Pagina 10 van 19

Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie

Geplaatst: 21 apr 2012 13:29
door bgt
Gelukkig zijn er nog garages die wel oprecht handelen en reële APK keuringen uitvoeren.

Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie

Geplaatst: 21 apr 2012 14:00
door filip
Roman schreef:jullie zijn nog nooit op de keuring in belgie geweest zeker???

;)

als zij iets vinden wat volgens hun niet acc is, dan keuren ze hem gewoon af..
zo ken ik iemand die had op zijn jeep verstralers gemonteerd..
aangesloten via het grote licht..
echter voor de keuring ff afgekoppeld...>>> afkeur , als u het station verlaat kan u het zo weer aansluiten en dat mag niet...
Zeg dat wel !!! Zo was ik eens vergeten de achterste veiligheidsgordels vast te klikken.... Kreeg daar een uitbrander... amai :mrgreen: ... hij beweerde dat hij mijn wagen daarvoor kon afkeuren!!

Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie

Geplaatst: 21 apr 2012 14:45
door Menno
:smt127

Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie

Geplaatst: 21 apr 2012 17:08
door ciclista
Blijft een feit dat ik deze discussie probeer te volgen met de vraag: Laat ik tegen elke prijs een nette gebruikte C5 met normale veren staan om verder te zoeken naar een HP versie?. Van de handgeschakelde 2de handsjes is 70% Ligne Business met dus gewone veren. Qua prijs zie ik geen verschil tussen de Comfort en de andere versies bij vergelijkbare kilometerstanden, alleen Exclusives zijn wat duurder.
Eerst nog maar eens zelf proefrijden met beide veries.

Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie

Geplaatst: 21 apr 2012 17:11
door Menno
Automaat ligne business heeft wel HP :)

Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie

Geplaatst: 21 apr 2012 19:30
door ciclista
Laat ik zeggen dat ik erg moet wennen aan het idee dat een automaat een optie zou kunnen zijn. Jouw eigen onderschrift zegt 7.5 op 100. Is niet goed. Maar laten we het vooral over HP hebben.

Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie

Geplaatst: 21 apr 2012 23:48
door Roman
bgt schreef:Gelukkig zijn er nog garages die wel oprecht handelen en reële APK keuringen uitvoeren.
in belgie doen de garages dat niet, maar je moet naar een keuringsstation..

Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie

Geplaatst: 21 apr 2012 23:52
door Roman
ciclista schreef: Eerst nog maar eens zelf proefrijden met beide veries.
het blijft een persoonlijke keuze..
ik heb al vaker geschreven dat een wokkel C5 een enorm fijn rijdende en comfortabele auto is..
zeker invergelijking met andere wokkel geveerde auto's ..
als je een HP fan bent of een trekhaak nodig hebt etc..
dan kan je sowieso beter voor de HP versie gaan....

Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie

Geplaatst: 22 apr 2012 08:54
door stephan
Ik heb ook de hp versie, dat wilde ik ook perse, samen met de
electr. handrem. (voor zo ver ik weet, is dit altijd gecombineerd).
Dit is dan ook gecombineerd met hill assist, wat ook
best goed werkt.

En HP maakt Citroen toch Citroen, niet? ;)

En de automatische niveauregeling is en blijft ook gewoon handig.

HP heeft dus best wel veel voordelen eigenlijk, ha ha. :citrofiel

Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie

Geplaatst: 22 apr 2012 09:00
door Roman
tja was niet leverbaar op de 1.6 hdi ;)

Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie

Geplaatst: 22 apr 2012 10:27
door Menno
ciclista schreef:Jouw eigen onderschrift zegt 7.5 op 100. Is niet goed. Maar laten we het vooral over HP hebben.
Ik ben niet bepaald het schoolvoorbeeld van zuinig rijden .... :oops:



;)

Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie

Geplaatst: 22 apr 2012 11:19
door XortioN
Ik heb al gemerkt dat het niet veel uitmaakt of je zo zuinig mogelijk rijdt met de C5 of gewoon goed doorrijdt.

Als ik zo zuinig mogelijk rijd, zit ik rond de 7.3 - 7.4 liter en als ik goed doorrijd pakweg 7.6 - 7.7 liter. Dat is natuurlijk wel de automatiek 2.0 uit 2008. De facelift is een pakkkkkkk zuiniger

Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie

Geplaatst: 22 apr 2012 13:26
door bgt
Menno schreef:Ik ben niet bepaald het schoolvoorbeeld van zuinig rijden ....
Ik ook niet hoor. Heb redelijk grote/zware schoen. Haal op LPG ook meestal niet beter dan 1 op 9,5/10.
Vooral snel optrekken is zo fijn met deze auto. Bergen koppel onderin(800 rpm). Middenstuk(vanaf 1500 toeren) valt juist weer tegen. Vanaf 3000rpm gaat het dan weer als een raket. Een prius zou ook snel moeten zijn bij het stoplicht maar dat valt in het algemeen wat tegen. 1ste aanzet prius=snel maar zakt daarna in. De versnelling van een brandstof auto is toch sneller als je m goed op toeren rijdt.

Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie

Geplaatst: 22 apr 2012 13:33
door bgt
stephan schreef:dat wilde ik ook perse, samen met de electr. handrem.
In mn vorige auto, n C4 Picasso, had ik dit ook. Ik vond het een ramp. Nooit meer een auto met electr. handrem of electrische achterklep(ook zoiets onzinnigs). Aan een automaat ook nooit kunnen wennen.

Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie

Geplaatst: 22 apr 2012 14:36
door Menno
Helaas gaat HP altijd icm een e-handrem, wat mij betreft idd een onding :oops: , maar goed geef er niet de HP voor op :smt190