Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Die initialisatie heb ik gedaan. Geen verschil.
Die verstuivernummering is er interessant.
Als ik je goed begrijp, zou de boosdoener dus wel eens cilinder kunnen zijn.
1 en 2 heb ik al verwisseld.
Dus 1 en 4 is interessant.
Dank voor dat document. Ga ik doorspitten.
Die verstuivernummering is er interessant.
Als ik je goed begrijp, zou de boosdoener dus wel eens cilinder kunnen zijn.
1 en 2 heb ik al verwisseld.
Dus 1 en 4 is interessant.
Dank voor dat document. Ga ik doorspitten.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Ergens aan het begin van dit draadje schreef ik
Vraag aan JanSr: Heb je inmiddels zeker gesteld welk systeem er in jouw C5 zit?
Groet,
JW
Het zeer interessante document gaat over de MM 6LP, en dus is het zaak vast te stellen of dat hier wel van toepassing is.JW-C5 schreef:
In de mail die ik je donderdag jl gestuurd heb, staat dat je naar alle waarschijnlijkheid het MM 4.8 systeem hebt, daarover gaan ook die twee documenten die daar bijgevoegd waren.
Dat is niet hetzelfde als het MM 6LP systeem.
Vraag aan JanSr: Heb je inmiddels zeker gesteld welk systeem er in jouw C5 zit?
Groet,
JW
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Mijn Lexia zegt dat ik een MM6LP systeem heb.
Wat is nou de waarheid?
Onder de motorkap zie ik dit:
Ik zie daar een Siems doos met daarop een MM6LP sticker.
Wat is nou de waarheid?
Onder de motorkap zie ik dit:
Ik zie daar een Siems doos met daarop een MM6LP sticker.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 120
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:11
Auto: Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 345000
Kleur: Grijs
Dat is de ecu voor je automaat? BVA staat erop =]
Spam" onclick="window.open(this.href);return false;
Berichten: 120
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:11
Auto: Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 345000
Kleur: Grijs
Die met de 3 grijze losse stekkers eronder is van je motor
Spam" onclick="window.open(this.href);return false;
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Aha. Mijn Lexia zegt dus MM6LP, ik neem aan dat dat de waarheid is.
Zojuist verstuiver 1 en 4 gewisseld en meteen uitgelezen met een OBD2 adapter:
Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: Citroen
============1==============
P0201
Raw code: 0201
ECU: 10
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated and stored in non volatile memory
OBDII: Injector 1 - circuit malfunction
============2==============
P0410
Raw code: 0410
ECU: 10
OBDII: Secondary air injection (AIR) system - malfunction
============3==============
P0202
Raw code: 0202
ECU: 10
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated and stored in non volatile memory
OBDII: Injector 2 - circuit malfunction
============4==============
P0201
Raw code: 0201
ECU: 10
Status: Confirmed
OBDII: Injector 1 - circuit malfunction
============5==============
P0202
Raw code: 0202
ECU: 10
Status: Confirmed
OBDII: Injector 2 - circuit malfunction
Zojuist verstuiver 1 en 4 gewisseld en meteen uitgelezen met een OBD2 adapter:
Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: Citroen
============1==============
P0201
Raw code: 0201
ECU: 10
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated and stored in non volatile memory
OBDII: Injector 1 - circuit malfunction
============2==============
P0410
Raw code: 0410
ECU: 10
OBDII: Secondary air injection (AIR) system - malfunction
============3==============
P0202
Raw code: 0202
ECU: 10
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated and stored in non volatile memory
OBDII: Injector 2 - circuit malfunction
============4==============
P0201
Raw code: 0201
ECU: 10
Status: Confirmed
OBDII: Injector 1 - circuit malfunction
============5==============
P0202
Raw code: 0202
ECU: 10
Status: Confirmed
OBDII: Injector 2 - circuit malfunction
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Hij loopt nu rotter dan ooit, dus we zijn op de goede weg.
Ik ga hem nee even testen met de Lexia.
Verder lijkt het mij zinvol om die verstuiver te vervangen die van pos. 4 komt.
Ik ga hem nee even testen met de Lexia.
Verder lijkt het mij zinvol om die verstuiver te vervangen die van pos. 4 komt.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
De Lexia meldt nu na verstuivertests onderbroken circuits bij verstuiver 1 en 4
GJO verving verstuiver 2, omdat de Lexia daar een aalcircuit meldde.
Die verstuiver verwisselde ik met verstuiver 1, zonder verschil in meldingen of rijgedrag.
Vandaag verstuiver 1 verwisseld met verstuiver 4, alles vanaf het vliegwiel gerekend.
Straks krijg ik weer een nieuwe verstuiver. Vraag is nu op welke positie ik die zal zetten.
Mijn eigen keus is op pos 1, omdat die van pos.4 komt, waarvan Matthijs zegt dat dat eigenlijk pos 2 is volgens OBD2.
Wie een beter idee heeft mag het zeggen. Uiteindelijk kan ik uiteraard alle verstuivers vervangen, dan ben ik € 300 verder.
GJO verving verstuiver 2, omdat de Lexia daar een aalcircuit meldde.
Die verstuiver verwisselde ik met verstuiver 1, zonder verschil in meldingen of rijgedrag.
Vandaag verstuiver 1 verwisseld met verstuiver 4, alles vanaf het vliegwiel gerekend.
Straks krijg ik weer een nieuwe verstuiver. Vraag is nu op welke positie ik die zal zetten.
Mijn eigen keus is op pos 1, omdat die van pos.4 komt, waarvan Matthijs zegt dat dat eigenlijk pos 2 is volgens OBD2.
Wie een beter idee heeft mag het zeggen. Uiteindelijk kan ik uiteraard alle verstuivers vervangen, dan ben ik € 300 verder.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Mijn suggestie: eerst alles op de oorspronkelijke positie zetten.
Dat houdt dan in dat de door GJO vernieuwde injector weer op 2 staat.
Vraag: heb je de injector nog die GJO toen uitgewisseld heeft?
Zo ja, die zou je dan nu op 4 kunnen zetten en kijken wat er gebeurt.
Zo nee, een nieuwe op 4.
Groet,
JW
Dat houdt dan in dat de door GJO vernieuwde injector weer op 2 staat.
Vraag: heb je de injector nog die GJO toen uitgewisseld heeft?
Zo ja, die zou je dan nu op 4 kunnen zetten en kijken wat er gebeurt.
Zo nee, een nieuwe op 4.
Groet,
JW
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Ga ik doen.
De oude van GJO heb ik niet. Als ik toen geweten had....
Dit is de MM6LP, die er volgens jou dus niet in zit:
De oude van GJO heb ik niet. Als ik toen geweten had....
Dit is de MM6LP, die er volgens jou dus niet in zit:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
@JW, wat is jouw commentaar hier op?Matthijs309 schreef:De obd2 codes voor de injector fouten ligt nu op ontstekingsvolgorde ipv cilinder nummering
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Nieuwe verstuiver op pos.4, de verstuiver die daar zat op pos.2, dat is de nieuwe van GJO..
Alle storingen gewist
Test activitoren:
Alle drie OK, behalve 4 (de nieuwe).
Motor gestart
Motor loopt op 3 poten.
Foutmelding: de vertrouwde melding: Bediening verstuiver 2 Onderbreking in circuit
Nu weet ik het echt niet meer.
Alle storingen gewist
Test activitoren:
Alle drie OK, behalve 4 (de nieuwe).
Motor gestart
Motor loopt op 3 poten.
Foutmelding: de vertrouwde melding: Bediening verstuiver 2 Onderbreking in circuit
Nu weet ik het echt niet meer.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Op pagina 64 van dat document is te lezen:
Die P020x volgorde lijkt daar weer wel op........
Het verrast mij ook, in de CitDocs die ik via Service.Citroen kon vinden, heb ik dit niet gevonden.
Op zaterdag 1 oktober heb ik daar weer toegang, dan zal ik er nog een keer naar naar zoeken.
Maar dit lijkt een authentiek document te zijn, vooralsnog geen reden om te twijfelen aan de juistheid van wat daar geschreven is.
Ik zou dat dus zeker uitproberen, zo systematisch mogelijk.
Jammer dat je die " oude injector" niet meer hebt, mogelijkerwijs was daar niks mis mee.
Groet,
JW
Dat is niet de gebruikelijke ontstekingsvolgorde van de cilinders 1-3-4-2, maar een andere.CITROËNChapitre 5XXXIV -INJECTEURS (MOTEUR EW10J4 (RFN) ET EW12J4 (3FZ))
A -DEFAUTS DETECTABLES
P0201 Injecteur cylindre 1: dysfonctionnement circuit (CO)
P0261 Injecteur cylindre 1: circuit, panne basse (CC -)
P0262 Injecteur cylindre 1: circuit, panne haute (CC au plus batterie)
P0203 Injecteur cylindre 2: dysfonctionnement circuit (CO)
P0267 Injecteur cylindre 2: circuit, panne basse (CC -)
P0268 Injecteur cylindre 2: circuit, panne haute (CC au plus batterie)
P0204 Injecteur cylindre 3: dysfonctionnement circuit (CO)
P0270 Injecteur cylindre 3: circuit, panne basse (CC -)
P0271 Injecteur cylindre 3: circuit, panne haute (CC au plus batterie)
P0202 Injecteur cylindre 4: dysfonctionnement circuit (CO)
P0264 Injecteur cylindre 4: circuit, panne basse (CC -)
P0265 Injecteur cylindre 4: circuit, panne haute (CC au plus batterie)
Die P020x volgorde lijkt daar weer wel op........
Het verrast mij ook, in de CitDocs die ik via Service.Citroen kon vinden, heb ik dit niet gevonden.
Op zaterdag 1 oktober heb ik daar weer toegang, dan zal ik er nog een keer naar naar zoeken.
Maar dit lijkt een authentiek document te zijn, vooralsnog geen reden om te twijfelen aan de juistheid van wat daar geschreven is.
Ik zou dat dus zeker uitproberen, zo systematisch mogelijk.
Jammer dat je die " oude injector" niet meer hebt, mogelijkerwijs was daar niks mis mee.
Groet,
JW
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Om alles uit te sluiten, ook een fout in een nieuwe injector: wat gebeurt er als je nu injector 2 en 4 omwisselt?
Blijft de fout bij het activeren van de injector dan op cilinder 4?
Als dat zo is, zijn de injectoren zelf niet (meer) verdacht, maar zit het in de aansturing/bedrading.
Groet,
JW
Blijft de fout bij het activeren van de injector dan op cilinder 4?
Als dat zo is, zijn de injectoren zelf niet (meer) verdacht, maar zit het in de aansturing/bedrading.
Groet,
JW



