Enkel michelin's onder mijn C5 ( of Citroen ) ?

Totaal aantal stemmen: 530
Ja ... (318) 60%
Nee ... (169) 32%
Anders , zie antwoord ... (43) 8%
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Het absolute minimum pakken van de apk ipv je eigen logica of gevoel voor zekerheid te laten spreken gaat er bij mij sowieso niet in. Let er ook op dat de apk een interpretatie is van de goedkeuringseisen, maar dus niet de eisen zelf, of een grond waarop de kit je kan bekeuren.

BTW Diagonaalbanden zijn alleen nog maar interessant voor drag race toepassing en daarmee dus slicks en niet legaal. Zelfs een klassieker van vóór 1948 zul je nu gewoon op radiaalbanden zetten, evenals talloze (vnml) Amerikaanse auto's die soms tot ver in de jaren 70 op diagonaal geleverd zijn.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
EvilTwin schreef:Let er ook op dat de apk een interpretatie is van de goedkeuringseisen, maar dus niet de eisen zelf, of een grond waarop de kit je kan bekeuren.
De APK-eisen vwb de hoeveelheid profiel op een band wat nog is toegestaan, zijn anders niet voor dubbele uitleg interpreteerbaar. 1.6mm is 1.6mm.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 384
Lid geworden op: 10 jan 2011 20:08
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache
Heb vandaag de autoweek gelezen en was eigenlijk verschoten van de bandentest. Is michelin zijn pluimen aan het verliezen? Ze zaten maar in de middenmoot en sommige dingen zoals op test op het nat wegdek waren ze helemaal niet schitterend. Ook de bij de berekening van de kostprijs per km waar ze normaal bij de beste zoniet de beste waren zijn ze helemaal weggezakt en dat was met hun nieuwste telg. Nu dat ik dit lees ben ik blij met de keuze goodyear. Alhoewel ze altijd zeggen onder een citroen hoort een michelin.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Welke Michelins waren daar getest, zijn dat de Energy Savers en/of de Primacy 3?

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Oh, maar dit ligt gegarandeerd aan de Autoweek hoor, let op...
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
BAN
BAN
Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
:)
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Ploffie schreef:Oh, maar dit ligt gegarandeerd aan de Autoweek hoor, let op...
Geloof je ze wel als ze een gekleurde test van een Citroën publiceren?

Audiweek is een PON reclameblaadje, en wat doet PON in Nederland? OEM Audi Michelins omwisselen voor zijn eigen import Conti's! :evil:
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
KWW
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 525
Lid geworden op: 05 mei 2012 18:58
Auto: C5
Opties: difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09664CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 226000
Kleur: Gris Iceland
Locatie: Nieuwe Pekela
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
en de sportcontact 2 onder mijn audi A4 quattro is me destijds prima bevallen. :lol:

ontopic, nog een dik uurtje en dan eens een kijkje nemen op NG voor megafactories bij michelin.
eens zien hoe zij die band maken.
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Het gaat er niet om wat ik geloof, ik vind die autoweek ook een soort damesblaadje, maar je hoeft niet scherp te zijn om te weten dat zo'n opmerking over autoweek er aan komt, de teneur kennende alhier...

Maar ja, bij testverslagen houd ik altijd een slag om de arm, in welk blaadje dan ook, er spelen altijd voorkeuren mee. (En gratis ipads, vrees ik... 8-) )



Ow ja, was het al bijna weer vergeten, dat programma, even KWW (Kieken wat ut wot ;) )
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Rowi
Rowi
Re: Banden ( michelin of toch ?? )

Bericht door Rowi »

't Is inderdaad erg voorspelbaar. Ik zag trouwens dat ik postings van gebruikers kan blokkeren.. :smt193
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
ik heb altijd al geroepen dat ik niet in test geloof...
omdat men altijd die test aanhaalt die in het voordeel spreken..en nooit de tegenover gestelde...

ik kan alleen uit eigen ervaring zeggen dat uniroyal op nat wegdek vele malen betere grip heeft dan michelin...

maar dat zeg ik ook al sinds dag 1 hier op het forum... ;)
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Rowi schreef:'t Is inderdaad erg voorspelbaar. Ik zag trouwens dat ik postings van gebruikers kan blokkeren.. :smt193
Heb je vijanden hier? Och..dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Zo, even dat progje van Michelin bekeken...
Blerk, pure propaganda en derhalve nutteloos.

Wel interessant om te zien hoe een band wordt gemaakt.
Als ik zie hoeveel handwerk er aan te pas komt mag een band wel 500 euro per stuk kosten...
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
KWW
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 525
Lid geworden op: 05 mei 2012 18:58
Auto: C5
Opties: difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09664CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 226000
Kleur: Gris Iceland
Locatie: Nieuwe Pekela
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
beetje jammer, een testtrack heb ik nu wel gezien.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Ik heb vandaag ook de autoweek test gezien en vond de primacy 3 ( in 225/45/17) erg tegenvallen. Eigenlijk vond ik het totaal oordeel nog meevallen (8e plek van 15, "goed"), gezien de testresultaten had ik hem nog slechter verwacht:

Bij nat scoorde de primacy consequent bij de onderste 3-4 muv zijdelingse grip, bij droog middenmoot, bij remmen 1 na slechtste!, geluid middenmoot, prijs vs levensduur 1 na slechtste (ondanks een goede score op slijtage, 4e plek), enige waar ie in excelleert is de rolweerstand (met afstand 1e).

Ik kan dus niet zeggen dat autoweek michelin slecht behandeld.

Welke moet je wel hebben:

Goodyear eagle asymmetric 2 en Nokian Z G2 (zeer goed, Nokian is daarvan voordeligst). Hankook Ventus, Dunlop sport Max, Bridgestone Potenza S001, Continental Sport Contact 5, Pirelli Cinturato P7 scoorden boven Michelin, maar bleven ook steken op "Goed"). Blijf weg van Kumho en BF Goodrich ("Onvoldoende") . Michelin is ook nog eens met afstand de duurste van het stel, al zijn de running costs dus enigzins meevallend door een goede levensduur. Maar dat hebben de Goodyear en Nokian ook, de Hankook en Dunlop niet!.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 409
Lid geworden op: 22 apr 2012 22:08
Auto: c5 break exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 155000
Kleur: zwart
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
We pretenderen allemaal te kunnen weten welke band slecht / goed / beter / best is, terwijl we allemaal met een slakkegangetje van 120-130 hoofdzakelijk rechtuit rondtuffen en de scherpste / moeilijkste bocht die we ooit zullen nemen de afrit van de A1 is, en/of als we plotseling flink moeten afsnijden om nog op tijd in te voegen....
Ik durf te wedden dat als we zonder voorkennis met diverse banden(merken) rond gaan rijden, we het onderscheid waarschijnlijk niet eens kunnen maken. Toch is een bandendiscussie altijd goed voor vuurwerk. :D

Betreft de bandentest, ik heb bv. vroeger tot tweemaal toe (jawel, ezel) een stel nieuwe Nokians eronder laten leggen die toen ook redelijk goed scoorden in tests, maar al heel snel gingen cuppen en eigenlijk waardeloos werden. Ik vraag me af of die "duurzaamheid" testen wel helemaal objectief zijn en/of de rijkwaliteit van de ietwat versleten banden wel getoetst worden.....
Plaats reactie