjes vallen ook in een uitsparing die maar op 1 manier gemonteerd kan worden. Mits je de juiste draairichting weet van de motor.
Helpt dit je?