
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 1011
Lid geworden op: 12 dec 2009 21:35
Auto: Mercedes-Benz C220CDI Esprit Selection
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 1999
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: Obsidian Black
Locatie: Hoensbroek
Contacteer:
Lol... maar kan het eens proberen natuurlijk 

1999 Mercedes-Benz C220CDI Esprit Selection Combi
Ex-1997 1.9D ZX Break 244K
Ex-2002 2.0HDI C5 Break Ligne Prestige 283K
Ex-2001 2.2HDI C5 Break Exclusive
Ex-2006 1.5dCI Renault Grand Scenic Expression Comfort
Ex-1997 1.9D ZX Break 244K
Ex-2002 2.0HDI C5 Break Ligne Prestige 283K
Ex-2001 2.2HDI C5 Break Exclusive
Ex-2006 1.5dCI Renault Grand Scenic Expression Comfort

C5club Rookie


Berichten: 25
Lid geworden op: 05 feb 2011 14:43
Auto: C5 1.6 THP
Opties: Hyd vering
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 160000
Kleur: Thorium Gris
Locatie: Groningen
heb hetzelfde ook gehad en reparatie van de sensoren bleek toch duurder dan gedacht.Daarom zelf maar eens gekeken onder de break achterzijde.Alle kabels waren makkelijk te demonteren stekkers even indrukken en dan aantrekken. En daar kwam meteen het echte euvel aan het licht slechte kabels; stukken tape die los zaten en water bevatten.Ik heb de hele tape zooi meteen verwijderd met een schaar en nieuwe tape gewikkeld.De slechte gecorrodeerde stukken in de kabel heb ik vervangen gewoon nieuwe stukjes gesoldeerd met nieuwe kabel.Heb gewoon met een multimeter de kabel gecontroleerd of er stroom door kwam.(kan ook met een lampje denk ik) wel hier en daar even krimkousje er omheen gedaan lekker dik ingetaped en toen weer gemonteerd.Bij mij deden bij aankoop en uitlezen drie van de sensoren het niet, ze doen het nu weer en kostte me eigenlijk alleen een beetje moeite en tape.
Het proberen waard zou ik zeggen.
Het proberen waard zou ik zeggen.

C5club Newbie


Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mei 2012 11:32
Auto: C5 Break
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Hallo.
Ook bij mij is het zo dat als ik mijn C5 in z'n achteruit zet maar 1 keer een piep hoor en als ik achteruit ga rijden doen de sensoren het niet. Ben erg benieuwd of iemand weet wat de oorzaak is. Ik heb nl. het zelfde, zet hem in achteruit hoor 1x piep en dat was het ook.
In afwachting van reactie.
Mvg. Marco.
Ook bij mij is het zo dat als ik mijn C5 in z'n achteruit zet maar 1 keer een piep hoor en als ik achteruit ga rijden doen de sensoren het niet. Ben erg benieuwd of iemand weet wat de oorzaak is. Ik heb nl. het zelfde, zet hem in achteruit hoor 1x piep en dat was het ook.
In afwachting van reactie.
Mvg. Marco.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Misschien een stomme opmerking
Heb je wel sensoren ? , als je die namelijk niet hebt hoor je ook 1x een piep, om je te attenderen dat de auto in zijn achteruit staat ...

Heb je wel sensoren ? , als je die namelijk niet hebt hoor je ook 1x een piep, om je te attenderen dat de auto in zijn achteruit staat ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 242
Lid geworden op: 11 feb 2009 22:40
Auto: Berline 2.0Hdi Exclusive Automaat6
Opties: alle opties (past hier niet in)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10798
Productienummer: 10337
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Amstelveen
Mocht er onverhoopt één stuk gaan, bij Citroensloperij Vos koop je voor €25,00 een nieuwe (gebruikt, maar met garantie). Met de Lexia kan je precies zien welke er stuk is, is een fluitje van een cent. Zo houd je een hoop geld in je zak... 

met vriendelijke groet,
Wim
Wim
Berichten: 79
Lid geworden op: 03 aug 2009 22:46
Auto: C5 2.0i 16v Break, Difference
Opties: afneembare trekhaak, VDO-Dayton navi, Parrot CK3100
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9716
Productienummer: 10104
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 195000
Kleur: Gris Orageux
KPH: Achter
Locatie: Sliedrecht
Ook bij mij een storing in de parkeer sensoren achter. Om dat ik geen lexia heb even naar de dealer: de sensor links achter doet niets meneer, kost €150 incl. btw en montage....
Maar even afgehouden en thuis de sensor eruitgehaald en schoongemaakt, ingespoten met contact spray en de boel werkte weer. Tot de volgende ochtend dan: storing, sensor er uit en terug gezet, weer werken, enz. Uiteindelijk bij de Vos een sensor gehaald en deze gaf hetzelfde resultaat...
Dus de hele kabelboom eruit gehaald (klinkt als veel werk maar is het niet) en daar bleek dus een draadbreuk in te zitten. Breuk gesoldeerd en de hele kabelboom opnieuw in de isolatietape gewikkeld, werkt nu probleemloos. Toch maar goed dat ik niet naar de dealer heb geluisterd, dan was ik €150 verder geweest zonder dat het was opgelost.....
Ik heb nu dus wel een goed werkende sensor te koop.......

Maar even afgehouden en thuis de sensor eruitgehaald en schoongemaakt, ingespoten met contact spray en de boel werkte weer. Tot de volgende ochtend dan: storing, sensor er uit en terug gezet, weer werken, enz. Uiteindelijk bij de Vos een sensor gehaald en deze gaf hetzelfde resultaat...

Dus de hele kabelboom eruit gehaald (klinkt als veel werk maar is het niet) en daar bleek dus een draadbreuk in te zitten. Breuk gesoldeerd en de hele kabelboom opnieuw in de isolatietape gewikkeld, werkt nu probleemloos. Toch maar goed dat ik niet naar de dealer heb geluisterd, dan was ik €150 verder geweest zonder dat het was opgelost.....
Ik heb nu dus wel een goed werkende sensor te koop.......
Growing OLD is inevitable, growing UP is optional.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Kon je nog ontdekken waarom de kabelbreuk was ontstaan? Bij een doorvoerpunt bijvoorbeeld?
Berichten: 79
Lid geworden op: 03 aug 2009 22:46
Auto: C5 2.0i 16v Break, Difference
Opties: afneembare trekhaak, VDO-Dayton navi, Parrot CK3100
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9716
Productienummer: 10104
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 195000
Kleur: Gris Orageux
KPH: Achter
Locatie: Sliedrecht
Klopt, was bij het doorvoerpunt van de kofferbak naar buiten. Daar zitten twee delen plaatwerk, in de binnenste zit een doorvoerrubber, in de buitenste niet en daar was hij door.
Growing OLD is inevitable, growing UP is optional.
Berichten: 792
Lid geworden op: 24 aug 2008 00:44
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Locatie: Lekkerkerk
Contacteer:
Vervang alsjeblieft die isolatietape door krimpkous eventueel aan de uiteinden nog voorzien van siliconenkit.
Isolatietape kan niet tegenweersomstandigheden die een auto tegenkomt en de koperkern zal vroeger of later doorrotten.
Ervaringsdeskundige op dit gebied door een Renaultmonteur die op deze wijze bij mijn Laguna een onderbroken ABS-sensor kabel had geisoleerd na het solderen hiervan. Dit heeft twee jaar onbegrijpelijke storingen veroorzaakt speciaal in de winter. De lijm van deze tape doet vreemde dingen en verdwijnt vooral onder hete omstandigheden zodat je kabel uiteindelijk gewoon bloot komt te liggen.
Isolatietape kan niet tegenweersomstandigheden die een auto tegenkomt en de koperkern zal vroeger of later doorrotten.
Ervaringsdeskundige op dit gebied door een Renaultmonteur die op deze wijze bij mijn Laguna een onderbroken ABS-sensor kabel had geisoleerd na het solderen hiervan. Dit heeft twee jaar onbegrijpelijke storingen veroorzaakt speciaal in de winter. De lijm van deze tape doet vreemde dingen en verdwijnt vooral onder hete omstandigheden zodat je kabel uiteindelijk gewoon bloot komt te liggen.
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.

