Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
ondanks mijn slechte ervaring... vandaag toch 4 michelin HP banden gekocht voor de C5

Berichten: 674
Lid geworden op: 08 apr 2009 21:23
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Locatie: Grobbendonk ( België )
hoeveel heb je voor ze betaald ?
Berichten: 674
Lid geworden op: 08 apr 2009 21:23
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Locatie: Grobbendonk ( België )
Dame heeft onderhoud gehad.
Motorolie en oliefilter vervangen
Pollenfilter vervangen
Alle niveau's kontroleren en op peil gezet
Remmen en schokdempers testen
voorste en achterste remblokken vervangen
proefrit
oliefilter ...... 12.80
pakkingring ..... 1.26
motorolie 5w30 ..... 75.18
koolst filter ..... 27.15
remblokset (4) ...... 95.90
set 4 platen ..... 72.24
uitlezen zelfdiagnosesysteem ..... 0.01
Milieuheffing ..... 8.50
werkuren ..... 133.31
tot ..... 426.35€
BTW ..... 89.53€
te betalen ..... 515.88 €
er is ook een clipje aan passagiers zetel vervangen ( garantie)
Motorolie en oliefilter vervangen
Pollenfilter vervangen
Alle niveau's kontroleren en op peil gezet
Remmen en schokdempers testen
voorste en achterste remblokken vervangen
proefrit
oliefilter ...... 12.80
pakkingring ..... 1.26
motorolie 5w30 ..... 75.18
koolst filter ..... 27.15
remblokset (4) ...... 95.90
set 4 platen ..... 72.24
uitlezen zelfdiagnosesysteem ..... 0.01
Milieuheffing ..... 8.50
werkuren ..... 133.31
tot ..... 426.35€
BTW ..... 89.53€
te betalen ..... 515.88 €
er is ook een clipje aan passagiers zetel vervangen ( garantie)
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 jan 2010 23:50
Auto: C5 sedan 1.8 16V Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 177500
Productienummer: 10270
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 201.000
Kleur: Ice Blue Metallic
KPH: Achter
De dame is ook weer voor een grote beurt weggeweest en de tranen schoten in mijn broek..... Weliswaar te vroeg maar de vele elektronische meldingen en een kapotte thermostaat leken me wel een reden haar weer eens goed na te laten kijken.... Resultaat..... € 759,00 schade
Thermostaat, nieuwe accu, wat lampies en de gebruikelijke grote beurt kosten. Tevens een reinigingsbeurt voor de motor (Op advies van de dealer) d.m.v. een middeltje daarin meegenomen
Toen kwam de meest teleurstellende mededeling....... eigenlijk moet ook de BSI vervangen worden, voor een slordige € 430,00. Hij schijnt niet te kunnen communiceren met de diverse sensoren, en deze zijn dus ook niet benaderbaar......
De BSI moet volgende maand maar vervangen worden want dit kon Bruintje niet meer trekken na ook al de Volkswagen Caddy te hebben moeten vervangen. (voor een Renault Kangoo..... In ieder geval Frans
)
Vrouwen kosten geld.................. maar dit is ook wel weer overdreven............
Lastige is dat als je eenmaal de dame hebt bereden........ je niets anders meer wilt.......
Thermostaat, nieuwe accu, wat lampies en de gebruikelijke grote beurt kosten. Tevens een reinigingsbeurt voor de motor (Op advies van de dealer) d.m.v. een middeltje daarin meegenomen
Toen kwam de meest teleurstellende mededeling....... eigenlijk moet ook de BSI vervangen worden, voor een slordige € 430,00. Hij schijnt niet te kunnen communiceren met de diverse sensoren, en deze zijn dus ook niet benaderbaar......
De BSI moet volgende maand maar vervangen worden want dit kon Bruintje niet meer trekken na ook al de Volkswagen Caddy te hebben moeten vervangen. (voor een Renault Kangoo..... In ieder geval Frans
Vrouwen kosten geld.................. maar dit is ook wel weer overdreven............
Lastige is dat als je eenmaal de dame hebt bereden........ je niets anders meer wilt.......
Berichten: 117
Lid geworden op: 08 mar 2009 15:08
Auto: c5 2.2 hdi break Exclusive
Opties: pdc, afneembare trekhaak,Parrot carkit, etc
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: bleu mauritius
Locatie: zoetermeer
Is dit nu normaal voor een 2002 C5 break 2.2 hdi...
Ik heb mijn wagen nu ruim 2 jaar.
Gekocht met 140.000 op de teller en nu 183.000
Ik die twee jaar het ik aan extra reparaties of onvoorziene uitgaven grofweg:
Draagarmlagers 585,00
stab. stangen 210,00
Banden (na 20.000km) 360,00
Handremkabels verv 290,00
veercylinders verv 455,00
Bijvullen Eolys 3 ltr 145,00
Dit is dus buiten een reguliere grote beurt met APK
Tevens heb ik nog steeds problemen met elektronica meldingen als: Min Peul dieseldope, die niet weg te krijgen is, behalve waarschijnlijk door vervangen van hele tank met de sensor; ruim 200,00 of meer.. En dan nog een slecht werkende watertemp. meter die het dan wel en dan niet doet...
Aan extra kosten in twee jaar zo'n 2045,00
Auto staat nu dus weer voor de zoveelste keer bij de garage voor de genoemde veercylinders.
ALS hij rijdt, is het een heerlijke wagen, maar ga me nu toch afvragen of dit soort -extra - kosten niet een beetje teveel van het goede aan 't worden is...
Iemand dezelfde soort ervaringen??
Ik hoor 't graag!
Groet
Peter
Ik heb mijn wagen nu ruim 2 jaar.
Gekocht met 140.000 op de teller en nu 183.000
Ik die twee jaar het ik aan extra reparaties of onvoorziene uitgaven grofweg:
Draagarmlagers 585,00
stab. stangen 210,00
Banden (na 20.000km) 360,00
Handremkabels verv 290,00
veercylinders verv 455,00
Bijvullen Eolys 3 ltr 145,00
Dit is dus buiten een reguliere grote beurt met APK
Tevens heb ik nog steeds problemen met elektronica meldingen als: Min Peul dieseldope, die niet weg te krijgen is, behalve waarschijnlijk door vervangen van hele tank met de sensor; ruim 200,00 of meer.. En dan nog een slecht werkende watertemp. meter die het dan wel en dan niet doet...
Aan extra kosten in twee jaar zo'n 2045,00
Auto staat nu dus weer voor de zoveelste keer bij de garage voor de genoemde veercylinders.
ALS hij rijdt, is het een heerlijke wagen, maar ga me nu toch afvragen of dit soort -extra - kosten niet een beetje teveel van het goede aan 't worden is...
Iemand dezelfde soort ervaringen??
Ik hoor 't graag!
Groet
Peter
43k in ruim 2 jaar
niet veel voor diesel...
Komt op mij over als pittig aan de prijs qua totale onderhoudskosten, temeer daar volgens mij ook nog de grote (distributie) 160k beurt en nog tussen zit. Voor mijn gevoel dus meer pech dan normaal onderhoud. Mijn oude C5 2.2 HDiF kocht ik met 156k op de teller en verkocht 'm met 235k op de teller. Daartussen buiten regulier onderhoud eigenlijk geen extra onkosten gehad (wel in garantie twee dingetjes, maar dat kostte niets...
)
Komt op mij over als pittig aan de prijs qua totale onderhoudskosten, temeer daar volgens mij ook nog de grote (distributie) 160k beurt en nog tussen zit. Voor mijn gevoel dus meer pech dan normaal onderhoud. Mijn oude C5 2.2 HDiF kocht ik met 156k op de teller en verkocht 'm met 235k op de teller. Daartussen buiten regulier onderhoud eigenlijk geen extra onkosten gehad (wel in garantie twee dingetjes, maar dat kostte niets...
Berichten: 117
Lid geworden op: 08 mar 2009 15:08
Auto: c5 2.2 hdi break Exclusive
Opties: pdc, afneembare trekhaak,Parrot carkit, etc
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: bleu mauritius
Locatie: zoetermeer
@Robbert:
Klopt inderdaad, die distributie zit er ook nog bij, was 'spec. prijs' 275,00 ...
43k klopt qua km wel.
Ong 22000 per jaar.
Voor vakanties wel met flinke caravan... Dat is ook eigenlijk de reden dat ik een diesel heb..
Het lijkt er dus op, dat ik veel pech met deze wagen heb...
Voor mij begint er overigens met al deze zaken geen automatisme meer te worden voor een Citroen..
Klopt inderdaad, die distributie zit er ook nog bij, was 'spec. prijs' 275,00 ...
43k klopt qua km wel.
Ong 22000 per jaar.
Voor vakanties wel met flinke caravan... Dat is ook eigenlijk de reden dat ik een diesel heb..
Het lijkt er dus op, dat ik veel pech met deze wagen heb...
Voor mij begint er overigens met al deze zaken geen automatisme meer te worden voor een Citroen..
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
dat kan je altijd tegenkomen met een 2de hands auto...
je weet toch niet hoe de vorige eigenaar er mee is omgegaan...
de evasion die ik 2de hands kocht heeft me ook veel te veel gekost...
maar ik heb citroen niet de rug gekeerd doordat ik een slechte 2de hands gekocht had...
je weet toch niet hoe de vorige eigenaar er mee is omgegaan...
de evasion die ik 2de hands kocht heeft me ook veel te veel gekost...
maar ik heb citroen niet de rug gekeerd doordat ik een slechte 2de hands gekocht had...
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Tja, altijd lastig.
Je hebt inderdaad wel wat onverwachte kosten, misschien wel meer dan gemiddeld.
Maar dat is inderdaad het verschil tussen een nieuwe en een tweedehands kopen: door te kiezen voor tweedehands kies je ook voor het risico om eerder voor extra uitgaven te staan.
Neemt niet weg dat het niet overdreven moet worden natuurlijk. Maar echt buitensporig is het niet; extra kosten ca. 2045 euro over ca. 43000 km is 4,7 cent per kilometer extra.
Nou weet ik niet wat je beurten en APK hebben gekost, maar voor een auto als de C5 moet je toch gauw 6 tot 7 cent per kilometer rekenen voor onderhoud en reparatie.
Je hebt inderdaad wel wat onverwachte kosten, misschien wel meer dan gemiddeld.
Maar dat is inderdaad het verschil tussen een nieuwe en een tweedehands kopen: door te kiezen voor tweedehands kies je ook voor het risico om eerder voor extra uitgaven te staan.
Neemt niet weg dat het niet overdreven moet worden natuurlijk. Maar echt buitensporig is het niet; extra kosten ca. 2045 euro over ca. 43000 km is 4,7 cent per kilometer extra.
Nou weet ik niet wat je beurten en APK hebben gekost, maar voor een auto als de C5 moet je toch gauw 6 tot 7 cent per kilometer rekenen voor onderhoud en reparatie.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 117
Lid geworden op: 08 mar 2009 15:08
Auto: c5 2.2 hdi break Exclusive
Opties: pdc, afneembare trekhaak,Parrot carkit, etc
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: bleu mauritius
Locatie: zoetermeer
Daar kom ik dus nu ook achter...
Ik heb 'm nu weer terug... weekje weggeweest.
Rijdt nu weer als een 'vorst' en de zaak weer wat relativeren....
Risico van een tweedehands is er natuurlijk... ben dus wel wat verwend met de laatste 2 voorgangers (xantia). Daar alleen preventief bollen laten vullen en een keer hoogteregelaars laten vervangen bij Chyparse..
Maar het is een dijk van een wagen die C5, comfortabel, machtige trekkracht voor m'n caravan en voor een diesel behoorlijk stil vind ik.
Alleen de bestuurdersstoel is een beetje uitgezeten....door de voorganger...
Blijf 'm nog lekker houden, en is nu zoveel aan vervangen, dat hij meer nieuwer dan ouder wordt..
Ik heb 'm nu weer terug... weekje weggeweest.
Rijdt nu weer als een 'vorst' en de zaak weer wat relativeren....
Risico van een tweedehands is er natuurlijk... ben dus wel wat verwend met de laatste 2 voorgangers (xantia). Daar alleen preventief bollen laten vullen en een keer hoogteregelaars laten vervangen bij Chyparse..
Maar het is een dijk van een wagen die C5, comfortabel, machtige trekkracht voor m'n caravan en voor een diesel behoorlijk stil vind ik.
Alleen de bestuurdersstoel is een beetje uitgezeten....door de voorganger...
Blijf 'm nog lekker houden, en is nu zoveel aan vervangen, dat hij meer nieuwer dan ouder wordt..
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Bovendien weet je nu wat er gedaan is
en ben je daar dus (hopelijk
) vanaf,
en iedere auto kost geld,
en als je je auto als een " Dame " benoemd
dan WEET je dat ze wat duurder is,
anderzijds krijg je er veel voor terug....
en ben je daar dus (hopelijk
en iedere auto kost geld,
en als je je auto als een " Dame " benoemd
dan WEET je dat ze wat duurder is,
anderzijds krijg je er veel voor terug....
Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......
C5club Bikkel


Berichten: 294
Lid geworden op: 05 jun 2006 00:04
Auto: ex- 2.2 hdi break exclusive
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: alkmaar
as woensdag is het weer zo ver, even naar de dokter in nieuw vennep voor de 250k beurt.
ben benieuwd wat er uit komt
ben benieuwd wat er uit komt
tot 31-3-2012.
2.2 hdi break exclusive
leer schuifdak navigatie
mei 2001 orga 8907
Renault megane bose estate 1.5 diesel aug 2012
Renault clio 20th 1.2 100 pk sept 2010
2.2 hdi break exclusive
leer schuifdak navigatie
mei 2001 orga 8907
Renault megane bose estate 1.5 diesel aug 2012
Renault clio 20th 1.2 100 pk sept 2010
Vermoed je dat er iets gevonden gaat worden?
C5club extreme Fan


Berichten: 235
Lid geworden op: 08 okt 2010 21:39
Auto: Citroen
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Gebrek aan zonnecreme misschien?? 
C5club Bikkel


Berichten: 294
Lid geworden op: 05 jun 2006 00:04
Auto: ex- 2.2 hdi break exclusive
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: alkmaar
vermoed niet, maar de dames zitten vol verrassingen 
tot 31-3-2012.
2.2 hdi break exclusive
leer schuifdak navigatie
mei 2001 orga 8907
Renault megane bose estate 1.5 diesel aug 2012
Renault clio 20th 1.2 100 pk sept 2010
2.2 hdi break exclusive
leer schuifdak navigatie
mei 2001 orga 8907
Renault megane bose estate 1.5 diesel aug 2012
Renault clio 20th 1.2 100 pk sept 2010

