Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
Nu willen we natuurlijk wel foto's! (maar dan in een ander draadje)
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
Berichten: 1853
Lid geworden op: 08 sep 2010 20:25
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
...... ik wil heel graag positief voor je zijn, maar dan niet in in dit draadje; ondanks alle ellende die ik met de C5 1.6THP heb gehad is het verreweg mijn fijnste en mooiste auto ooit geweest, ook fijner dan de nieuwe DS5 die ik nu rijd.un_vrai_break schreef:Peter, bedankt voor je positieve reactie........
Maar, zoals ik vorige week in mijn eigen draadje heb gemeld, is bij mijn C5 een klein jaar geleden alles (grotendeels onder coulance) hersteld maar bleek bij inruil 2 weken geleden dat alles weer helemaal mis was. (opgerekte ketting, olielekkage bij de kleppen, ernstige interne vervuiling), dit dus na een jaar en ca. 20.000km, herstelkosten € 2000,-. Nu zou ik dat normaal niet zo erg vinden, mist je dan weer een jaar of 4 - 5 vooruit kunt, maar dat was dus niet het geval.
....... maar goed, geniet van je C5, het blijft ondanks alles een fantastische automobiel!

Citroën-historie:
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
Berichten: 274
Lid geworden op: 20 aug 2011 16:53
Auto: 1.6THP Exclusive Berline
Opties: 18" Atlantique, NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12177
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 188.000
Kleur: Gris Alu
Locatie: Zaanstad
Net na 30k was ik ook aan de beurt, maar ben inmiddels 110k verder. Dacht onlangs dat het schokken bij lage toerentallen ook een thp eigenschap was, maar het begon bij bijvullen van de olie met de 2de helft van een liter Total ineo MC3 5w30 (gekocht omdat ze geen ECS hadden). Bij de garage geweest en die konden niets voelen bij warme motor of uitlezen en nu na weer een halve liter andere meer dan half zo dure 5w30 is het zo goed als over.
Dus tip de (mijn) THP lust geen MC3.
Dus tip de (mijn) THP lust geen MC3.
Berichten: 238
Lid geworden op: 09 nov 2006 00:35
Auto: C5 Aircross Puretech 180 S&S EAT8 Feel
Opties: pano schuifdak, pack color ano. red, conn cam
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15530
Productienummer: 20358
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 53000
Kleur: Pearl White
KPH: Achter
Contacteer:
Voor de verslaglegging een update:
twee weken geleden was ineens al het vermogen weg, de auto trok voor geen meter, kwam moeizaam op snelheid; ik denk dat een 2CV mij er makkelijk uit zou rijden.
Maar de motor liep regelmatig en er werd geen storing gemeld.
Toch meteen een afspraak gemaakt (beurt zat eraan te komen).
De oorzaak van het ongemak blijkt een weggeblazen (let op: ik rijd rustig) pakking tussen de turbo en uitlaat te zijn.
Een dag en een kleine 200 euro later loopt de motor weer zoals dat hoort.
twee weken geleden was ineens al het vermogen weg, de auto trok voor geen meter, kwam moeizaam op snelheid; ik denk dat een 2CV mij er makkelijk uit zou rijden.
Maar de motor liep regelmatig en er werd geen storing gemeld.
Toch meteen een afspraak gemaakt (beurt zat eraan te komen).
De oorzaak van het ongemak blijkt een weggeblazen (let op: ik rijd rustig) pakking tussen de turbo en uitlaat te zijn.
Een dag en een kleine 200 euro later loopt de motor weer zoals dat hoort.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club Newbie


Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2016 08:27
Auto: C5 1.6THP exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 105000
Kleur: blue abyss
Helaas hoor ik ook tot die cliënten met een THP probleemmotor.
mijn C5 THP automaat 6bak geleverd januari 2011 heeft al een nieuwe kettingspanner distributie , benzinepomp, eerste deel uitlaat (flexibele stuk) gehad , waarna diverse keren motorstoringssignaal. Oorzaak niet te vinden. Uiteindelijk afgelopen mei in Oostenrijk: turbo kapot olielekkage kleppendeksel . reparatie 2900 euro. Totale kosten motorgerelateerde reparatie nu plm 4400 euro. niets onder coulance. 2,5 maanden later totale stilstand in Italie. repatriering naar NL, reparatie 1600 euro , olielekkage , timing distributie bijgesteld inwendige vervuiling inlaatkleppen gereinigd. Momenteel klacht bij Citroen NL neergelegd. (men wil slechts 500 euro coulance betalen)
Vraag: welke aanpassingen hadden er nog meer moeten gebeuren dan de andere kettingspanner voor de distributie? Is vervuiling gevolg van ontregelde kleptiming tgv het bouwtype THP motor? (slappe distributieketting , of juist door directe inspuiting, geen reiniging door benzinedamp van het inlaattraject) ? Hoe is te zien voor de klant of de motor vervuilt? Zou regelmatig ver doortrekken in de versnellingen helpen?
Is er een richtlijn voor behandeling van deze schades door citroen of een samenvattend register (tros-radar is alweer ruim 3 jaar geleden) , het lijkt dat coulance bij het zelfde probleem door citroen zeer verschillend wordt afgehandeld.
Is het mogelijk een ander type motor (2,0i uit eerste C5ph3) of een ruilmotor van latere datum te monteren en zou dat het probleem oplossen?
mijn C5 THP automaat 6bak geleverd januari 2011 heeft al een nieuwe kettingspanner distributie , benzinepomp, eerste deel uitlaat (flexibele stuk) gehad , waarna diverse keren motorstoringssignaal. Oorzaak niet te vinden. Uiteindelijk afgelopen mei in Oostenrijk: turbo kapot olielekkage kleppendeksel . reparatie 2900 euro. Totale kosten motorgerelateerde reparatie nu plm 4400 euro. niets onder coulance. 2,5 maanden later totale stilstand in Italie. repatriering naar NL, reparatie 1600 euro , olielekkage , timing distributie bijgesteld inwendige vervuiling inlaatkleppen gereinigd. Momenteel klacht bij Citroen NL neergelegd. (men wil slechts 500 euro coulance betalen)
Vraag: welke aanpassingen hadden er nog meer moeten gebeuren dan de andere kettingspanner voor de distributie? Is vervuiling gevolg van ontregelde kleptiming tgv het bouwtype THP motor? (slappe distributieketting , of juist door directe inspuiting, geen reiniging door benzinedamp van het inlaattraject) ? Hoe is te zien voor de klant of de motor vervuilt? Zou regelmatig ver doortrekken in de versnellingen helpen?
Is er een richtlijn voor behandeling van deze schades door citroen of een samenvattend register (tros-radar is alweer ruim 3 jaar geleden) , het lijkt dat coulance bij het zelfde probleem door citroen zeer verschillend wordt afgehandeld.
Is het mogelijk een ander type motor (2,0i uit eerste C5ph3) of een ruilmotor van latere datum te monteren en zou dat het probleem oplossen?
Berichten: 1853
Lid geworden op: 08 sep 2010 20:25
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
Heb je hem zelf nieuw aangeschaft? Want ik denk dat daar het grootste verschil in de coulance regeling zit.
Citroën-historie:
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country

C5club Bikkel


Berichten: 368
Lid geworden op: 01 jan 2013 22:40
Auto: Citroën C5 1.6 THP Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 236000
Kleur: Blanc Nacré
Lijkt me niet dat het mogelijk is een 1.6 THP te vervangen door een 2.0i. Dan zit je met een andere kabelboom. Hetzelfde type motor van een latere datum zal wel gaan maar de vraag is dan of je met die motor niet opnieuw tegen dezelfde problemen gaat aanlopen. Iedere THP namelijk en dan vooral de 155 pk versie geeft er op den duur gewoon de brui aan. Ook die uit de recentere bouwjaren.Is het mogelijk een ander type motor (2,0i uit eerste C5ph3) of een ruilmotor van latere datum te monteren en zou dat het probleem oplossen?
Een bevriende monteur vertelde mij laatst dat als je de 100.000km haalt met een THP motor je blij mag zijn. Om die kilometerstand te bereiken zijn dan ondertussen sowieso al de ketting inclusief spanners vervangen en met een beetje pech ook je turbo. Tegen de interne vervuiling in het blok doe je ook niets tegen. Ook niet regelmatig ver doortrekken in de toeren. Het is inherent aan de constructie van de motor.
Om problemen te voorkomen kun je maar 1 ding doen en dat is bij de aanschaf van een auto een zo groot mogelijke boog om auto's maken die voorzien zijn van deze motor.

C5club extreme Fan


Berichten: 107
Lid geworden op: 09 aug 2012 21:00
Auto: C5 Tourer 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Protection, Bi-Xenon, Reservewiel, wegdraaiende trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 160000
Kleur: Bleu Bourrasque Met.
Locatie: Geldrop
Mmmm, dus alleen de eerste eigenaar komt in aanmerking? Voelt als een makkelijk excuus voor CN om onder hun verantwoordelijkheiduit te komen.
Vraagje: zijn er hier op het forum positieve uitzonderingen op de bovengenoemde "100000km regel"?
Vraagje: zijn er hier op het forum positieve uitzonderingen op de bovengenoemde "100000km regel"?
=> Xantia 1.8i => C5 ph1 break 1.8 => C5 ph3 tourer 1.6THP =>?
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Bij mij is vorig jaar de ketting bij 120000 voor de 2e keer vervangen onder coulance.
Toen er bij 150000 weer problemen waren is de ketting opnieuw gecontroleerd / afgesteld (onder garantie).
Maar die was volgens de dealer goed (cit ams). En alles was schoon.
Erger was dat hij toch onregelmatig bleef lopen. Vervangen van de benzinepomp (inmiddels ook de 2e keer) bracht daar verbetering in maar nog steeds niet 100%
Toen wisten ze het eigenlijk ook niet meer. Cit ams heeft uiteindelijk dan maar een flesje reiniger erin gestopt en mij nog eentje meegegeven en ik ben er mee op vakantie gegaan. Na 1000km werd het echter duidelijk beter (ik had de hoop al opgegeven).
Het is duidelijk niet zo dat ze me er mee hebben laten zitten. Het is wel belachelijk dat alles wat aan die motor zit er na enige tijd gewoon mee ophoudt. En dat het erg lastig is die motoren helemaal goed te krijgen.
Toen er bij 150000 weer problemen waren is de ketting opnieuw gecontroleerd / afgesteld (onder garantie).
Maar die was volgens de dealer goed (cit ams). En alles was schoon.
Erger was dat hij toch onregelmatig bleef lopen. Vervangen van de benzinepomp (inmiddels ook de 2e keer) bracht daar verbetering in maar nog steeds niet 100%
Toen wisten ze het eigenlijk ook niet meer. Cit ams heeft uiteindelijk dan maar een flesje reiniger erin gestopt en mij nog eentje meegegeven en ik ben er mee op vakantie gegaan. Na 1000km werd het echter duidelijk beter (ik had de hoop al opgegeven).
Het is duidelijk niet zo dat ze me er mee hebben laten zitten. Het is wel belachelijk dat alles wat aan die motor zit er na enige tijd gewoon mee ophoudt. En dat het erg lastig is die motoren helemaal goed te krijgen.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik


Berichten: 274
Lid geworden op: 20 aug 2011 16:53
Auto: 1.6THP Exclusive Berline
Opties: 18" Atlantique, NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12177
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 188.000
Kleur: Gris Alu
Locatie: Zaanstad
Zit inmiddels over de 160.000 en nu tijdens vakantie 2x emissie storing met volle belading en bij 6% stijging met 130 in de 6.
Terug ging die in noodloop en dat bleef na kort herstarten ook. Niet zo fijn op de autobahn dat je soms in de 3 de toeren het rode gebied in draait om gewoon met het verkeer mee te kunnen. Na een uurtje thuis uit staan was het lampje nog wel aan maar leek de turbo wel weer gewoon mee te doen.
Kijken of de dealer binnenkort tijd heeft wanneer ik ook tijd heb. Anders wellicht even langs bij JO omdat ik toch de bak eens wil laten spoelen.
Terug ging die in noodloop en dat bleef na kort herstarten ook. Niet zo fijn op de autobahn dat je soms in de 3 de toeren het rode gebied in draait om gewoon met het verkeer mee te kunnen. Na een uurtje thuis uit staan was het lampje nog wel aan maar leek de turbo wel weer gewoon mee te doen.
Kijken of de dealer binnenkort tijd heeft wanneer ik ook tijd heb. Anders wellicht even langs bij JO omdat ik toch de bak eens wil laten spoelen.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Bleef ie in de 3 hangen?
Dat is een storing van de automaat.
Een generiek bluetooth OBD dingetje wil dan soms wonderen doen. Kost een tientje op ebay.
Vorige vakantie met de automaat storing en vastzetten in de 3 ; na wissen konden we wel naar huis rijden in een normale versnelling. Deze vakantie veroorzaakte een of andere storing tijdens starten dat de airco niet meer wilde aanslaan. Erg irritant in toscane...
Wissen van de storingen heeft in beide gevallen het acute probleem verholpen . Daarna automaat geflushed, deze keer moeten we nog bij cit laten uitlezen wat er nou aan de hand was. OBD gaf nl een generieke storingscode 00000
Dat is een storing van de automaat.
Een generiek bluetooth OBD dingetje wil dan soms wonderen doen. Kost een tientje op ebay.
Vorige vakantie met de automaat storing en vastzetten in de 3 ; na wissen konden we wel naar huis rijden in een normale versnelling. Deze vakantie veroorzaakte een of andere storing tijdens starten dat de airco niet meer wilde aanslaan. Erg irritant in toscane...
Wissen van de storingen heeft in beide gevallen het acute probleem verholpen . Daarna automaat geflushed, deze keer moeten we nog bij cit laten uitlezen wat er nou aan de hand was. OBD gaf nl een generieke storingscode 00000
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik


Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
This Game, je hebt wel een mooi verbruik (als dat actueel is). De mijne doet 11.9 km/l, maar bij een vakantieritje van iets meer dan 700km van huis naar midden-Frankrijk met een caravan van 1000kg (snelheid zo'n 85-95km) kwam het verbruik op zo'n 7 km/l. Het totale verbruik tijdens de vakantie (2230 km, 1450 km met caravan) kwam op 9 km/l.
Overigens ik las pas een vraag (in dit topic) over de kilometerstanden van THP-motoren. Als je op marktplaats kijkt staan er best wat met kilometerstanden van 170 dkm tot 200 dkm. Maar ja, daar moeten we maar geen statistiek op bedrijven.
Overigens ik las pas een vraag (in dit topic) over de kilometerstanden van THP-motoren. Als je op marktplaats kijkt staan er best wat met kilometerstanden van 170 dkm tot 200 dkm. Maar ja, daar moeten we maar geen statistiek op bedrijven.
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
Berichten: 274
Lid geworden op: 20 aug 2011 16:53
Auto: 1.6THP Exclusive Berline
Opties: 18" Atlantique, NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12177
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 188.000
Kleur: Gris Alu
Locatie: Zaanstad
Het verbruik is wat gestegen door de extra drukte op de A8 doordat de Velsertunnel al een tijdje dicht is. Daarvoor was het zelfs 14.7 (ik mis een paar tankbeurten nog van afgelopen weken). Is geen tourer wat een paar honderd kg scheelt en rij woon-werk 2x 100 km op de A1 tegen files in, dus dat scheelt ook.
Nee, zat niet vast in de 3 maar in de 4 en hoger hield ik berg op geen snelheid vast of tenminste kon niet accelereren. Wel eens gehad in de 407 in de file op de Antwerpse ring terug van vakantie. Gelukkig wel met 2.0 hdi dus optrekken ging nog best redelijk. Dat was na een afkoelpauze en herstart ook over.
Nu was het net alsof de turbo niks deed en we op half vermogen en begrensd op 130 naar huis kropen. Kreeg ook commentaar van de achterbank dat we geen bekeuring moesten krijgen, omdat aan de motor toeren te horen ik aan het racen was, terwijl ik in 4 probeerde de 120 te halen.
En dat alles net nu we besloten hadden nog minstens 2-3 jaar door te rijden tot over de 250.000 of zolang het economisch verantwoordbaar is.
Ik ga eens kijken naar een obd dongeltje.
Nee, zat niet vast in de 3 maar in de 4 en hoger hield ik berg op geen snelheid vast of tenminste kon niet accelereren. Wel eens gehad in de 407 in de file op de Antwerpse ring terug van vakantie. Gelukkig wel met 2.0 hdi dus optrekken ging nog best redelijk. Dat was na een afkoelpauze en herstart ook over.
Nu was het net alsof de turbo niks deed en we op half vermogen en begrensd op 130 naar huis kropen. Kreeg ook commentaar van de achterbank dat we geen bekeuring moesten krijgen, omdat aan de motor toeren te horen ik aan het racen was, terwijl ik in 4 probeerde de 120 te halen.
En dat alles net nu we besloten hadden nog minstens 2-3 jaar door te rijden tot over de 250.000 of zolang het economisch verantwoordbaar is.


C5club Newbie


Berichten: 4
Lid geworden op: 04 sep 2016 15:45
Auto: C5 Tourer Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 165000
Kleur: Wit
Hallo medeforummers,
Ik ben op zoek naar een C5,en heb dit topic en andere bronnen geraadpleegd.
De C5 die ik wil aanschaffen heeft 163000 km ervaring,en na het zoeken op "problemen 1.6 thp opgelost" kwam ik dit bedrijf tegen.
http://www.technischservicecenter.nl/pr ... p-motoren/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het lijkt bijna te mooi om waar te zijn,voor dat geld de problemen voorgoed opgelost....
Is er iemand die hier ervaringen mee heeft,?
Gr Willem
Ik ben op zoek naar een C5,en heb dit topic en andere bronnen geraadpleegd.
De C5 die ik wil aanschaffen heeft 163000 km ervaring,en na het zoeken op "problemen 1.6 thp opgelost" kwam ik dit bedrijf tegen.
http://www.technischservicecenter.nl/pr ... p-motoren/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het lijkt bijna te mooi om waar te zijn,voor dat geld de problemen voorgoed opgelost....
Is er iemand die hier ervaringen mee heeft,?
Gr Willem