Pagina 2 van 2

Re: Achterkant C5 break PH1 zak bij stilstaan

Geplaatst: 15 nov 2011 10:40
door JW-C5
Even doorgaan met OT....

Afgelopen week heb ik de spanning er af gehad, om bij het stadslicht van de linker koplamp te kunnen komen en dat uit te wisselen voor een LED lamp. Daarvoor moet de accu er uit.
Tevoren had ik me ervan vergewist dat het dak en de ramen goed gesloten waren.

Na het weer monteren van de accu en het opnieuw aansluiten bleek alles nog normaal te werken.
Alle ramen en ook het dak functioneerden als voorheen :smt038

Het is dus niet zo dat je altijd alles opnieuw moet inleren als de spanning er af geweest is.
Dat is waarschijnlijk wél het geval als er een raam nog wat open stond, of het dak niet gesloten was.

Groet,
JW

Re: Achterkant C5 break PH1 zak bij stilstaan

Geplaatst: 15 nov 2011 11:07
door Menno
Soms heb je idd mazzel ... :smt023

Re: Achterkant C5 break PH1 zak bij stilstaan

Geplaatst: 15 nov 2011 11:11
door JW-C5
En even helemaal OT: bij die loskoppelactie was de RT4 z'n opgeslagen zenders niet kwijt geraakt :smt023

Groet,
JW

Re: Achterkant C5 break PH1 zak bij stilstaan

Geplaatst: 15 nov 2011 11:14
door Menno
Dat klopt, maar dat is dan ook normaal :)
Tenminste als alles werkt zoals behoort onthoudt een RT4 alles ... ( als de noodbatterij zijn werk goed doet )

Re: Achterkant C5 break PH1 zak bij stilstaan

Geplaatst: 15 nov 2011 11:16
door JW-C5
Nog even OT: alleen de datum en tijd moesten opnieuw ingesteld worden.

Groet,
JW

Re: Achterkant C5 break PH1 zak bij stilstaan

Geplaatst: 15 nov 2011 13:57
door EvilTwin
JW-NHS schreef:Even doorgaan met OT....
[...]
Alle ramen en ook het dak functioneerden als voorheen :smt038
Wacht maar tot je auto de boel zelf probeert te sluiten op sleutelcommando, of vanwege regen ;)

Re: Achterkant C5 break PH1 zak bij stilstaan

Geplaatst: 15 nov 2011 14:17
door JW-C5
Dat heb ik met het dak al uitgetest. Dat werkt als voorheen, goed dus :smt023

Groet,
JW

Re: Achterkant C5 break PH1 zak bij stilstaan

Geplaatst: 15 nov 2011 14:46
door JW-C5
Zojuist even geprobeerd: ook m'n raam sluit nog netjes als ik de auto op slot zet via de A/B :smt038

Groet,
JW

Re: Achterkant C5 break PH1 zak bij stilstaan

Geplaatst: 15 nov 2011 23:37
door Edwin28
EvilTwin schreef:
Edwin28 schreef:Hetzelfde hebben wij gehad met het uit zichzelf openende bestuurdesportierraam als je de ruitenwissers aanzet.
Erg ot, maar dat is gewoon het gevolg van een ontregelde anti-klem voorziening; heb je de stroom eraf gehad dan moet je altijd de zijruiten opnieuw inleren. Dat staat zelfs in je boekje. Daar is niks vreemd aan.
Goed lezen. Dit is spontaan ontstaan en opgelost: Spanning is er niet af geweest en ik heb ook het systeem niet opnieuw ingeleerd. En dat staat iig niet in mijn boekje.... :)

Re: Achterkant C5 break PH1 zak bij stilstaan

Geplaatst: 16 nov 2011 07:01
door mdwit
Heren,

Bedank voor de opmerking betreffend het weg zaken van de achterkant. Ben langs de garage gegaan en heb het advies gekregen om de veerpoten en veer bollen te vervangen. Kosten materiaal (origineel citroen) ongeveer 550 euro ex BTW en een dagje werk? Ben op dit moment nog niet helemaal los op een C5. Zijn verschillende dingen waar ik nog aan moet wennen. Ik ongeveer 380.000 km gereden met een Xantia 2.1 turbo diesel.
Wat me wel tegen valt van een C5 is dat er geen melder zit als het hydro niveau te laag is. Ging gisteren 2,5 liter olie bij. IK had de stille hoop dat dit de oorzaak zou kunnen zijn van het weg zakken van de achter kant maar helaas van ochtend stond hij gewoon weer laag.
Heb nu ongeveer 6.000 km gereden met mijn C5 en heb zaterdag in Helmond beton elementen gehaald. Ik moet bekennen dat ik op de terug weg onder de indruk ben gekomen van de trekkracht van deze 2.0 liter HDI (110 pk) voor al in de lage toeren. De rit was ongeveer 150 kilometer en het was genieten van de prestatie van deze auto.
Ik hou jullie op de hoogte hoe het gaat aflopen met de achter vering.
Groetjes,
Marcel

Re: Achterkant C5 break PH1 zak bij stilstaan

Geplaatst: 16 nov 2011 08:13
door Klussie
Hebben ze je veerbollen getest?

Deze gaan bij een C5 nl.bijna nooit stuk.
Dat is bij een Xantia wel het geval.

S6 iig.

Re: Achterkant C5 break PH1 zak bij stilstaan

Geplaatst: 16 nov 2011 11:42
door Klaverblaadje
Ik zou het eerst maar eens proberen met 1 veercilinder en laat de bollen maar zitten.

Ik had hetzelfde probleem een jaar geleden en alleen de veercilinder vervangen.
Tot op heden gaat alles goed.

Heb je nu niet te veel olie in het systeem zitten?
Als je het tankje tot bovenaan gevuld hebt, heb je een probleem. :smt017

Re: Achterkant C5 break PH1 zak bij stilstaan

Geplaatst: 16 nov 2011 21:53
door willemj
Ook ik vond dit voorjaar mijn C5 's morgens met de achterkant naar het laagste punt gezakt. Van de ene op de andere dag. Ik ben er, op advies van een mij bekende garagehouder (citroenspecialist), mee doorgereden. Hij gaf aan dat er wellicht een klepje open was blijven staan. Na een weekje trad het probleem weer op. Het herhaalde zich nogmaals een aantal weken later. Steeds kwam de C5 na het openen van de deur weer op rijhoogte. Sindsdien is het problemen niet meer opgetreden.
Wel heb ik in die tijd de auto een aantal keren heen en weer laten gaan van de hoogste naar de laagste stand. Of dat heeft geholpen weet ik niet, maar de gedachte er achter was dat de rommeltjes met de vloeistof dan wat heen en weer stromen en zich niet meer in de buurt van het/de klep(jes) bevinden.

WillemJ

Re: Achterkant C5 break PH1 zak bij stilstaan

Geplaatst: 16 nov 2011 22:57
door JW-C5
Dat zou ook míjn aanpak zijn, in zo'n geval.

Uiteraard is het denkbaar dat er een lekkage zit in een veercilinder, dat komt voor.
Zie ook de postings hierboven en het filmpje van JO.

Maar voorafgaande aan een uitwisseling van een veercilinder zou ik eerst zeker willen stellen dat het niet veroorzaakt wordt door een lekkend klepje.
Dat kan tijdelijk zijn, zoals hierboven beschreven....

Groet,
JW