Pagina 93 van 143
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 09 dec 2016 11:45
door willy4
het staal van de zuiger veren verdwijnt dan ook in het niets , vanwaar komen die putjes dan in de zuiger
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 09 dec 2016 18:10
door exroosje
Roel,
is er een reden dat je geen aanspraak kunt maken op coulance vanuit Citroen Nederland?
In vergelijkbare gevallen zijn er volledige motoren vervangen.
Je schrijft dat de auto al zijn onderhoud heeft gehad en al in de garantieperiode olie begon te verbruiken...
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 09 dec 2016 18:30
door BJG
Hoe vervelend ook. Coulance lukt niet als je zelf pas de kop hebt gelicht.
Zeker niet als daarna een injector defect is gegaan.
Het nieuwe klepdeksel heeft zijn nut nooit bewezen in de thp problematiek. Ik denk idd wel dat daar een andere keerklep in zit. Al is PSA niet helder over wat er anders is.
Het is goed om de turbo te controleren. En met name het turbine wiel op beschadiging.
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 09 dec 2016 18:37
door JW-C5
Mag ik daaruit opmaken dat er bij jou geen twijfel is dat de schade aan die zuiger veroorzaakt is door een "pisser", zoals Willy4 dat noemde?
En als dat zo is, dat dit dan veroorzaakt kan zijn door een onjuiste montage?
Groet,
JW
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 09 dec 2016 19:01
door BJG
Dat lijkt mij gezien het schade beeld erg aannemelijk.
Montage fout. Tja... dat zou rechtstreeks beschuldigend zijn maar idd:
Ik denk aan onjuist aanhaalmoment of versleten afdichtingen waardoor de warmte niet weg kan en de injector stuk is gegaan. Maar Roel heeft nog niet geantwoord op mijn vraag of hij deze heeft vervangen.
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 09 dec 2016 20:42
door Zeevijver
Het lijkt wel op een vastloper door een gebrek aan koeling of smering.
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 09 dec 2016 20:44
door BJG
Zeer zeker niet, dat zier er echt anders uit
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 09 dec 2016 20:52
door Zeevijver
Ok hoe ziet dat er uit als ik vragen mag?
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 09 dec 2016 20:53
door willy4
dan zie je lijnen die naar beneden lopen in de cilinder wand en de zuiger
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 09 dec 2016 21:00
door Zeevijver
Ik heb hier wat vergelijkbaars gevonden
http://www.hotrod.nl/PDF/motorschades%20deel2.doc.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan mij voorstellen al bv de koppakking niet lekker heeft gezeten de cilinderwand verstoken is geweest van de benodigde koelwater. Een dergelijke belemmering valt verder niet op totdat het te laat is.
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 09 dec 2016 21:19
door BJG
Nee dat is niet mogelijk constructief gezien. En bij slechte kvs doorstroming ontstaan andere klachten.
Ook het schade beeld laat zien dat het iets anders is. Kijk maar eens goed.
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 09 dec 2016 21:25
door JW-C5
Wel leuk om zo'n verhaal over een oude kever te lezen
Luchtgekoeld, en inderdaad een ander verhaal, met een andere oorzaak.
Iets vergelijkbaars heb ik destijds gehad met m'n Batavus brommer, die ik zelf wat "getuned" had, opvoeren heette dat toen nog.
Ook een paar keer vastlopers, met name als ik de verstelbare sproeier van m'n Dellorto carburateur onderweg trimde om er het maximale uit te halen. Dan werd het mengsel te arm, met de bekende gevolgen.
Groet,
JW
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 09 dec 2016 21:38
door Zeevijver
Klopt. Maar met de frappante vergelijking met de cilinderwand en de beschrijving heeft het alle overeenkomsten in zich.
JW. Zou jij kunnen omschrijven dat een lekkende injector er de oorzaak is dat een zuiger smelt en voor een dergelijke schade zorgt. Ik kan er weinig bij voorstellen.
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 09 dec 2016 21:44
door willy4
https://www.mijngrossier.nl/injectoren- ... -problemen" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
heb je hier wat aan
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 09 dec 2016 21:59
door Zeevijver
Dank je Willy. Staat inderdaad interessante info in.
Onder motorschade staat alleen door verdunning van Olie. Wat eerder het gevolg is van een teveel aan benzine toch?
Gevolgschade door oververhitting lees ik niks over.
Is het dan niet zo dat je een emmissie melding krijgt?
Of weet zo'n injector zoveel extra in te spuiten waardoor er toch een verbranding ontstaat die voldoet aan de emmissie norm?