Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club extreme Fan


Berichten: 145
Lid geworden op: 27 dec 2014 16:31
Auto: C5 Tourer Comfort 1.6 THP
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12168
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 181000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Groningen
Dat klopt, de THP is veel stiller, die draait nog geen 3000 toeren bij 130 km per uur.
Berichten: 1553
Lid geworden op: 16 okt 2006 21:15
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Locatie: Duivendrecht
Tja, welke keuze heb je dan? Een 2 liter is echt wel betrouwbaar maar niet het toonbeeld van een lekker pittige motor. En inderdaad wel wat lawaaierig.
Ik zou best weer een C5 willen maar geen diesel meer. Dan blijft de THP over.....een hele fijne motor.....maar verre van betrouwbaar.
Helaas, een benzine uitvoering zit er dus even niet in.
Ik zou best weer een C5 willen maar geen diesel meer. Dan blijft de THP over.....een hele fijne motor.....maar verre van betrouwbaar.
Helaas, een benzine uitvoering zit er dus even niet in.
VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Maar verder bepaald geen straf om in te rijden 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club extreme Fan


Berichten: 145
Lid geworden op: 27 dec 2014 16:31
Auto: C5 Tourer Comfort 1.6 THP
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12168
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 181000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Groningen
Dat genoegen had ik met mijn THP op een ritje naar Leiden afgelopen week... 

Berichten: 219
Lid geworden op: 27 okt 2013 13:39
Auto: C3 PICASSO 1,6 Vti 5FWC
Opties: genoeg
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Organummer: 1284176
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 70000
Kleur: Beige Metallic
Ben zondag met 2 fietsen op de trekhaak van de THP heen en terug naar Aalst (B) geweest.
Benzineverbruik 1liter op 15,9 km (uitgerekend na tankbeurt ).
Ongeveer 420 km op de snelweg met snelheden van 80 tot 130 km/uur...
Rij inmiddels al ruim 10.000 km met TSL in de olie....
Jullie weten dat ik hiermee destijds op eigen risico de proef op de som genomen heb.
heb sindsdien geen olie bijgevuld en een prima geruisloze motor.
Telkens lees ik hier rampzalige verhalen over coulancereparaties, klepvervuiling
en meer "THP gerelateerde ellende"
Maar ik heb nergens last van,
Zou het aan die TSL liggen ?
Benzineverbruik 1liter op 15,9 km (uitgerekend na tankbeurt ).
Ongeveer 420 km op de snelweg met snelheden van 80 tot 130 km/uur...
Rij inmiddels al ruim 10.000 km met TSL in de olie....
Jullie weten dat ik hiermee destijds op eigen risico de proef op de som genomen heb.
heb sindsdien geen olie bijgevuld en een prima geruisloze motor.
Telkens lees ik hier rampzalige verhalen over coulancereparaties, klepvervuiling
en meer "THP gerelateerde ellende"
Maar ik heb nergens last van,
Zou het aan die TSL liggen ?
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Nee, m.i. aan de nog relatief lage kilometerstand ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 okt 2013 13:39
Auto: C3 PICASSO 1,6 Vti 5FWC
Opties: genoeg
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Organummer: 1284176
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 70000
Kleur: Beige Metallic
Km stand is nu tussen 67000 en 68000
De motor draait zonder vreemde geluiden als een zonnetje.
Bij welke km stand zou ik dan problemen kunnen verwachten ?
De motor draait zonder vreemde geluiden als een zonnetje.
Bij welke km stand zou ik dan problemen kunnen verwachten ?

C5club extreme Fan


Berichten: 145
Lid geworden op: 27 dec 2014 16:31
Auto: C5 Tourer Comfort 1.6 THP
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12168
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 181000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Groningen
Mijn THP is bij 87000 de distributiewissel en een kleppenreiniging gedaan. Dit was bij aflevering. Ik denk ook dat niet alle het doen, want er rijden ondertussen tig-duizenden van deze motoren rond in Europa en niet iedereen meldt zich met problemen. Degenen zonder problemen rijden gewoon rond en laten verder niets van zich horen.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Ik heb wel een V6 gereden in een ph3 maar op de een of andere manier beviel hij me daar niet zo. De auto wordt er ontzettend zwaar mee.
Een THP is een stuk lichter.
Maar dan moet ie het wel doen.....
Ik heb bij 65K de ketting gehad en nu bij 120 pas de vervuiling. Omdat er nog net een coulance was is de ketting toch ook maar weer gedaan. Uiteindelijk was bij 65K de ketting niet de veroorzaker van de problemen overigens.
Ofwel in 120K is de ketting nu 2 keer gedaan, maar dat was beide keren nog niet echt nodig. De vervuiling was er dus pas bij 120K. Dat laatste is overigens voor een paar honderd euro te reinigen bij een hierboven genoemde specialist. Ongeveer de kosten van de nokkenas verstelventielen + bobines die bij de V6 in 120K ook vaak kapot gaan.
Inderdaad hebben niet alle THP's er last van en in NL zelfs relatief veel. Uitlaten op de autobahn zoals ik net heb gedaan doet de auto inderdaad goed.
Een THP is een stuk lichter.
Maar dan moet ie het wel doen.....
Ik heb bij 65K de ketting gehad en nu bij 120 pas de vervuiling. Omdat er nog net een coulance was is de ketting toch ook maar weer gedaan. Uiteindelijk was bij 65K de ketting niet de veroorzaker van de problemen overigens.
Ofwel in 120K is de ketting nu 2 keer gedaan, maar dat was beide keren nog niet echt nodig. De vervuiling was er dus pas bij 120K. Dat laatste is overigens voor een paar honderd euro te reinigen bij een hierboven genoemde specialist. Ongeveer de kosten van de nokkenas verstelventielen + bobines die bij de V6 in 120K ook vaak kapot gaan.
Inderdaad hebben niet alle THP's er last van en in NL zelfs relatief veel. Uitlaten op de autobahn zoals ik net heb gedaan doet de auto inderdaad goed.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik


Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Overigens, Cit Amsterdam gooit Total INEO FIRST 0W30 in een THP en Oldenhage 5W30 INEO ECS. Heeft de 0W30 nog een positieve invloed op genoemde issues? Of zit er in de First iets wat niet in de ECS zit? Voor zover ik kan zien zijn beide low SAPS en dus geschikt voor moderne motoren.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik


Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Er betaat het idee dat 0W30 inderdaad positief effect heeft op de vervuiling
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Dit en alle ervaringen lezende, is de conclusie "dit type motor vermijden als de pest" terecht of is daar nog een klein beetje nuance in aan te brengen?
Ik heb nog geen duidelijke lijn kunnen ontdekken tussen vóór en na de "definitieve fix "?
Ben enerzijds wel geïnteresseerd in een moderne motor maar anderzijds verlang ik terug naar m'n BX diesel die zo betrouwbaar was als een hamer....
Ik heb nog geen duidelijke lijn kunnen ontdekken tussen vóór en na de "definitieve fix "?
Ben enerzijds wel geïnteresseerd in een moderne motor maar anderzijds verlang ik terug naar m'n BX diesel die zo betrouwbaar was als een hamer....