Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Maandag gaat mijn auto naar cit amsterdam - THP ketting en vervuiling specialist. Ben benieuwd. Zij hebben begin vorig jaar (ca 50.000km geleden) de ketting vervangen en de motor gespoeld. Naar verluid is dat de minder zware reiniging. Ik vermoed dat nu een een cacaodoppen behandeling wel eens nodig zou kunnen zijn - de auto loopt stationair gewoon niet lekker en (zeker koud) bij 70 - 90 km/u voel je ook wat inhouden. Gezien het uitblijven van verdere mengsel storingen denk ik niet dat de ketting weer is uitgerekt. Maar dat zullen we wel zien.
De olie lekkage heeft Oldenhage overigens mogelijk al een oorzaak voor gevonden: de klepdekselpakking laat olie door. Heeft ie niets aan gedaan, deze moet er toch af voor schoonmaken kleppen. Is feitelijk gevolg van de actie vorig jaar...
Blijf over de turbo low pressure warning, dat is meest waarschijnlijk een zeer soms hangende waste gate - waarschijnlijk ook vervuiling gerelateerd.
De olie lekkage heeft Oldenhage overigens mogelijk al een oorzaak voor gevonden: de klepdekselpakking laat olie door. Heeft ie niets aan gedaan, deze moet er toch af voor schoonmaken kleppen. Is feitelijk gevolg van de actie vorig jaar...
Blijf over de turbo low pressure warning, dat is meest waarschijnlijk een zeer soms hangende waste gate - waarschijnlijk ook vervuiling gerelateerd.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik


Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Lijkt mij persoonlijk niet zo verstandig ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club Rookie


Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jan 2008 21:26
Auto: C5 2.0 Exclusive Tourer
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Vraagje: is deze motor nog in productie?
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
In de C5 zijn nu enkel nog diesels verkrijgbaar
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club extreme Fan


Berichten: 145
Lid geworden op: 27 dec 2014 16:31
Auto: C5 Tourer Comfort 1.6 THP
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12168
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 181000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Groningen
In de 508 SW kan je een 1,6 e-THP met 165PK configureren. Uiterlijk lijkt dat blok heel erg op de "gewone" THP.
Berichten: 1853
Lid geworden op: 08 sep 2010 20:25
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
Dat is toch hetzelfde blok als dat van de DS5 lijkt me
De THP 165 S&S-motor met EAT6-versnellingsbak:
In combinatie met een automatische versnellingsbak EAT6 van de nieuwe generatie met 6 versnellingen (sneller en soepeler schakelen, minder inwendige wrijving enz.) heeft de nieuwe DS 5 THP 165 S&S een gecombineerd brandstofverbruik van 5,9 l/100 km en een CO2-uitstoot van 135 g/km. Dat betekent een vermindering van 30 g/km of 18% ten opzichte van de voorgaande THP 155 Euro 5-motor.
Dankzij een maximale injectiedruk van 200 bar en de Stop & Start-technologie (met een versterkte startmotor) levert deze motor een maximumvermogen van 120 kW (165 pk ECE) bij 6000 t/min. Het maximumkoppel van 240 Nm wordt bereikt bij 1400 t/min en blijft constant tot 4000 t/min, zodat de motor een opmerkelijke souplesse biedt bij lage en middelhoge motortoerentallen
Mijn THP, 4,5 jaar en 100.000km op de teller loopt echt (weer) als een zonnetje en trekt als een tierelier; waarschijnlijk omdat ik weer veel op de weg zit, het veelvuldig maken van korte ritjes zijn blijkbaar niet zo fijn voor het blok
De THP 165 S&S-motor met EAT6-versnellingsbak:
In combinatie met een automatische versnellingsbak EAT6 van de nieuwe generatie met 6 versnellingen (sneller en soepeler schakelen, minder inwendige wrijving enz.) heeft de nieuwe DS 5 THP 165 S&S een gecombineerd brandstofverbruik van 5,9 l/100 km en een CO2-uitstoot van 135 g/km. Dat betekent een vermindering van 30 g/km of 18% ten opzichte van de voorgaande THP 155 Euro 5-motor.
Dankzij een maximale injectiedruk van 200 bar en de Stop & Start-technologie (met een versterkte startmotor) levert deze motor een maximumvermogen van 120 kW (165 pk ECE) bij 6000 t/min. Het maximumkoppel van 240 Nm wordt bereikt bij 1400 t/min en blijft constant tot 4000 t/min, zodat de motor een opmerkelijke souplesse biedt bij lage en middelhoge motortoerentallen
Mijn THP, 4,5 jaar en 100.000km op de teller loopt echt (weer) als een zonnetje en trekt als een tierelier; waarschijnlijk omdat ik weer veel op de weg zit, het veelvuldig maken van korte ritjes zijn blijkbaar niet zo fijn voor het blok
Citroën-historie:
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country

C5club extreme Fan


Berichten: 107
Lid geworden op: 09 aug 2012 21:00
Auto: C5 Tourer 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Protection, Bi-Xenon, Reservewiel, wegdraaiende trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 160000
Kleur: Bleu Bourrasque Met.
Locatie: Geldrop
Hebben we een idee hoe groot de kans is dat ik als THP rijder last ga krijgen van de geschetste problemen?
Bijna zeker - waarschijnlijk - onwaarschijnlijk ?
Ik heb geen idee. Vaak lees je alleen maar iets als er problemen zijn. Mensen die probleemloos de 200.000 halen hoor je niet (of ze bestaan niet
...)
Bijna zeker - waarschijnlijk - onwaarschijnlijk ?
Ik heb geen idee. Vaak lees je alleen maar iets als er problemen zijn. Mensen die probleemloos de 200.000 halen hoor je niet (of ze bestaan niet

=> Xantia 1.8i => C5 ph1 break 1.8 => C5 ph3 tourer 1.6THP =>?

C5club extreme Fan


Berichten: 145
Lid geworden op: 27 dec 2014 16:31
Auto: C5 Tourer Comfort 1.6 THP
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12168
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 181000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Groningen
Mijn THP heeft bij aflevering een distributie vervanging gehad en een paar weekjes later een reiniging. Hij loopt nu als de brandweer.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
P+M , volgens mij kom je met een THP altijd wel aan de beurt , geduld 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Als de distributie en de kleppen Ok zijn gaat hiju inderdaad als de brandweer, dan is het een heerlijke motor!
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 1853
Lid geworden op: 08 sep 2010 20:25
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
P+M schreef: Bijna zeker - waarschijnlijk - onwaarschijnlijk ?
...... uhh, ik vrees 'bijna zeker', bij mij vorig jaar onder volledige coulance uitgevoerd.
Citroën-historie:
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country

C5club extreme Fan


Berichten: 107
Lid geworden op: 09 aug 2012 21:00
Auto: C5 Tourer 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Protection, Bi-Xenon, Reservewiel, wegdraaiende trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 160000
Kleur: Bleu Bourrasque Met.
Locatie: Geldrop
Na een dagje Duitse autobahn en Zwitserse bergewegetjes kan ik aleen maar zeggen: hij gaat inderdaad nog steeds als de brandweer
. De vorige posts lezende denk ik: hoe lang nog
? Aan het eind van het jaar gaat ie voor regulier onderhoud naar de dealer. Dan rijst nu bij mij de vraag in hoeverre er vanuit Citroen Nederland extra controles of onderhoud is voorgeschreven. Ik ga ervan uit dat de dealer daar zelf mee komt. Toch
Of moet ik gaan aandringen?



=> Xantia 1.8i => C5 ph1 break 1.8 => C5 ph3 tourer 1.6THP =>?

C5club extreme Fan


Berichten: 145
Lid geworden op: 27 dec 2014 16:31
Auto: C5 Tourer Comfort 1.6 THP
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12168
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 181000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Groningen
Dat vraag ik me inderdaad ook af, is er vanuit PSA een voorschrift gekomen voor preventief onderhoud op THP's?