Pagina 2 van 3

Re: trubbel

Geplaatst: 27 mar 2012 11:45
door JW-C5
Check ook even of die zekering F2, te zien op het plaatje OK is :idea:

Groet,
JW

Re: trubbel

Geplaatst: 27 mar 2012 11:56
door luc
Zekering is nog in orde. Ik ga nu even zoeken of dat ik de stekker kan vinden. Deze avond hoop ik de lexia van Nosmo-king te ontvangen. Wellicht dat dit ook wat meer duidelijkheid geeft. Alles komt wel tegelijk,

*Brandstofpomp
*LPG pomp
*Spooreindstang
*radiateur
*DB.wissel
*2 nieuwe banden

dan ga je jezelf toch wel even iets afvragen :cry:

maar...jullie hulp en adviezen zijn onbetaalbaar!!!!!!!!!! :smt023 :smt023

Re: trubbel

Geplaatst: 27 mar 2012 12:32
door EvilTwin
JW-NHS schreef:Mocht er geen spanning komen op pin 3 van de pomp, zit het wellicht in die aansluiting op pin 11 van de 16-polige stekker op BM34.
Waar die precies zit bij jouw PH 1 weet ik niet, helaas....
Volgens het document: C5_Architecture_electrique.pdf (zie downloads) zit deze aansluiting in de grijze stekker middenop de BSM/BM34. Die is dus heel gemakkelijk toegankelijk. Check dat document ook voor de nummering van de pinbezetting.

Re: trubbel

Geplaatst: 27 mar 2012 14:42
door luc
Volgens mij is de pomp toch echt overleden. Ik heb naar BVJO een mailtje gedaan, hopelijk heeft hij de donor auto nog.Als het vanavond na de lexia anders is, horen jullie van mij.
Nogmaals hartstikke bedankt voor de hulp en schiet jullie nog iets te binnen,laat het a.u.b. horen/lezen

groet,

luc

Re: trubbel

Geplaatst: 27 mar 2012 15:28
door luc
Update,

Zojuist een (gebruikte) pomp besteld bij "Maresia Parts" te kaatsheuvel. Komt van een v6 met 70.000km op de teller.
Kosten €100.-.
dan kom ik weer goed weg :smt038 :smt038

Re: trubbel

Geplaatst: 27 mar 2012 15:40
door JW-C5
JW-NHS schreef:Je kunt met een voltmeter checken of er op pin 3 van de aansluiting op de brandstofpomp spanning komt te staan als je het contact aan zet.
Als dat het geval is moet je kijken of die spanning er blijft staan als je start.

Mocht er geen spanning komen op pin 3 van de pomp, zit het wellicht in die aansluiting op pin 11 van de 16-polige stekker op BM34.
Had je dat inmiddels gemeten, weet je dus zeker dat er wél spanning op de pomp komt?

Groet,
JW

Re: trubbel

Geplaatst: 27 mar 2012 16:05
door luc
Vanavond komt er iemand meten. Ik had alvast bij Maresia Parts geinformeerd of dat ze een pomp hebben. Deze pomp heb ik besteld op voorwaarde, dat vanavond zal blijken of dat hij inderdaad niets meer doet. Ze hebben mij een ideal link gemaild en na overmaken sturen ze pomp op.

Re: trubbel

Geplaatst: 27 mar 2012 21:21
door BJG
Heb je spanning EN massa op de pomp dan moet hij het doen :smt203

Werkt hij dan toch niet dan geef ik hem (ter double check) vaak een knal met een hamer oid.
Vaak begint hij dan weer even te draaien en loopt de motor ook weer.
zo weet je zeker dat het de pomp is.

Re: trubbel

Geplaatst: 27 mar 2012 22:27
door luc
Je bedoelt de connectoren op de pomp. Zie foto een stukje terug.
vanavond zou iemand de BSI stekker komen doormeten maar die heeft wegens drukke werzaanheden afgezegd.
Ik heb de LEXIA van Nosmo-King te leen gekregen :smt023 :smt023 en ben nu aan het uitzoeken hoe het een en ander werkt. Morgen mijzelf vrij gepland en dan alles uitlezen.

Re: trubbel

Geplaatst: 27 mar 2012 22:35
door BJG
Ik denk dat je moet beginnen met spanning en massa meten op de pomp.
Aansluiting 3 is de voeding.
De massa weet ik niet uit mijn hoofd, maar is een dikke geel/groene draad.

Heb je voeding bij contact aan (ong 5 sec. lang, daarna schakelt hij af) en starten, geef dan de pomp een ram en probeer of de motor aanslaat.


Heb je geen voeding dan kun je kijken of de IR van JW van toepassing is.

Uitlezen kan natuurlijk, maar als je niet weet hoe je eea moet interpreteren heeft het niet heel veel zin denk ik.

Succes in ieder geval.

Re: trubbel

Geplaatst: 27 mar 2012 22:41
door luc
:oops: Even voor mijn duidelijkheid. Bedoel je met 3 het aansluitpunt op de connector op de BSI, of op de connector op de pomp onder de achterbank? Op pagina 1 heb ik een foto gezet van de pomp.

Re: trubbel

Geplaatst: 27 mar 2012 22:52
door BJG
Die op de pomp bedoel ik.

Die andere zit overigens op de BSM en de nummering is te zien op het plaatje van JW

Re: trubbel

Geplaatst: 27 mar 2012 23:06
door luc
:smt023 Bedankt!!

Re: trubbel

Geplaatst: 28 mar 2012 09:56
door luc
Na de meting aan de BSI(wel spanning) heb ik onder de achterbank na het verwijderen van de zwarte deksel, mijn oor te luisteren gelegd. Als je het contact aanzet hoor je wel een klik maar de niet het draaien van de pomp. Bij mijn weten draait de pomp na het aanzetten van het contact altijd even.

Re: trubbel

Geplaatst: 28 mar 2012 10:00
door JW-C5
Heb je de spanning ook gemeten, daar achter bij de pomp, op pin3?

BJG beschrijft hierboven wat er dan gebeuren moet.
Oftewel: meten is weten....

Groet,
JW