Pagina 84 van 143
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 28 jul 2015 10:38
door tafkap72
Dat klopt, de THP is veel stiller, die draait nog geen 3000 toeren bij 130 km per uur.
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 29 jul 2015 08:49
door MichielC5
Tja, welke keuze heb je dan? Een 2 liter is echt wel betrouwbaar maar niet het toonbeeld van een lekker pittige motor. En inderdaad wel wat lawaaierig.
Ik zou best weer een C5 willen maar geen diesel meer. Dan blijft de THP over.....een hele fijne motor.....maar verre van betrouwbaar.
Helaas, een benzine uitvoering zit er dus even niet in.
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 29 jul 2015 11:24
door JW-C5
Hier en daar is nog wel een V6 benzine te vinden.
Dan moet je wel de AM6 accepteren die daaraan gekoppeld zit
En uiteraard dat hij niet het toonbeeld is van zuinig met brandstof omgaan......
Groet,
JW
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 29 jul 2015 11:25
door Menno
Maar verder bepaald geen straf om in te rijden

Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 29 jul 2015 12:08
door JW-C5
Zeker niet, zo constateer ik elke dag weer als ik met mijn voiture onderweg ben.
Vorige week nog een trip naar Groningen, en een tour door de provincie daar, met een paar gasten aan boord.
Dat was een groot genoegen, alles bij elkaar
Groet,
JW
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 29 jul 2015 12:11
door tafkap72
Dat genoegen had ik met mijn THP op een ritje naar Leiden afgelopen week...

Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 29 jul 2015 12:33
door Willem v Zeijl
Ben zondag met 2 fietsen op de trekhaak van de THP heen en terug naar Aalst (B) geweest.
Benzineverbruik 1liter op 15,9 km (uitgerekend na tankbeurt ).
Ongeveer 420 km op de snelweg met snelheden van 80 tot 130 km/uur...
Rij inmiddels al ruim 10.000 km met TSL in de olie....
Jullie weten dat ik hiermee destijds op eigen risico de proef op de som genomen heb.
heb sindsdien geen olie bijgevuld en een prima geruisloze motor.
Telkens lees ik hier rampzalige verhalen over coulancereparaties, klepvervuiling
en meer "THP gerelateerde ellende"
Maar ik heb nergens last van,
Zou het aan die TSL liggen ?
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 29 jul 2015 12:37
door Menno
Nee, m.i. aan de nog relatief lage kilometerstand ...
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 29 jul 2015 13:00
door JW-C5
Inderdaad,
Maar ik heb nergens last van,
zou ik dan ook aanvullen met:
vooralsnog
Groet,
JW
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 29 jul 2015 19:23
door Willem v Zeijl
Km stand is nu tussen 67000 en 68000
De motor draait zonder vreemde geluiden als een zonnetje.
Bij welke km stand zou ik dan problemen kunnen verwachten ?
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 29 jul 2015 19:46
door tafkap72
Mijn THP is bij 87000 de distributiewissel en een kleppenreiniging gedaan. Dit was bij aflevering. Ik denk ook dat niet alle het doen, want er rijden ondertussen tig-duizenden van deze motoren rond in Europa en niet iedereen meldt zich met problemen. Degenen zonder problemen rijden gewoon rond en laten verder niets van zich horen.
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 04 aug 2015 16:50
door exroosje
Ik heb wel een V6 gereden in een ph3 maar op de een of andere manier beviel hij me daar niet zo. De auto wordt er ontzettend zwaar mee.
Een THP is een stuk lichter.
Maar dan moet ie het wel doen.....
Ik heb bij 65K de ketting gehad en nu bij 120 pas de vervuiling. Omdat er nog net een coulance was is de ketting toch ook maar weer gedaan. Uiteindelijk was bij 65K de ketting niet de veroorzaker van de problemen overigens.
Ofwel in 120K is de ketting nu 2 keer gedaan, maar dat was beide keren nog niet echt nodig. De vervuiling was er dus pas bij 120K. Dat laatste is overigens voor een paar honderd euro te reinigen bij een hierboven genoemde specialist. Ongeveer de kosten van de nokkenas verstelventielen + bobines die bij de V6 in 120K ook vaak kapot gaan.
Inderdaad hebben niet alle THP's er last van en in NL zelfs relatief veel. Uitlaten op de autobahn zoals ik net heb gedaan doet de auto inderdaad goed.
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 17 aug 2015 23:19
door exroosje
Overigens, Cit Amsterdam gooit Total INEO FIRST 0W30 in een THP en Oldenhage 5W30 INEO ECS. Heeft de 0W30 nog een positieve invloed op genoemde issues? Of zit er in de First iets wat niet in de ECS zit? Voor zover ik kan zien zijn beide low SAPS en dus geschikt voor moderne motoren.
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 18 aug 2015 09:06
door BJG
Er betaat het idee dat 0W30 inderdaad positief effect heeft op de vervuiling
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 18 aug 2015 09:58
door c5jan
Dit en alle ervaringen lezende, is de conclusie "dit type motor vermijden als de pest" terecht of is daar nog een klein beetje nuance in aan te brengen?
Ik heb nog geen duidelijke lijn kunnen ontdekken tussen vóór en na de "definitieve fix "?
Ben enerzijds wel geïnteresseerd in een moderne motor maar anderzijds verlang ik terug naar m'n BX diesel die zo betrouwbaar was als een hamer....