Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
het kan best zijn dat de KVS via de stekker van het motormanagement teruggelopen is naar het gasklephuis. Kontroleer eens de bedrading van het MM naar het gasklephuis en de stekkers.
Ik heb ook eens zo'n geval gehad.
Controleer ook nogmaals heel goed de pennen en stekkers op de motormanagementcomputer.
Ik heb ook eens zo'n geval gehad.
Controleer ook nogmaals heel goed de pennen en stekkers op de motormanagementcomputer.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Fan


Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Locatie: Rosmalen
Dank voor de tip. Klinkt logisch. Ga ik eens proberen.
C5club Fan


Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Locatie: Rosmalen
Vandaag ben ik bij een gasspecialist geweest. Hij constateerde dat de vacuumslangen poreus waren. Dit veroorzaakte de noodloop bij stationnair draaien. Waarschijnlijk zijn bij het vervangen van de airco leiding de vacuumslangen aangeraakt/verschoven waardoor er extra valse lucht wordt aangezogen. Dit is overigens de aircomonteur niet aan te rekenen.
Verder constateert de gasman dat door het vervangen van de vacuumslangen de klacht een stuk minder is. Wel is de inlaatdruk nog redelijk hoog. De meeste lekkage gaat nog via de carterventilatie verloren vermoedt hij.
De auto spring nu dus weer alleen in noodloop bij stapvoets rijden. Echter schiet hij een stuk langzamer in die noodloop.
Verder heeft hij de ECU als boosdoener uitgesloten
daar ben ik zeer blij meer
Ook ligt het dus niet aan de kabelboom. Eigenlijk al die tijd dus verkeerd gezocht
Vervolg is dan de carterventilatie of het inlaatspruitstuk checken op lekkage . Iemand hier ervaring mee?

Verder constateert de gasman dat door het vervangen van de vacuumslangen de klacht een stuk minder is. Wel is de inlaatdruk nog redelijk hoog. De meeste lekkage gaat nog via de carterventilatie verloren vermoedt hij.
De auto spring nu dus weer alleen in noodloop bij stapvoets rijden. Echter schiet hij een stuk langzamer in die noodloop.
Verder heeft hij de ECU als boosdoener uitgesloten
Ook ligt het dus niet aan de kabelboom. Eigenlijk al die tijd dus verkeerd gezocht
Vervolg is dan de carterventilatie of het inlaatspruitstuk checken op lekkage . Iemand hier ervaring mee?
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Inlaatspruitstuk zou je kunnen trakteren op nieuwe aansluitrubbers. De carterventilatie mondt uit in je gasklephuis en niet in je inlaatspruitstuk. Die kun je dan denk ik ook uitsluiten. Dat is de geribbelde
installatiebuis die van linksachter op de motor (uitlaatnokkenashuis) naar het gasklephuis loopt.
installatiebuis die van linksachter op de motor (uitlaatnokkenashuis) naar het gasklephuis loopt.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Fan


Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Locatie: Rosmalen
De pakkingen tussen spruitstuk en motor zijn al eens vervangen.
Of zijn deze pakkingen geen afsluitrubbers die jij bedoelt?
Of zijn deze pakkingen geen afsluitrubbers die jij bedoelt?
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Die bedoel ik. Dan zou je verder het spruitstuk moeten demonteren en alle openingen afsluiten en daarna afpersen om te controleren op lekkage. Lastig......
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
wat is je spruitstukdruk? in mb?
is het probleem ook ontstaan/verergerd nadat er een nieuwe distributieriem is gemonteerd??
is het probleem ook ontstaan/verergerd nadat er een nieuwe distributieriem is gemonteerd??
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Fan


Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Locatie: Rosmalen
Ik weet zo niet wat de druk is in het spruitstuk. Weet jij welke druk dit zou moeten zijn?
De distributieriem is een jaar geleden vervangen. Het probleem is hiermee niet verergerd.
De distributieriem is een jaar geleden vervangen. Het probleem is hiermee niet verergerd.
C5club Fan


Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Locatie: Rosmalen
Vandaag is er een rubberringetje met een klein gaatje geplaatst in de slang die uit de kleppenhuis komt. Zoals eerder gemeld was de zuigkracht vanuit de carter enorm. Er kwam ook een hard geluid uit de motor. Waarschijnlijk vanuit de olievuldop.
Nu lijkt de klacht verholpen. Hij gaat niet meer in de noodloop en blijft keurig stationair lopen.
Blijkbaar is er een of ander klepje of iets in het kleppenhuis defect.
Maandag ga ik op vakantie naar Frankrijk. Ik laat daarna weten of de storing is weggebleven.
Toch wel bijzonder dat na vele uren klussen aan de auto uiteindelijk 1 klein rubber ringetje de oplossings
Maar ik ben er blij mee
Nu lijkt de klacht verholpen. Hij gaat niet meer in de noodloop en blijft keurig stationair lopen.
Blijkbaar is er een of ander klepje of iets in het kleppenhuis defect.
Maandag ga ik op vakantie naar Frankrijk. Ik laat daarna weten of de storing is weggebleven.
Toch wel bijzonder dat na vele uren klussen aan de auto uiteindelijk 1 klein rubber ringetje de oplossings
Maar ik ben er blij mee
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Zal mij benieuwen dan.
Ik had hier op het forum al eens eerder gemeld dat ik vond dat er een enorme zuiging was als de vuldop er af gedraaid werd.
Er werd gereageerd dat dit normaal was..
Ik vond het toen wel vreemd dat de auto in noodloop ging als ik die dop er af haalde.
Hopelijk blijft het goed, fijne vakantie!
Ik had hier op het forum al eens eerder gemeld dat ik vond dat er een enorme zuiging was als de vuldop er af gedraaid werd.
Er werd gereageerd dat dit normaal was..
Ik vond het toen wel vreemd dat de auto in noodloop ging als ik die dop er af haalde.
Hopelijk blijft het goed, fijne vakantie!
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
C5club Fan


Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Locatie: Rosmalen
dank je wel
ik laat het weten

ik laat het weten
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Klinkt mij als niet normaal in de oren. Fingers crossed!
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
sorry voor de late reactie,
het lijkt aannemelijk dat er een probleem is met vals lucht inderdaad!
Een goedlopende motor heeft stationair een spruitstukdruk van 350 mb als alle verbruikers uit staan.
Dat de auto in noodloop gaat als de oliedop wordt losgenomen komt omdat er dan valse lucht wordt gezogen via de carterventilatie. Dat is volkomen normaal voor jouw motortype.
door een restrictie in de carterslang te plaatsen los je het bestrijd je vermoedelijk een probleem dat ontstaat door slechte afdichting elders in het klepdeksel of carter.
fijne vakantie!!
het lijkt aannemelijk dat er een probleem is met vals lucht inderdaad!
Een goedlopende motor heeft stationair een spruitstukdruk van 350 mb als alle verbruikers uit staan.
Dat de auto in noodloop gaat als de oliedop wordt losgenomen komt omdat er dan valse lucht wordt gezogen via de carterventilatie. Dat is volkomen normaal voor jouw motortype.
door een restrictie in de carterslang te plaatsen los je het bestrijd je vermoedelijk een probleem dat ontstaat door slechte afdichting elders in het klepdeksel of carter.
fijne vakantie!!
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Die is dus niet meer teruggekomen uit Frankrijk... 
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

