Pagina 2 van 5

Geplaatst: 23 mar 2007 23:21
door dbnunumete
Met zomerbanden had ik ook een lichte trilling boven de 120km/u.
Met de w-banden niet. Zomerbanden er nu weer onder en laten balanceren bij mijn bandenboer. Geen enkele trilling meer en zonder dat je het merkt zit je op de 150km/u, oehps !

Geplaatst: 24 mar 2007 22:11
door geerts
dbnunumete schreef:Met zomerbanden had ik ook een lichte trilling boven de 120km/u.
Met de w-banden niet. Zomerbanden er nu weer onder en laten balanceren bij mijn bandenboer. Geen enkele trilling meer en zonder dat je het merkt zit je op de 150km/u, oehps !

Zonder die trillingen rijd de C5 erg lekker en zit je inderdaad erg snel op een snelheid die ver boven de 120 km ligt.............

Geplaatst: 25 mar 2007 01:00
door Herman
Mijn ervaring is ook banden en wielen dan bij de banden handel zijn, die jongens doen niets anders en zijn goedkoper en veel ervaring..

Geplaatst: 26 mar 2007 08:15
door Menno
Merendeel van mijn trillingen in het stuur kwamen omdat m'n remschijven op en krom waren ... nieuwe eronder en weg trillingen , wel ook nog even m'n nieuwe banden laten nabalanceren ( zaten er nu een 1000 km onder en dan heb je altijd weer een minimaal verschil , helaas ben ik iemand die 5 gram onbalans al voelt :? ) ... nu is het weer helemaal als vanouds :P

Geplaatst: 26 mar 2007 21:53
door geerts
Menno schreef:Merendeel van mijn trillingen in het stuur kwamen omdat m'n remschijven op en krom waren ... nieuwe eronder en weg trillingen , wel ook nog even m'n nieuwe banden laten nabalanceren ( zaten er nu een 1000 km onder en dan heb je altijd weer een minimaal verschil , helaas ben ik iemand die 5 gram onbalans al voelt :? ) ... nu is het weer helemaal als vanouds :P
Zou het dan ook uitmaken dat een van de 4 banden een 1mm minder profiel heeft, dus drie banden met nog 4 mm en 1 rechtsvoor heeft 3mm, kan dat ook trillingen geven?

Geplaatst: 27 mar 2007 08:10
door Menno
Dat denk ik niet , voor of achterband ???

http://www.gbshop.nl/content/informatie ... rmatie.htm

Geplaatst: 27 mar 2007 13:23
door exroosje
Euromaster heeft een apparaat die ook de hoogteslag kan meten en aangeven hoe de band verdreaaid moet worden op de velg om dit te minimaliseren.

Op de een of andere manier lukt het anderen nooit om mijn C5's trillingsvrij te krijgen. Dus ik ga standaard aar euromaster. Daar staat de C5 ook bekend als erg gevoelig voor onbalans, normaal zou je 10 g niet moeten werken maar de C5 voel je 5 gram nog.

Geplaatst: 27 mar 2007 15:40
door Menno
Inderdaad , ... hoogteslag wordt bij een fatsoenlijke bandenboer ook altijd nagekeken ... helpt allemaal.
Net als de 307 deze bak is ook erg gevoelig voor balanceren :(

Geplaatst: 22 apr 2007 15:19
door arendonk
Ik heb er ook een vervelend trilling inzitten rond de 110 km/u daarvoor en erna is het weg. 150 km/u rijdt het best. Helaas gister weer een op de foto gezet :( Hopelijk is uitlijnen voldoende. Heb het idee dat het bj het remmen rond die snelheid ook trilt.

Geplaatst: 23 apr 2007 08:15
door Menno
Het kunnen ook je remschijven zijn , die waren bij mij ook 'op' en veroorzaakte een trilling ( gek genoeg rond de 110 km p/u ) , en met afremmen soms in het stuur te voelen , .....

Geplaatst: 23 apr 2007 21:00
door js
Had wat trilling in stuur bij 110-120km ff voorwielen uit laten balanceren
bij Euromaster geen last meer van nu.
Als je het met remmen hebt denk ik remschijven krom.Zoals menno al aangeeft.

Geplaatst: 24 apr 2007 08:13
door R1200C
Ik heb met mijn Xantia ook veel last gehad van trillingen tijdens het remmen.

Bleek dat er zich telkens een laagje op de schijven vormde wat die trillingen veroorzaakte. Schijven een aantal keer af laten draaien en dan was het weer een tijdje weg...

Geplaatst: 06 mei 2007 00:18
door Pieter1974
het goed balanceren valt en staat met de kwaliteit van de apparatuur en de zorgvuldigheid van de monteur.

Geplaatst: 03 jun 2007 10:50
door exroosje
Heb op de afgelopen clubmeeting mij voorbandjes door Oldenhages crew laten balanceren. Resultaat: meer trilling als voorheen!

Vrijdag bij profile blok in den Haag op de super balanceerbank toch 1 keer 20g en 1 keer 10g onbalans ontdekt. Verklaring volgens Profile: Nauwkeuriger apparatuur en beter onderhoud hiervan. Ook bij mijn normale dealer emerpark en le velo krijg ik dergelijke resultaten (en zij geven toe soms zelf ook met auto's naar de bandenboer te gaan)

Overal hoor ik hetzelfde: De C5 is zodanig gevoelig dat 10g restonbalans (voor andere auto's onmerkbaar) te veel is. Ga dus naar een banden specialist.

Geplaatst: 03 jun 2007 14:03
door Sjever
Heb vorige week ook mijn wielen laten balanceren bij de bandenboer,maar omdat de Imola velgen aan de voorkant dicht zijn was het wel een probleem om een bedrijf te vinden die deze velgen kon doen, de prijs was er ook naar, 60 E voor 4 wielen. :smt140