Pagina 79 van 119
Re: Wassen & poets topic ...
Geplaatst: 11 apr 2011 18:17
door stafford
Ik ga eens kijken wie er hier en poetsmachine heeft die ik kan gebruiken !! hoe zit het met in de zon poetsen e.d ???
Re: Wassen & poets topic ...
Geplaatst: 11 apr 2011 19:27
door breakie
Poetsen en opdrogen in de zon altijd vermijden zeker met rode auto's zonder metalic lak.
Re: Wassen & poets topic ...
Geplaatst: 11 apr 2011 19:33
door Peebee
Moet je natuurlijk niet bij 30 gr. Celsius doen,
dan moet je uit de zon met een koel drankje gaan genieten,
verder niet zo'n probleem.
Na het wassen naspoelen met schoon water met glansspoelmiddel erin,
en dan droogzemen, geeft al een prachtig resultaat.
En dan poetsen....
Re: Wassen & poets topic ...
Geplaatst: 11 apr 2011 19:48
door Lagoen

Ik was mijn auto sinds kort niet meer met water maar met Autolak-Bodyguard. Zie
http://www.autowassenzonderwater.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Werkt goed zonder krassen (ja ik durfde eerst ook niet) en zo gebeurt.

Re: Wassen & poets topic ...
Geplaatst: 11 apr 2011 21:20
door Citrowout
Autoglym is het huismerk bij m'n dealer. Vorige week nog een flacon polish meegebracht voor de Picasso. Works like a charm!!!!

Re: Wassen & poets topic ...
Geplaatst: 12 apr 2011 09:14
door SkyBuMp
Lagoen schreef:
Ik was mijn auto sinds kort niet meer met water maar met Autolak-Bodyguard. Zie
http://www.autowassenzonderwater.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
HAHAHA geloof je het zelf? De spons die op het filmpje gebruikt wordt...nee daar veeg je het vuil gewoon mee rond en buf je vervolgens de lak weer op om de restanten te verwijderen.
Zet er een mooi zonnetje op en je wagen zit vol swirls en krassen...
Heb afgelopen weekend ook weer dankbaar gebruik gemaakt van het goede weer! De 6 staat er weer strak bij in een vers laagje wax.
Re: Wassen & poets topic ...
Geplaatst: 12 apr 2011 14:29
door breakie
Nou ik wilde het ook niet geloven en verklaarde hem voor gek maar moet er op terug komen hij ziet er piek fijn uit en krassen zijn niet te ontdekken. Inmiddels dus ook al een set besteld.

Re: Wassen & poets topic ...
Geplaatst: 12 apr 2011 19:43
door peeke 1972
Met de meeste moderne waxproducten kan je in de zon werken. Moet dan gewoon de droogtijd inkorten. Ik gebruik meguiar en hiermee geen probleem in de zon. En bij dit merk kan je de resten gewoon van de kunststofdelen afvegen met en droge doek. Wel even laten opdrogen. Dacht dat dit met autoglim ook kon.
Re: Wassen & poets topic ...
Geplaatst: 12 apr 2011 19:44
door Roman
met het spul van poorboys wat ik gebruik ook...
maar toch werk ik liever in de schaduw...

Re: Wassen & poets topic ...
Geplaatst: 21 apr 2011 21:51
door JWHofnar
Sommigen gruwen er van. Vandaag even door de wasstraat geraced.
JW
Re: Wassen & poets topic ...
Geplaatst: 22 apr 2011 07:18
door stafford
Ik ben inderdaad geen wasstraat ganger ik was hem liever in zo'n afspuitbox lekker de ruimte e.d
Re: Wassen & poets topic ...
Geplaatst: 22 apr 2011 08:03
door GW-tje
Gisteren de motorruimte gereinigd met Engine Cleaner van Autoglym. Spulletje met de sprayfles overal rijkelijk inspuiten, zonodig wat helpen met de borstel, afspuiten met water en.......NIEUW.
Superspul!
check:
Glimmerdeglim
Re: Wassen & poets topic ...
Geplaatst: 22 apr 2011 08:33
door stafford
Krijg je bij het afspoelen van je motor(ruim) geen problemen ?? met de motor e.d omdat er bv water in of tussen komt ????
Re: Wassen & poets topic ...
Geplaatst: 22 apr 2011 08:47
door GW-tje
Helemaal niets aan het handje. Geen hogedrukspuit gebruikt alleen de tuinslang.
Re: Wassen & poets topic ...
Geplaatst: 22 apr 2011 09:00
door stafford
Aha ja ik ga altijd naar zo'n wasstraat ( met hogedruk spuit/borstel e.d) vandaar mijn vraag....